midex zooi

trash

Ouwe rot
Hoi

Heb al gezocht ,en er zijn bergen problemen met een midex
Veelal dat de drivers spontaan niet meer herkent worden.
Nu dat probleem heb ik gelukkig nog niet.

Wat ik wel heb is dit.
Als ik bezig ben met midi in cubase,klapt de midex er na verloop van tijd uit,hij reset zichzelf lijkt het wel.
Moet dan ff de pc opstarten en heb weer midi,maar das niet de oplossing.
Wat ik al gedaan heb is de power saving op de usb uitgezet.
Nu duurt het alleen wat langer dat de midi stopt.

Iemand die dit probleem herkent?
En zo ja,een oplossing mischien heeft?

Dit probleem heb ik ook :P
Gewoon ff die 2 knopjes op je midex tegelijk inhouden zodat de midex zich reset en daarna weer cubase in (cubase restarten is wel nodig) PC reboot is niet nodig....
ERRRRRRRRRRRRRRUG IRRITANT IS T WEL!

Soms klapt ie er naar 5 minuten uit ...... soms na 5 uur ..... soms helemaal niet....

Ik heb me regelmatig wel es helemaal suf gepiekerd hoe t kwam dat er geen geluid meer uit mn synths kwam.
Totdat ik er weer es achter kwam dat sommige lampjes op mn midex weer eens waren aangesprongen.......

:stupid

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Dit probleem heb ik ook :P
Gewoon ff die 2 knopjes op je midex tegelijk inhouden zodat de midex zich reset en daarna weer cubase in!

Hey reso:)
Dank je voor je antwoord,ff voor de goede orde 2 knopjes,midi thru en cablecheck?(meer zitten er ook niet op:D,maar wist niet dat je daarmee kon resetten,heb geen handleiding namelijk)
en dan cubase herstarten?

Ja ik weet t .......
Ik vraag me ook af hoe t komt dat ie er de hele tijd uitklapt..... en of het bij bijv. Logic ofzo ook gebeurd....
Iemand hier misschien iets aan toe te voegen?

Ik weet niet zo heel erg veel van midexen, maar wel van usb-poorten ed. Ditzelfde probleem kom je namelijk ook vaak tegen met modems etc. Meestal komt dit doordat de USB-poort op het moederbord niet genoeg stroom levert voor de aangesloten apparaten. Jullie probleem zou best wel eens verholpen kunnen zijn als je een externe adapter voor de stroom gebruikt. ff voor de zekerheid, welke moederborden hebben jullie?

Ik heb een Epox Nforce2 mobo.... en een PSU die 550 watt leverd..... Dus dat zal t probleem niet zijn :)

Ik ben benieuwd of het probleem met een adapter erop weg. Zelf heb ik mijn midex altijd met adapter gerbuikt en heb dit fenomeent nooit gehad.

Ik heb trouwens wel het probleem van de drivers die spontaan niet meer worden herkernd. Een in de zoveel tijd zegt de computer dat het USB apparaat kapot is en moet ik deze hele rotzooi weer opnieuw installeren.

Geen advies van mijn kant, alleen een bevestiging: ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn midex3 . Resetten werkte niet, alleen de computer opnieuw opstarten (en dan was het nog maar te hopen dat 'ie het wèl deed). Geen idee waar het aan lag... Ik heb 'm uiteindelijk weg gedaan en maar een midisport gekocht. Daar heb ik tot nu toe geen last mee.

Ik kan me trouwens niet herinneren dat er een AC aansluiting op de midex3 zit, maar ik kan me vergissen.

Ik kan me trouwens niet herinneren dat er een AC aansluiting op de midex3 zit, maar ik kan me vergissen.

jawel hoor maar het is een DC aansluiting dwz voor een adapter die IIRC niet wordt bijgeleverd.

USB kan heel makkelijk overbelast worden kwa stroomafname want is nooit bedoeld geweest om relatief "zware" apparaten langdurig en continue van spanning te voorzien. Let er ook op dat op sommige (veel?) PC's al die mooie USB poorten aangesloten zijn op maar 1 of 2 controllers en dus ook de bandbreedte en stroomvoorziening delen.

