EMU en EOS formaat importeren

Tja....kep ondertussen via het onofficiele E-mu forum ook geprobeerd e.e.a. voor elkaar te krijgen,maar het lukt nog steeds niet....iemand van E-Mu zelf heeft me nu aangeboden dat ik de cd's opstuur en dan zetten zij 'm om naar EXB...:okdan:

Origineel geplaatst door dione
Tja....kep ondertussen via het onofficiele E-mu forum ook geprobeerd e.e.a. voor elkaar te krijgen,maar het lukt nog steeds niet....iemand van E-Mu zelf heeft me nu aangeboden dat ik de cd's opstuur en dan zetten zij 'm om naar EXB...:okdan:

Kijk, da's sympatiek. Of gaat die jouw samples gebruiken voor een "hardcore X" sample setje voor de emulator X :maffia: ?

het zijn de sample-cd's van E-Mu zelf,die ik bij mn E4XT kreeg...

het zijn de sample-cd's van E-Mu zelf,die ik bij mn E4XT kreeg...

Ah, dan gaat die vlieger niet op! Nou ja, laten we die vlieger gewoon voor de Hazes liefhebber.

Lompe shit dat ze dan bij Thomann Emulator X aanbieden + 4cd rom pakket waar de koper dus gewoon helemaal NIKS mee kan... Of moesten ze die zooi gewoon kwijt ofzo, en dachten ze er een leuke aanbieding van te kunnen maken door het in combinatie met emulator x weg te geven

Lompe shit dat ze dan bij Thomann Emulator X aanbieden + 4cd rom pakket waar de koper dus gewoon helemaal NIKS mee kan...

Niet helemaal niks, want die van Rob Popen staat heel groot EOS op, en dat leest EmuX gewoon native, zonder die Converter. Maar die bovenste twee zie ik inderdaad ook EIII op staan...

De probleemgevallen zijn de cd's die een eigen, niet door Windows leesbaar, formaat gebruiken. Dus EIII, Akai S1000/S3000, etc. Ik vermoed zelf dat hij net als Translator van Chicken Sys iets als de ASPI library nodig heeft, maar ik heb het nog niet kunnen vinden. Akai S6000 files krijg ik probleemloos door de Converter, maar die gaan ook gewoon drag'n'drop vanaf de harddisk ipv via een vaag cd-formaat.

Ik denk ook dat Thomann het gewoon niet weet. Die Converter hoort namelijk gewoon EIII te kunnen verwerken (er zit tenslotte gewoon een knop voor op), en als niemand tegen Thomann zegt dat 't niet werkt gaan ze (ben ik bang) slechts af op de specs...

Yep....ik denk dat ik erg oude cd's heb of zo,want bij andere mensen schijnt het wel te werken....alhoewel,bij etaoin dus blijkbaar ook niet....

Kende je dit forum al?
link

Hier staat ook e.e.a. over het importeren van EMU CDs
Intussen ben ik blij dat mijn E-X nog steeds niet is geleverd... Ik ga 'm vandaag afbestellen. Wacht nog even tot er meer duidelijk is over die import toestanden.

Origineel geplaatst door zero1
Kende je dit forum al?
link

Hier staat ook e.e.a. over het importeren van EMU CDs
Intussen ben ik blij dat mijn E-X nog steeds niet is geleverd... Ik ga 'm vandaag afbestellen. Wacht nog even tot er meer duidelijk is over die import toestanden.

ja,die kende ik al...maar bij die andere posten ook medewerkers van E-Mu zelf (o.a. Ichi)......

overigens valt het wel mee met die import toestanden,zoals Etaoin al zei gaat het alleen fout met bestanden die niet door Windows worden herkend....daar schijnt nog steeds geen goed programmatje voor te zijn....(want over die andere software lees ik ook al niet veel goeds..)

afijn....Kontakt vind ik toch een veel fijnere sampler....maar Emu-X klinkt beter en heeft die filters hè ? maar werkt wel wat moeilijker...

Overigens valt het wel mee met die import toestanden,zoals Etaoin al zei gaat het alleen fout met bestanden die niet door Windows worden herkend....daar schijnt nog steeds geen goed programmatje voor te zijn....(want over die andere software lees ik ook al niet veel goeds..)

afijn....Kontakt vind ik toch een veel fijnere sampler....maar Emu-X klinkt beter en heeft die filters hè ? maar werkt wel wat moeilijker... [/B]

Maar het gaat mij nu juist om het importeren van mijn EIII CDs (ik heb er >10) en S1000 (nog eens zoveel).
Als dat niet goed werkt is E-X voor mij geen oplossing.

Kan Kontakt die formaten wel goed lezen?
Kontakt is van Native Instruments en met die firma heb ik ook niet bepaald goede ervaringen.
Ik heb Traktor van hen (en gebruik het zeer regelmatig in clubs) en we zitten nu al een jaar(!) op een update te wachten. En dat terwijl er nog heel wat te verbeteren valt.

Volgens mij kan Kontakt die ook niet importeren....zoals ik al zei schijnt er geen goede software voor te zijn....want ESI-WIN en Chickensys en CDxtract schijnen ook niet altijd even goed te werken...

Wat overigens op z'n minst interessant is, is dat ik nu als test de Converter op m'n laptop gezet heb, die alleen maar een ouderwetse cd-rom heeft, en dat ie daar de S3000 cd probleemloos kan openen...
Misschien ligt het probleem toch bij dvd-rom drives...

Ik ga nu even de dvd-roms uit m'n muziekpc slopen om te kijken of dat helpt...

De handleiding van E-X zegt: "E4/E3 library CDs use a proprietary format and can only read using SCSI/Atapi drives."
Maar alle cd/dvd spelers/branders in PCs zijn toch Atapi? Of vergis ik me nu?

Ik heb Chickensys Translator op mn PC uitgeprobeert, maar die werkt ook niet. Op m'n Mac Powerbook (met DVD-R drive) werkt de demo ervan wel.
Ik vind bijna 200 euro voor dat programmatje dat alleen formaten converteerd trouwens belachelijk!

Origineel geplaatst door etaoin
En het antwoord is.... ja. Heb er nu een ouwe brakke philips cd-rw ingezet ipv de dvd-rom/dvd-rw en weg zijn de crashes.

kijk....dat is info die nuttig is....dank u...ik zal het ook ff aan E-Mu doorgeven.....

zelf had ik al het vermoeden dat het daaraan kon liggen....vandaar dat ik dat op het E-Mu forum ook al vroeg...

dank u..:okdan:

Back