[HardCore] Oral Pleasure + Bonus Track

E-RaZoR

BoRn2RaiSeHeLL
Heey Mensen!!

Ben weer aan de slag geweest met m'n Reason 2.5
En m'n vsti-tjes o.a Pro-53 en Absynth 3

Ik heb 2 track ge-upload ..
De eerste is een volledige track ..
Ik vind de kick van deze track erg lkkr klinken .. Althans door mijn speakers, kan best dat die bij jullie voor geen meter klinkt ..
Verder heb k gelet op de afmixing .. bij m'n eerdere tracks zaten de geluiden allemaal een beetje verstopt onder elkaar .. nu hoor je wat meer dingen erin ( snares , claps , ride , etc.)
Zitte ook een paar leuke samples in ..
INFO:
Titel : Oral Pleasure
Tijd: 4:37
Link: http://www.brunssum.net/~ritijs47/E-RaZoR -=- Oral Pleasure.mp3

De tweede track is een preview ..
Heel ander soort stijl ..
Beetje expirimental - Met creepy achtergrond geluidjes en een para kick erin ..
Misschien houde sommigen van jullie hier wel van .. Laat ut me maar weten ..
INFO:
Titel: Un-Natural Feelings
Tijd: 2:51
Link: http://www.brunssum.net/~ritijs47/E-RaZoR -=- Un-Natural Feelings.mp3

Reviews Hartelijk Welkom, En Bedankt Alvast ;)

Ik heb alleen even naar de eerste geluisterd. Ben niet echt van deze stijl, dus is moeilijk te oordelen natuurlijk:

Ik vind de distorted kick in het begin lekker, maar misschien kun je hem wat eerder wegfilteren of een ander effect geven. Hij smelt erg in elkaar over, misschien kun je hem aan het begin wat meer accent geven (de sample zelf) als je begrijpt wat ik bedoel.

Het leadgeluidje is best lekker, maar ik heb het idee dat je hem wat vaak layerd op een gegeven moment. Misschien kun je hem d.m.v. compressie/distortion wat dikker maken en wat minder vaak layeren?

De afwisseling in de lead met delay klinkt lekker trouwens. Wordt wel weer veel gelayerd.

hey bedankt voor je review..

Maar zeg maar op dat 2e stuk van de melodie zeg jij dat die vaak gelayerd wordt ..
Maar hij is eigelijk maar 1 keer gelayerd ..
ik heb hem gemaakt door 3 oscillators te ontstemmen ..
Dus als ik 1 toets induw lijkt het net of je 1 hoge, 1 middel en 1 lage synth tegelijk hoort ..
Misschien dat het daarom lijkt of hij zovaak gelayerd is ..
Groetjes ,,

Track 1:

De snare en de bassdrum passen niet echt bij elkaar. Ook vind ik het iets te abrupt beginnen. Zou iets meer opbouw in kunnen. De melodielijn is misschien iets te simpel. Ik vind deze track niet echt "af", er zou nog iets bijmoeten kwa variatie.
De geluidskwaliteit van de synths vind ik ook niet al te best, de rest van de geluiden zijn wel wat beter. Al mag de kick wat meer punch hebben. (Hier heb ik zelf ook altijd de meeste moeite mee)

Track 2 :

Het begin is goed, alleen jammer van de al 300X gebruikte Hellraiser sample. Veel reverb gebruikt, misschien iets te veel?
De bassdrum is te erg gedistort naar mijn idee, maar ik geloof dat dat je bedoeling was. :)

Ik zit nu anderhalve minuut op de "echte bassdrum" te wachten die niet komt... :S
De lead is wel erg lekker. De bassdrum die erbij komt past er echter niet goed bij.

Track 2 vind ik de betere, omdat je er veel meer sfeer in hebt gecreeerd. Gooi die bassdrums eens in de prullenbak, maak nieuwe kicks, zoek een andere vocal en ga hiermee verder.

Zo, dat wassie weer :) Ik hoop dat je wat hebt aan mijn gezwam! (wat niet zaligmakend is hoor! ;) )

heyyy

okay was niet al te best wat ik allemaal hoorde :P
IK zal dr nog eens aan klusse .. ma heb ik nu niet al te veel tijd voor ..
Die bassdrum moet ook nog meer knalle .. maar dat krijg ik nu ff niet gefixed ..
Ik zal nog eens goed werken aan die bassdrum ..
Ben ook opzoek na die Airbase 99 of naar een andere hardware-drum, missschien drumstation ..
Maar er zijn ook goeie software drumcomputers op de markt heb ik gezien ..
Ik moet nog es goed nadenke erover ;) ..
En die synth kwaliteit komt omdat ik die maak in FL dan exporteer als wav en dan importeer in reason ..
En wat ik over hou klote kwaliteit ..
Maar ik heb nu Cubase SX .. ben de handleiding door aant nemen .. Komt goed ;)
groetjes

Die bassdrum moet ook nog meer knalle .. maar dat krijg ik nu ff niet gefixed ..
Je kunt die kick gewoon in een waveeditor laden en een fade-out geven. Dat kan alleen al werken.

Maar het mooiste is natuurlijk om zelf de kick zo te oversturen/bewerken dat je het zelf in de hand hebt. En volgens mij kan dat ook gewoon met reason toch? Er zit een mixer + fx in...

jahzker er zit een mixer op .. waarmee je de treble en bass kunt bepalen en per kanaal nog een aantal knopjes .. Elk knopje kun je koppele aan een bepaald effect .. '
Maar ik maak een hele nieuwe kick .. probeer er een zelf te maken

Back