Nord Micro Modular fx/filterdoos voor synths.

justin

Shauna
Weet iemand zo over welke interne fx de micro modular beschikt? Welke mogelijkheden heb je allemaal als je een externe synth aansluit op de inputs van de micro modular. Ik neem aan dat ik deze fx gewoon over me synth kan gooien. Kan iemand me mischien iets meer over de fx/filteropties vertellen van deze kleine rode doos. Is de interne fx ook een beetje van redelijke kwaliteit? Zoek namelijk een kleine fx/filterdoos voor me synths,

Cheers.

Leuk bakkie met leuke filters en bitcrushereffecten maar verwacht geen Sherman.....Delay's kun je vergeten die heeft ie niet (veel te kort alleen bruikbaar voor Chorus enzo)

Roger Linn heeft de 'Adrenalinn' ontwikkeld die inmiddels al een zoontje heeft de 'Adrenalinn2'.
Dit is een monster filterbak (met step en arp) en ook voor gitaar bedoeld.
Er zit een analoog filter in maar ook dsp's die de veschillende delays en de ingebouwde drumcomputer aansturen.
Daarnaast ook modellen van oude gitaaramps etc. Tis een klein doosje vol fun van onze Akaibouwer!

Je kan met de MM echt hele aparte effects maken, omdat je ze helemaal zelf in elkaar zet. En daarbij hoef je niet alleen gebruik te maken de 'standaard' effecten; je kan ook hele complexe filterpatronen maken en bijv. FM toevoegen. De interne effecten zijn chorus, phaser, overdrive, clipping, wavewrapper en bit-crush. Maar als je precies wilt weten wat er zoal in zit, kun je gewoon ff de editor downloaden van de clavia site. Gratizzzz....!

Laten we vooral niet de vocoder vergeten die je ook tot je beschikking hebt met een MM.
Envelopes-modules, die je bijvoorbeeld gebruikt om het een filter te moduleren, zijn te triggeren via het inkomende signaal. Werkelijkwaar oneindig veel mogelijkheden, omdat ie tegelijkertijd ook gewoon als synth te gebruiken is, mits je patch niet te zwaar voor hem wordt.

Iedereen zou er één moeten hebben.
Eureka :eureka:

Origineel geplaatst door Frer!k
Iedereen zou er één moeten hebben.

Warmee ik voorspel dat er over een jaartje of zo een run op die dingen komt en de prijzen zullen gaan stijgen...

Wout

Origineel geplaatst door Burp
... Verder dus zo gek je kunt verzinnen: filters (EQ, Resonantie, sweeps etc etc), Ringmodulatie, Distortions, bitcrusher etc etc. En je kunt er ook een synht van maken die reageert op externe input of wat dan ook...

En nog in stereo ook...

RingModulatie: voer een mono signaal in - stuur de MM via Midi aan van de eerste synth - stuur het oorspronkelijke signaal door drie ringmodulatoren, welke gemoduleerd worden door drie oscillatoren, gestemd in verschillende toonhoogten (Midi laat de osc. meelopen) - verdeel de drie outs over het stereobeeld...

Je kunt hoeveelheid modulatie van de ringmodulatoren nog moduleren ook, dus...

Voor dit soort geintjes is de Micro perfect.

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Warmee ik voorspel dat er over een jaartje of zo een run op die dingen komt en de prijzen zullen gaan stijgen...

Wout

nouhou.. nu is het wat rustiger, maar een paar maanden geleden werden we hier doodgegooid met die rode bakstenen.
Zelf heb ik hem goed kunnen ruilen. Tenzij je zelf een patchbouwert ben begint dat patch inladen op een gegeven moment ook maar te vervelen. Maar toegegeven, de potentiele mogelijkheden zijn eindeloos.

Origineel geplaatst door nomore
Tenzij je zelf een patchbouwert ben begint dat patch inladen op een gegeven moment ook maar te vervelen.

Ik denk dat je dit beter kunt omdraaien: tenzij je alleen maar presets wil gebruiken en zelf niet wil nadenken over wat voor effecten je wilt, is deze 'rode baksteen' echt iets voor jou!

Back