kan nie kiezen:FL, music maker, live...

E-J

Ingeburgerd
hallo.

ik ben echt toe aan nieuwe software. music maker 6 is verouderd en zit vol bugs. ik heb al wat demo's van andere software geprobeert maar ik snap er weinig van. cubase en soundforge vind ik vaag, het lijkt totaal niet op wat ik gewend ben. de software moet de volgende dingen "kunnen":

vst-i ondersteuning
sample based. (dus niet al die MIDI toestanden)
direct-X ondersteuning.
mogelijkheid voor het maken van effecten-sweeps.

het liefst zo goedkoop mogelijk. (natuurlijk, k ben scholier)
als het rond de 200 euri zit vind ik het goed.

daft punk is BACK! human after all.

Alle programma's kunnen, maar als het om de prijs gaat zou ik FL Studio kiezen. Leert supersnel en met de ingebouwde effecten, gratis plug-ins en vsti's maak je al snel mooie deuntjes. Maar ja, dat doet Reason ook :) Download de demo's en kijk wat voor jou het fijnste werkt zou ik zeggen ;)

ik ben zelf verknocht aan FLstudio, maar als ik nog eens zou moeten kiezen zou de native support voor controller keyboards in Reason 3 (voor bv de edirol pcr30) een zwaar gewicht in de schaal gaan leggen.

fruityloops is de bom!!! het fijnste hier aan is dat je echt elk geluidje op een apart kanaal kan zetten en zodoende een shitload aan DX of VST plugins er over heen kan zetten! ook is het gebruik erg simpel en overzichtelijk..

het enige irritante aan fruityloops is dat als je veel geluiden hebt dat je echt een waslijst krijgt bij je pattern sequencer..

Je kunt ze in groepen zetten he. Bijvoorbeeld alle drumklanken selecteren, en dan onder channels -> group selected. Onderin de patternseq. kun je vervolgens de individuele groepen of ALL selecteren.

Heb je al eens gedacht aan een tracker zoals Renoise .
Renoise kan precies de dingen die jij opnoemt en kost maar € 36,-

Volgens mij ben jij wel toe aan Ableton Live!!!!!
Niet heel goedkoop, en geloof ik geen DX ondersteuning(weet et niet zeker, gebruik nooit DXi), maar verder is dat gewoon het ultieme sequencerprogramma voor sample/loop based muziek met VST ondersteuning....
Zoals al heel veel mensen gezegd is de afgelopen tijd... download even de demo, en check et uit. Is IMHO een veel beter alternatief dan FL of zo....

Idd Fruityloops of Reason!

ik heb wat demo's geprobeerd.

FL ziet er goed uit en kon ik zonder al te veel problemen meteen geluid uit krijgen.
Reason 2.5 demo. wil op mijn PC'tje niet lekker lopen, ik krijg geen geluid, ook kan het niet wat ik wil.
Live 4 moet ik nog ff een demo van downloaden. alles wat ik erover gelezen heb klinkt veelbelovend.

allemaal vet bedankt voor die handige tips en zo.

ik kwam een aantal keer het begrip Rewire tegen. wat is dat? is het belangrijk?

als ik jou was had ik reason genomen. dit omdat het het professioneelst is om mee te werken. Plus dat je niet voor alles een nieuwe loop hoeft te maken. ik werk er al 2 jaar mee en nu ben ik er zelfs zo ver mee dat er een platenmaatsschappij naar me toe is gekomen. In de nieuwe reason zit zelfs een masterings suite nou en dat is zo heerlijk.

Ik heb ook met fruityloops gewerkt en alles wat ik van mensen hoor wat ze daar hebben gemaakt hoor je meteen dat het fruityloops is. Kijk je kan daar waar plug ins in douwen maar dat kost ook allemaal geld en ik zelf heb nog geen 1 plug in gebruikt ja behalve voor vocals maar die edit ik bij soundforge.

Origineel geplaatst door Boost303
Dit antwoord mag van mij met stip op de lijst: meest misleidende en uit de lucht gegrepen reply :)

ah joh, hij bedoelde waarschijnlijk dat de graphix er het meest professioneel uit zien :D

Origineel geplaatst door EmotionSpace

Ik heb ook met fruityloops gewerkt en alles wat ik van mensen hoor wat ze daar hebben gemaakt hoor je meteen dat het fruityloops is.

En bij Reason hoor je het inderdaad niet, die heeft zo'n vette 2 bands eq zonder sweep...

:stupid

Origineel geplaatst door EmotionSpace
als ik jou was had ik reason genomen. dit omdat het het professioneelst is om mee te werken. Plus dat je niet voor alles een nieuwe loop hoeft te maken. ik werk er al 2 jaar mee en nu ben ik er zelfs zo ver mee dat er een platenmaatsschappij naar me toe is gekomen. In de nieuwe reason zit zelfs een masterings suite nou en dat is zo heerlijk.

Ik heb ook met fruityloops gewerkt en alles wat ik van mensen hoor wat ze daar hebben gemaakt hoor je meteen dat het fruityloops is. Kijk je kan daar waar plug ins in douwen maar dat kost ook allemaal geld en ik zelf heb nog geen 1 plug in gebruikt ja behalve voor vocals maar die edit ik bij soundforge.

tja...als FL gebruiker kan ik hier moeilijk niet op gaan antwoorden.
als je in fruity loops wegblijft van de default samples en gebruikt maakt van externe compressors en plugins dan heb je een beter geluid dan in Reason hoor. ik heb al enkele tests gezien tussen Reason, cubase en FL. en reason kwam er toch als de zwakste door op gebied van geluidskwaliteit. maar daar gaat het eigelijk niet om. hij moet zelf uitmaken waar hij het beste mee uit de voeten kan. misschien werkt reason wel beter voor hem dan FL. maar die opmerking van "omdat dit het professioneelst is" is wel de meeste stupide opmerking die ik hier al gelezen heb. en bewijst dat je kennis op gebied van muziek nogal beperkt is.

k zat er aan te denken om over te stappen op een combi van hardware en software. dus het zou heel handig zijn als de software goed communiceerd met de hardware. ik heb gehoord dat dat erg lastig is bij sommige progjes. welk programma kan nou goed overweg met hardware synthesizers?

MIDI: Meteen Irritatie Door Instrumenten

Origineel geplaatst door E-J
k zat er aan te denken om over te stappen op een combi van hardware en software. dus het zou heel handig zijn als de software goed communiceerd met de hardware. ik heb gehoord dat dat erg lastig is bij sommige progjes. welk programma kan nou goed overweg met hardware synthesizers?

MIDI: Meteen Irritatie Door Instrumenten

Ik heb nu een tijdje Ableton Live geprobeerd en dat werk echt eenvoudig. Ook met midi. Ik zou dat direct aanbevelen.

FL Studio kan ook wel overweg met hardware, maar vind ik lang niet zo intuitief op dit gebied. Zeker niet qua recording.

live is intuïtief, leuk, mooi en goed.
mijn productiviteit (en ik vind ook de kwaliteitvan mijn nummers) is enorm gestegen sinds ik live heb. reason is leuk, maar ik heb nooit zo'n drive gehad om nieuwe dingen te maken en te experimenteren als met live. check de demo (en kijk onder help in het menu voor tutorials (duren niet lang). op de site van ableton vind je nog meer nuttige tips and tricks onder de titel 'tutorials' (duh)).

Back