de funk grootmeester

cyan_circle

_beware of perverts_
misschien een beetje een late uitgaanstip, maar ja 'met terugwerkende kracht' zullen we maar zeggen :)

ik ben namelijk afgelopen vrijdag in Tivoli naar George Clinton en zijn P-Funk Allstars geweest [was ik de enige hier?]

wat een vent zeg! en wat een optreden! vier uur lang in een bloedheet tivoli jezelf helemaal de tering funken. george zelf kon er ook geen genoeg van krijgen; toen de lichten aangingen heeft hij nog een uur verder gespeeld, constant met minstens tien man op het podium, die op en af liepen naar eigen gelieven, af en toe stond er een band van 30 man op het podium... 8)

dus een goede uitgaanstip voor de volgende keer dat ie weer in het land is!

voor de echte die-hard synthspotters heb ik ook nog een paar leuke speeltjes in de setup zien staan, niks vreemds, maar toch; een nord electro, een korg triton, een jp8000, een hele dikke yamaha bak [kon ik niet goed zien] en nog een zilveren korg...
trouwens wel weer twee dagen een piep in mijn linkeroor gehad, maar als iemand mij doof mag maken dan is George Clinton het wel! :D

ben er in paradiso bij geweest.......dat was afgelopen woensdag....was de 3e of 4e keer dat ik ze live heb meegemaakt....vond het wel ok, maar niet meer geweldig..denk dat ik het te vaak heb gezien..... te langdradig voorprogramma met 2 rappers, daarna lang wachten, toen was het zeker al 2200 geweest terwijl we om 20.30 binnen waren...... de boel begon vet maar toen zo rond 01.00 de zoveelste 15 minuten durende gitaarsolo a la hendrix werd ingezet hielden we het voor gezien..

het zijn allemaal topmuzikanten, zeker weten (alleen die achtergrondzangeresjes moeten gewoon achtergrond blijven, geen volume om leadvocals te zingen), maar wat mij betreft hadden ze wat meer parliament-materiaal mogen spelen...

Olaf

Ging de eerste keer dat ik ze zag ook vier uur lang uit mijn dak, zo'n meer dan 10 jaar geleden...
maar na 3 keer had ik het wel gezien.

speelt bernie worrell nog mee?

ik zag gisteren nog buddy guy op tv bij NSJF
(buddy was de inspiratiebron van o.a. Jimi Hendrix, althans dat vertelde de presentatoren me)

was wel cool , zeker toen hij door het publiek ging wandelen :D

nee bernie is er niet meer bij, die hep een eigen band

heb hem super vies funky dingen op een rhodes horen doen, moet je eens voorstellen hoe ie hierop klinkt:

Attachments

• worrell2.jpg
    worrell2.jpg
    22,6 KB · Bekeken: 162
Origineel geplaatst door MadR
ik zag gisteren nog buddy guy op tv bij NSJF
(buddy was de inspiratiebron van o.a. Jimi Hendrix, althans dat vertelde de presentatoren me)

was wel cool , zeker toen hij door het publiek ging wandelen :D

dat was zeker cool, ik was er bij in rotterdam een jaar of wat geleden! :)

ik was gister op het NSJF en no offense, maar Buddy was een van de weinigen waarvoor ik echt wegrende.. (niet echt weggerend, maar gewoon vermeden, net als Gino Vanelli en Angie Stone)

Origineel geplaatst door DavySan
ik was gister op het NSJF en no offense, maar Buddy was een van de weinigen waarvoor ik echt wegrende.. (niet echt weggerend, maar gewoon vermeden, net als Gino Vanelli en Angie Stone)
van Gino kan het me voorstellen !
was toch met metropool orkest ?

maar je zou als Hendrix speelde ook weg lopen ?
Ik mag dan niet alles weten maar vond het toch wel erg oke wat Buddy deed. Maar misschien ben je al jaren dood gegooid met dergelijke muziek.

En Angie .... is niet innoverend (heb er niks van gezien) maar vind wel een aantal nummers van haar oke !

Okee, Madr, ik zal me even nuanceren:

Heb een tijdje ook een jimi tic gehad, kwam vooral dat ik een prince gek was...altijd jimi, alleen niet tijdens het wiskunde B huiswerk, dan werd ik gek...is alweer bijna 15 jaar geleden (word een ouwe lul)

Ik kan natuurlijk niet oordelen over wat buddy die avond speelde omdat ik hem aan het vermijden was en hem dus niet heb gehoord...maar over het algemeen vind ik blues (steeds zelfde 12 maten sequentie) en dat gejank op gitaar saai.. zeker als er zoveel (voor mij dan) interessantere artiesten spelen...zoals Azymuth, Patrice Rushen (niet iedereen zal de naam kennen, maar iedereen kent haar forget-me-nots, dankzij Will Smith dat men-in-black nummer van paar jaar geleden), zij speelde hier niet haar eigen dingen, maar in een moderne jazz-fusion (zal het zo maar even noemen) groep met bandleden van Herbie Hancock's Future to Future en nieuwe toevallige ontdekking Magic Malik, geflipte frans/algerijnse fluitist/zanger, die met een goede band (o.a.goede/leuke contrabassiste) d 'n b, broken beats, be-bop en gefreak met elkaar combineerde... aan het eind van de avond uitgerust op een tribune luisterend naar de orkaan die Chaka Khan heet. Dacht dat het een slap greatest hits bandje was, maar dat viel niet tegen..

en Angie stone kan me niet boeien, heb r in paradiso gezien. Vind haar saai; heel braaf en verantwoord, zeker als je haar vergelijkt met Jill Scott of Erykah Badu (allemaal live dan)

Maar trek je niks van mijn mening aan hoor, ieder zij meug (gelukkig) ik ben nogal een zeikerd, die om de zoveel maanden weer naar (totaal) andere dingen luistert...;)
...en dingen die ik eerst saai vond, opeens wel interessant vind....

