Small stone gevraagd

Status
Please reply by conversation.
Ik zou lekker even wachten tot de Smallstone kloon van Behringer in de winkels ligt...
Voor die 46 euro adviesprijs (winkelprijs 39 euro?) zou ik me geen buil willen vallen aan tweedehands spul, zeker niet omdat smallstones nou niet bepaald het toppunt van betrouwbaarheid zijn, zo heb ik mogen ervaren...

VP1_medium.jpg

Authentic and classic three dimensional phase shifting—from rapid rotary speaker to impressive jet plane effects, whose sound was modeled after Electro-Harmonix® Small Stone™. There are dedicated Rate control and separate Color switch for fine-tuning of speed and tone effects. A status LED for effect On/Off and battery check is included, plus there is a true hard-wire bypass for ultimate signal integrity. No matter what phasing effect sound you’re after, VP1 is bound to make getting there easier! The VP1 runs on a 9 V battery or a DC power supply (not included).

http://www.behringer.com/VP1/index.cfm?lang=ENG

Origineel geplaatst door mono-poly
Dit is gewoon een VA pedaaltje.

Oh ja? Hoe kom jij aan die informatie?
Volgens mij is het makkelijker om voor die prijs de benodigde onderdelen aan elkaar te solderen dan om een heel VA model te maken etc.

Ik neem aan dat je het over Virtual Acoustic hebt; op de site van Behringer wordt wel over modelling gesproken. Ik denk idd dat die techniek kostbaarder is; daarbij , het is niet het eerste kastje van Behringer wat volledig gekloond is...

Als ze een smalll stone na maken ipv modellen word het een leuk aantal rechtzaakjes.
Ook met Roland/Boss en alle andere meuk die ze gemoddeld hebben.

Een small stone precies namaken kan niet voor 36,-. Daar zitten er te veel onderdelen voor in. De discussie of de oude of de nieuwe of de behringer nu beter/slechterm klinkt wil ik hier niet oplaaien, maar Hanz:

zou ik me geen buil willen vallen aan tweedehands spul, zeker niet omdat smallstones nou niet bepaald het toppunt van betrouwbaarheid zijn, zo heb ik mogen ervaren...

Ikzelf heb misschien wel meer dan 10 small stone pedaaltjes gehad...alledrie verschillnde versies...maar ik heb maar 1 keer in mijn leven een small stone in mijn handen gehad die kapot was. En dat voor pedalen uit de jaren 70....dan kan je denk ik niet spreken van onbetrouwbare pedalen. Toch....

By the way: Verder vind ik Hanz op zich wel betrouwbaar hoor :)

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
By the way: Verder vind ik Hanz op zich wel betrouwbaar hoor :)

Ik kwam tenminste niet uit de fabriek met een printbreuk... toch? :D

Een small stone precies namaken kan niet voor 36,-. Daar zitten er te veel onderdelen voor in.

Niet echt heel veel hoor
Small Stone schema

Al die weerstanden kosten natuurlijk geen :kont:.
Het enige probleem zijn die OTA's. Kosten momenteel voor de consument $4,95 per stuk bij http://www.smallbearelec.com/.
Maar ik vermoed dat Behringer daar zelf een kloon van in productie heeft bij een chipboer.

Hier staat trouwens hoe je zelf een Small Stone issue J moet bakken. Altijd leuker dan een Behringer kopen natuurlijk...

Al met al red B. het denk ik makkelijk, zeker met de Chinese slaafjes aan de lopende band.

Origineel geplaatst door etaoin
Hier[/URL] staat trouwens hoe je zelf een Small Stone issue J moet bakken.

Dank voor je link etaoin :biertje:

Ik ben inmiddels voorzien van een originele jaren 70 type J voor weinig! Volgens de eigenaar was het een hobby model, een draadje solderen (mede dankzij je link) bleek 't probleem te verhelpen ;)

:kroon:

Status
Please reply by conversation.
Back