Bovendien moet de stroom voor al die apparten uiteindelijk gewoon uit de voeding in je PC getrokken worden en die is vaak niet al te ruim bemeten want dat scheelt weer een paar kwartjes

Ik heb ook zoiets meegemaakt met andere usb apperatuur, bijv. m'n ipaq pocket pc, als daar de data transfer rate van te hoog werd, dus ik ging een langere tijd te veel data achter elkaar erover sturen, dan gooide m'n usb device m'n pocketpc er uit en alleen een restart helpte hier bij, en ditzelfde probleem had ik ook met andere usb apperatuur, bijv. m'n muis.

Toen usb kaartje erbij geprikt, zelfde probleem, toen andere poort van usb kaartje gepakt en nooit dat probleem meer gehad. Ik heb overigens toen ook verschillende voedingen geprobeerd en later nog een hele dure stille erin gezet van ruim voldoende vermogen maar dat maakte allemaal niets uit, zelfs een externe usb hub met externe voeding maakte voor dit probleem niets uit voor mij.

Wellicht is het een bug die bij zwaardere belasting alleen tot uiting komt.
Ik had, omdat ik over het geheel geen goed gevoel had, maar een nieuw moederbord gekocht uiteindelijk (ondanks dat het via 1 usb poort van m'n pci usb kaart goed werkte) en geen usb kaartje meer gebruikt maar gewoon weer onboard en nergens last meer van gehad. :stupid

Het heeft weinig met belasting te maken want hij knalt er ook uit wanneer je gewoon 'idle' bent.......
En USB moet het best aan kunnen langdurig iets van stroom te voorzien. En de Midex die eruit knalt gaat zelf niet eerst uit.... Hij reset zich zeg maar.... uitknallen was misschien een slecht woord.... Want de stroom blijft er gewoon op.
Ik denk dat t misschien iets met drivers te maken heeft..

Ook regelmatig als ik cubase opstart dan krijg ik maar midex1 tm midex4 ofzo te zien .... Dat de helft van de kanalen niet wordt herkend :confused:

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Het heeft weinig met belasting te maken want hij knalt er ook uit wanneer je gewoon 'idle' bent.......
En USB moet het best aan kunnen langdurig iets van stroom te voorzien. En de Midex die eruit knalt gaat zelf niet eerst uit.... Hij reset zich zeg maar.... uitknallen was misschien een slecht woord.... Want de stroom blijft er gewoon op.
Ik denk dat t misschien iets met drivers te maken heeft..

Ook regelmatig als ik cubase opstart dan krijg ik maar midex1 tm midex4 ofzo te zien .... Dat de helft van de kanalen niet wordt herkend :confused:

Dat heb ik gelukkig niet,wat wel gebuerde gister is na enkele kereden de midex gereset te hebben,kreeg ik ineens,nieuwe hardware gevonden???
Dus pc opnieuw opgestart,niks aan het handje.
Heb nu wel,dat het lijkt als de pc een tijdje uit is geweest,dat de midex het langer doet.
Is dat bij jou ook?
Dus hoe langer de pc aanstaat hoe sneller hij zichzelf reset.
Btw.test ook eens als je cubase niet eens aan hebt staan,bij mij reset hij zich dan ook na verloop van tijd.
Zucht

Origineel geplaatst door trash
Dat heb ik gelukkig niet,wat wel gebuerde gister is na enkele kereden de midex gereset te hebben,kreeg ik ineens,nieuwe hardware gevonden???
Dus pc opnieuw opgestart,niks aan het handje.
Heb nu wel,dat het lijkt als de pc een tijdje uit is geweest,dat de midex het langer doet.
Is dat bij jou ook?
Dus hoe langer de pc aanstaat hoe sneller hij zichzelf reset.
Btw.test ook eens als je cubase niet eens aan hebt staan,bij mij reset hij zich dan ook na verloop van tijd.
Zucht

Nieuwe hardware gevonden krijg ik eigenlijk alleen maar als ik de usb kabel er aan de midex kant uit trek.
En dat de midex zich reset ook als je niet in cubase bent heb ik misschien ook wel, want ik kan me herinneren dat ik soms ook wel eens cubase in ben gegaan en dat ie t toen al gelijk niet deed.....

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Midex8. Af en toe klapt'ie er uit. Een reset en opnieuw opstarten van cubase is voldoende.
Sinds kort gebruik ik een externe voeding. Het probleem v/e niet herkende midex8 heb ik niet meer.

Update

Adapter er in,niks geen positief resultaat
Driver uninstalled,midex op andere usb aangesloten.
Drivers voor die poort installed.
Midex loop nu 2 uur perfect.
Ff afwachten.

Back