Kurzweil K2000R > SCSI > OSX 10.3.7 ?

Slolov

Guru Meditation Error
Weet iemand of het ondertussen al mogelijk is om via SCSI samples van m'n Mac naar de Kurzweil K2000R over te pompen? Ik heb een G4 met een Adaptec 29160 Ultra160-controller. Ik heb 2 programma's nl. Peak 4 en SparkXL en in beide programma's staat de Kurzweil al ondersteunde sample in de lijst. Maar ik lees zo hier en daar dat sinds OSX 10.3 het niet meer mogelijk zou zijn. Ik heb gelukkig nog een oude Beige G3 staan met OSX 10.2 erop dus als het met de G4 niet mogelijk zou zijn dan kan ik daar nog op terug vallen. Alleen heb ik dan niet meer genoeg ruimte op m'n bureau.

Voor zover ik weet, kan je sinds 10.3 niet meer via scsi met samplers communiceren. Ik heb ook vanalles geprobeerd om mijn S3000XL aan de praat te krijgen, maar tevergeefs. Misschien dat het met Tiger (10.4) weer kan, maar eerlijk gezegd zie ik het somber in.
Als je toch nog een G3 hebt kun je het inderdaad met 10.2 proberen, dat heeft bij mij altijd gewerkt, ik denk zelfs dat ik dan gewoon weer OS 9.2 er op zou installeren. Wat betreft ruimte op je bureau, als je gewoon je monitor via analoge VGA aangesloten hebt kun je zo'n switchkastje kopen, dan hoef je alleen die G3 nog maar ergens in een hoekje te proppen. Of je zou kunnen proberen je desktop G3 voor een laptop in te ruilen.
Sterkte in elk geval.

Ik heb het toch even geprobeerd maar SparkXL en Peak geven meteen een foutmelding als ik SCSI-transfer probeer. Ik zie wel de interne harde schijf van de Mac in m'n display van de Kurzweil staan als SCSI-device. Maar dan alleen maar als 1 Gb. disk terwijl die 17 Gb. is. Zal wel het maximum zijn wat de Kurzweil aan kan. Ik zal de data die op die schijf staan even naar een andere schijf moeten copieeren en dan probeer ik 'm eens te formatteren.

Het is mij uiteindelijk gelukt met mijn A3000 !!
Ik gebruik de laatste versie van Peak en OSX 10.3.7

Ik heb ook een K2000r staan.
Hiermee jheb ik echter nog geen test uitgevoerd.
Laat wel weten of het hiermee ook lukt.

Nog even nagekeken.
Peak versie 4.13 dus gebruiken.
Met oudere versies werkte het overzenden van samples bij mij ook niet.
Ik gebruik de Adaptec 2904 SCSI kaart.

Thnx! Ik ga dat gelijk proberen met mijn S3000XL, zou wel goed zijn als dat weer kan.

Ik heb te weinig geheugen niet in de K2000 zitten om samples op te slaan.
Ik gebruik hem hier trouwens ook niet voor...
Maar de verbinding komt wel tot stand.
Ik weet niet of dat al voldiende bewijs is dat het werkt ?
In ieder geval succes ermee.

Ik heb te weinig geheugen niet in de K2000 zitten om samples op te slaan.
Ik gebruik hem hier trouwens ook niet voor...
Maar de verbinding komt wel tot stand.
Ik weet niet of dat al voldiende bewijs is dat het werkt ?
In ieder geval succes ermee.

Ik heb het geprobeerd de K2000R op de G3 aan te sluiten via SCSI maar dan gebeuren er rare dingen met de K2000R. Zodra ik naar het disk-menu ga dan loopt de K2000R vast. Het zal wel een terminator probleem zijn. Ik heb nog een oude Mac Quadra 800 met PowerPC kaart liggen en daar werkt het wel gewoon goed op met het programma D-Sound onder OS 8.1. Ik zie op de Kurzweil de harddisk en CDROM van de Mac staan en kan in ieder geval de CD-ROM drive gebruiken om sample-cd's op de Kurzweil in te lezen. SCSI-dump werkt ook goed. Ik heb aan de K2000R ook nog een externe harddisk, CDROM-drive en Optical-diskdrive hangen maar zodra ik daar de G3 tussen hang loopt het gewoon vast. SCSI-id's staan allemaal goed en precies hetzelfde als de G3 op de Quadra dus ik snap 't ff niet meer. Ik ben al lang blij dat dit nu zo werkt dus laat het hier maar even bij. Zodra ik weer wat ruimte op m'n bureau heb dan probeer ik het wel weer een keer direct op de G4.

Back