Okee, Madr, ik zal me even nuanceren:
* :)

Heb een tijdje ook een jimi tic gehad, kwam vooral dat ik een prince gek was...altijd jimi, alleen niet tijdens het wiskunde B huiswerk, dan werd ik gek...is alweer bijna 15 jaar geleden (word een ouwe lul)
* hier nog een prince gek - america vind ik echt super ! en ja het leidt behoorlijk af, zeker tijdens wiskunde b

Ik kan natuurlijk niet oordelen over wat buddy die avond speelde omdat ik hem aan het vermijden was en hem dus niet heb gehoord...maar over het algemeen vind ik blues (steeds zelfde 12 maten sequentie) en dat gejank op gitaar saai.. zeker als er zoveel (voor mij dan) interessantere artiesten spelen...zoals Azymuth, Patrice Rushen (niet iedereen zal de naam kennen, maar iedereen kent haar forget-me-nots, dankzij Will Smith dat men-in-black nummer van paar jaar geleden), zij speelde hier niet haar eigen dingen, maar in een moderne jazz-fusion (zal het zo maar even noemen) groep met bandleden van Herbie Hancock's Future to Future en nieuwe toevallige ontdekking Magic Malik, geflipte frans/algerijnse fluitist/zanger, die met een goede band (o.a.goede/leuke contrabassiste) d 'n b, broken beats, be-bop en gefreak met elkaar combineerde... aan het eind van de avond uitgerust op een tribune luisterend naar de orkaan die Chaka Khan heet. Dacht dat het een slap greatest hits bandje was, maar dat viel niet tegen..
* ja dat was het zeker , chaka khan was erg vet (ook letterlijk) en die pluck bas echt TE ! En Patrice R. heeft ook vaak erg vette basslines, Azymuth rings a bell maar weet niet meer waarbij :confused:

Marcus Miller was ook erg oke ! Althans van wat ik hoorde.
Ze hadden ene hele leuke interpretatie van 'People make the world goes rond' van 15 minuten. De zangeres van zijn band was trouwens de dochter van Donny Hadoway (weet niet of ik het goed schrijf , van 'in the ghetto') en klink ook erg oke

en Angie stone kan me niet boeien, heb r in paradiso gezien. Vind haar saai; heel braaf en verantwoord, zeker als je haar vergelijkt met Jill Scott of Erykah Badu (allemaal live dan)
* Het zijn voor mij allemaal popdiva's en doen veel oude style , dat meisje van 'video' vind ik weer een beetje vernieuwd (Aria ?? nog wat ?) erg ontwapenend

Maar trek je niks van mijn mening aan hoor, ieder zij meug (gelukkig) ik ben nogal een zeikerd, die om de zoveel maanden weer naar (totaal) andere dingen luistert...;)
...en dingen die ik eerst saai vond, opeens wel interessant vind....
maak je geen zorgen hier nog 1 :)
sommige b-sides hebben jaren geduurd voordat ze over kwamen ;)

vind je ook niet dat prince maar weer is goeie dingen moet maken.. en dan bedoel ik goede albums en niet slappe albums met hier en daar een leuk nummertje.. maar ja, weinig muzikale genieen blijven constant tot hun dood geniaal..imho

maar over het algemeen vind ik blues (steeds zelfde 12 maten sequentie) en dat gejank op gitaar saai..

aha, daar wringt de schoen! mij persoonlijk kan je zelfs tijdens goede sex storen voor een lekkere blues-jamsessie van anderhalf uur... :maffia:
laatst nog de 'verloren opnames' van Blind Faith [clapton, steve winwood, ginger baker...] gekocht, 4 nummers lang blues jams van gemiddeld 20 a 30 minuten, dat vind ik echt niet te versmaden 8P

eigenlijk zou hij gewoon moeten stoppen.
en dus accepteren dat hij zijn hoogtepunt heeft gehad of (zoals jij al zei) moeten stoppen met van die slappe albums te maken.

of gewoon ze vrouw het huis uit schoppen en weer een zielige verknipte maar geniale muzikant worden

:)

en ik ben niet een echte fan
Ik heb misschien maar 1 plaat van hem maar een kennis van me heeft echt alles en daar kom ik af en toe nog langs om die oude plaatjes te checken.

Het viel me wel op dat sinds ie getrouwd was slappe en brave muziek begon te maken, niet meer zo sexueel gefrustreerd als ie was..

Back