Filterbak achter je sampler.

justin

Shauna
Ik zou graag een externe filterbak aan willen schaffen voor achter mijn sampler,iets van electrix of sherman. Klopt het dat deze externe filters kwalitatief veel beter zijn dan de akai filters aanwezig of als optie verkrijgbaar zijn? Ik zou het zelfde resultaat kunnen behalen met een externe bak als dat ik nu de filters gebruik van de sampler zelf. Of krijg ik met een drastisch geluidsverschil te maken aangezien ik veel lees dat de mensen met zon sherman hun geluid alleen er maar mee verneuken. Wil dus wel met zon bak het zelfde kunnen behalen qua resultaat etc.. als met de interne filters van de akai samplers.

thanx,

Justin

Electrix is heerlijk smooth en analoog!
mcf is ook goed en veelzeidig voor 199,- nu te koop!!!
Analoge synth's met filter in bieden een mooi alternatief. ms-20?

Ik vind het geluid van de Akai filters wel wat hebben. Beetje apart en zeer herkenbaar. :)

Je hebt toch een Supernova? Die heeft toch ook wel een audio in (om te filteren)? Kun je vast een beetje experimenteren... ik krijg namelijk het idee dat je zelfs de Akai filters nog niet eens hebt gebruikt. ;)

als het niet per se analoog hoeft te zijn, zou je ook eens naar een nord modular kunnen kijken (any taste :))

heb je wel al ge-experimenteerd met diverse settings van enveloppe 2 (het filter enveloppe) in je akai s-xxx ?
filter is inderdaad wel wat scherp en digitaal, zeker bij hoge resonantie settings

Back