Sample-sites leegslurpen...

bjodero

<turboprutser>
Erg goed, al die gratis samplesites zoals Hollow Sun, etc.
Maar: hoe kan ik nu alle ZIP's in 1x downen naar m'n schijf? Ik heb al wat van die tooltjes geprobeerd (Teleport, HR, WebZIP, SurfOffline, etc.), maar het wil maar niet lukken. Als het goed is zijn er tientallen archives, maar hij pakt er telkens maar een paar. :confused:

Wie helpt me uit de brand?!

WinHTTrack: http://www.httrack.com/

... en een beetje creatief spelen met de spidering opties.
Soms staan de binaries namelijk op een andere server / ander domein, en als je het programma dan te restrictief instelt houdt het op dat moment op.

Voorbeeld: je ziet dat de samples niet van www.hollowsun.com komen, als je de link naar de archiefjes goed bekijkt.
-> http://216.55.137.24/hollowsun/vintage_dl/m1000.zip
->http://216.55.137.24/hollowsun/donations_dl/linn.zip

Ik zou dan zorgen dat het pad naar deze twee 'externe' folders toegestaan is in je spidering tool.

Teleport:
Project properties -> nettiqette -> doe alsof je een browser bent, en respecteer de aangegeven grenzen niet.

Kiijk ook naar de url van de zip file, haal de extensie en naam van de file eraf, en je houdt de folder over waar alle zip files vermoedelijk staan.

Teleport rules big time ; lekker veel bestanden downloaded :maffia:

Origineel geplaatst door MrM
doe alsof je een browser bent, en respecteer de aangegeven grenzen niet.

Ehm, sorry, maar hoe doe ik dat?

Vaak kan je een browser tag aangeven... bij WinHTTrack kan je bijv. kiezen uit 'WinHTTrack' of je kan 'minder netjes' net doen of het programma gewoon 'Internet Explorer' is... dat heeft dus zin omdat een boel sites niet dol zijn op het leegslurpen...

(blijft de vraag of je er gewetenstechnisch uit kan komen...) :D

Origineel geplaatst door MrM
@Bidero ; bij de project properties (in Teleport) dan gaan naar tabblad nettiquette

Ja, dat had ik al ontdekt. Maar dan? Moet ik versie 6.0 (heb XP) intypen bij 'Impersonate Internet Explorer'? En de 3 vinkjes bovenin uitzetten? Dat heb ik namelijk gedaan, maar niks hoor... Hij heeft nog geen zin.

Hoe begin je? Met zo'n wizard? En welke optie kies je dan? HELP!

Firefox + de DownThemAll plugin al eens geprobeerd? Voor Hollow Sun werkt 'ie perfect :).

beetje offtopic maar check ook eens reasonbanks.com uit.
als je jezelf aanmeldt (gratis natuurlijk) kan je gratis hoofdstukken van de monstersynth collectie downlaoden.
oa korg mono/poly, ms-20, jupiter 4, waldorf microwave, poly 800 enz.

Origineel geplaatst door Yoozer
Firefox + de DownThemAll plugin al eens geprobeerd? Voor Hollow Sun werkt 'ie perfect :).

Draait dit ook onder OSX, of is er een OSX versie?

Origineel geplaatst door Yoozer

Waar surf je dan heen als je die plugin aanklikt in FireFox? Gewoon www.hollowsun.com? Als ik dat doe, krijg ik namelijk alleen maar links en plaatjes...

Origineel geplaatst door bjodero
Waar surf je dan heen als je die plugin aanklikt in FireFox?
Nou, ik installeer 'm natuurlijk eerst, en dan ga ik naar http://www.hollowsun.com/vintage/mellotron/index.html bijvoorbeeld. Ik klik met rechts op de pagina en kies "DownThemAll!". Ik vink "Archives (.zip, .rar) aan (dit onhoudt 'ie voor de volgende keer).

Ik klik op "Start downloads". Klaar. Je hoeft nog niet eens op de pagina te zoeken, dat doet DTA voor je. Teleport is bij mijn weten niet gratis, vandaar, en DTA heeft bij mij al ettelijke gigabytes naar binnen gesleurd. Even met de middelste muisknop op een link klikken en hij opent een link in een nieuwe tab (en daarvoor heb je de Tab Browser Extensions nodig), zo sleur je best snel alles naar binnen. (leuk, zo'n open dir met mp3's ;) ).

Ah, OK. Maar met FireFox kun je dus niet alle ZIP's in 1x binnenhalen, zoals met Teleport zou moeten kunnen. Het leek me handig om 1x te klikken, veel koffie te gaan drinken, en daarna met de samples aan de slag te gaan...

Back