Origineel geplaatst door sKeLeTvM Om maar te zeggen : Ik kocht 2 jaar terug een Ati Radeon 9800 pro. 550 euro. Nu is die kaart amper 1/5 meer waard (max120) en draait de laatste games met veel moeite.
wat betreft de waarde zal het vast wel, maar dat ie de nieuwste games maar met veel moeite draait lijkt me onzin. Ik heb hier een 9600 Pro en die doet het prima, ook met nieuwe games. Misschien niet met alles op de hoogste settings maar toch, en dan is de 9800 nog sneller.
Maar goed dit even terzijde...ik denk dat we met PCI nog wel iets langer dan 2 jaar zullen doen omdat het waarschijnlijk nog gewoon naast PCIe op moederborden zal worden gebouwd. Maar ja, na een tijdje zal het er toch uit gaan, dus moet je of upgraden of een oude computer in gebruik houden, wat op zich natuurlijk helemaal geen probleem is. Je doet er helaas niks aan, het enige geruststellende is dat zo'n upgrade toch ook meestal betekent: meer snelheid/meer mogelijkheden en zo lang je niet altijd meteen de nieuwste upgrades aanschaft maar even een jaar of twee wacht totdat de prijzen allemaal weer een beetje naar beneden zijn gekomen omdat er weer een net iets betere en snellere versie is uitgebracht, kun je aardig up-to-date blijven voor niet al te veel geld.
Maar ja, als je zoals ik een stel dure Creamware PCI kaarten in je computer hebt zitten is het natuurlijk wel balen als je op een gegeven moment alleen nog maar PCIe op je nieuwe moederbordje aantreft...
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.