[Track] even chillen

eruk

Stamgast
Tussen al het geweld even rustig aan.
Hier een lounge track die ik net af heb.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, alle feedback is welkom!
save as

Erg mooi. Je houdt goed de aandacht. Sommige geluiden klinken wel wat plastic (e.g. rhodes en sax) naar mijn mening, misschien kan je die wat smeriger maken.

Hay

hij doet me denken aan the lamb:peukie:

sofa surfers

kruder$dorfmeister

lekkere muziek

:peukie:

Het idee en de feeling van het nummer zijn zeker oke!
Helaas halen je beperkte sounds het nummer omlaag, het zou mooi zijn als je de beschikking had over betere toetsen en samples, het klinkt allemaal wat ielig nu (overigens vind ik het goed gedaan dat je dit zo hebt gemaakt met de middelen die je hebt, alhoewel je er nog meer uit zou kunnen halen met bv. effecten).
Compositie is redelijk, een beetje eentonig misschien. De liggende Rhodes akkoorden gaan vervelen in de loop van het nummer, en ik mis een fatsoenlijke break met andere akkoorden. Ook kwa dynamiek zou je nog veel meer uit het nummer kunnen halen: intensere climax door nog meer op te bouwen.

Ga lekker door! :okdan:

ps. je moet wel een beetje geduld hebben hoor, reacties komen vanzelf.

Voor m'n gevoel is het te leeg zonder zang. Wat er prima bij zou passen.
Een mooie zwoele warme vrouwlijke stem. ;)

Of als je het instrumentaal wilt houden mag er nog wel een laagje bij zeg maar.

Vind die rhodesachtige dingetjes erg relaxed, de beat kan echter best wel wat viezer. Hij is erg clean, ik bedoel geen distortiesound, maar een vleugje zal hem wel wat dikker maken. De snare enzo klinken nog een beetje dun, maar dat kan je altijd nog aanpassen als je dat wilt.

Wel lekker kort, daar hou ik van :)

succes ouwe

het is wel een relax nummer. Een vrouwen zou idd. niet misstaan denk ik. Ik vind je intro erg lounge en dat is positief bedoeld. Die piano is ook erg relaxed.

Ja, ik vind net zoals de rest het idee en de sfeer van de track erg lekker!

De geluidenkeus mag echter wel wat breder, een paar lagen erbij, misschien wat lekkere percussie, meer dynamische drums, een funky baslijn, een ander accoordenschema halverwege....

Verder denk ik dat de structuur nog wat beter kan, nu valt het zo nu en dan een beetje dood
als er een nieuw themaatje wordt ingebracht, terwijl ik denk dat het (a la k&d) wel wat meer
in elkaar over mag vloeien allemaal.

Suc6 met de track!

is in aanleg zeker al een leuke track.
maar het kan nog wat spannender. hoe precies ben ik vaak ook nog niet uit, dat gebeurt soms zonder dat je er erg in hebt bij het maken van een track.vaak zijn diepe jazzy accoorden met 7 en vooral mol 7 toevoegingen erg lekker
ik luister vaak naar deze zender limbik
daar is veel inspiratie vandaan te halen

Helaas halen je beperkte sounds het nummer omlaag, het zou mooi zijn als je de beschikking had over betere toetsen en samples, het klinkt allemaal wat ielig nu (overigens vind ik het goed gedaan dat je dit zo hebt gemaakt met de middelen die je hebt, alhoewel je er nog meer uit zou kunnen halen met bv. effecten).
Hoe weet je nou welke middelen ik tot mijn beschikking heb???
Maar bedankt voor de feedback allemaal!
ik kan er zeker iets mee!:)

Back