Goedkope Analoge synth gezocht!

Status
Please reply by conversation.

deus_ed

Nieuwkomer
Ik zoek een goedkope Analoge synth!! (onder de 400 euro) ala moog..
Het liefst met Arpeggiater en Effecten (echo/reverb etc) erbij..

Heeft iemand er 1tje liggen?? Dan hoor ik het graag!!:)

a la moog? Voor < 400 euro... nou, er is heel wat analoog spul te koop voor < 400 euro. Ik neem aan dat je knopjes en schuifjes en toetsen wilt. En een arpeggiator en effecten. Hmm, als het niet per se echt analoog hoeft: een nieuwe K-Station heeft alles wat je wilt en meer en kun je voor 379,- euro NIEUW scoren bij Feedback. De microKorg valt in dezelfde categorie.

Ga je voor ouwe meuk, dan ik de Korg Polysix aanraden (volgens mij kon je er een kopen met kapotte filterchips, niet waar?) of de Juno 6(0). Beide klassieke 6 stemmige polysynths met een hoop knoppen en schuiven, arpeggiator en beperkte effecten (Polysix heeft chorus, phaser en ensemble (instant superstrings)), de Juno heeft een super lekkere chorus (hoewel, das heel subjectief). De Juno 106, ook een klassieker voor ongeveer hetzelfde bedrag, kan ik niet direct aanraden. Veel problemen met kapotte filterchips, geen arpeggiator en klinkt iets minder warm dan de andere genoemde synths.

Nog een alternatief: een JX8P (onder de 200) of JX10 (rond de 300). Analoge geweldenaars van Roland. Geweldige specs, klinken ook goed, en behoorlijk ondergewaardeerd. Alleen geen knoppen en schuiven.

Zoek een Waldorf pulse of een Roland Juno 60.
Allebei analoog, allebei met arpegiator.
De pulse modern en midi,, de juno vintage met sync,
maar op te vangen met een midi-dcb converter.

Heb je alleen nog geen fx. Als je dat erbij wilt moet
je wat cheaps zien te vinden, of het analoog vergeten
en voor VA gaan daar zitten vaak fx in..

:peukie:

Een analoge synth heeft over het algemeen geen effecten zoals reverb/delay. Hooguit een ruisende chorus om de klank wat aan te dikken.

Of je bedoeld een (virtueel) analoog, maar dat zal wel niet als je al over Moog spreekt in je beginpost.

400 euro? Dat zal tegenvallen, als je ook knoppen en schuiven wilt (en effecten kun je al helemaal vergeten, tenzij je voor virtueel analoog gaat). Naats eerder genoemde juno's is er nog de Akai AX60 en misschien een Roland SH101 of wat van Siel, een Korg MS10 of een SCI Pro One, maar dan houd het al snel op...

Als je geen knoppen/ schuiven en VCO's wilt, dan word de keuze groter voor dat bedrag. Denk aan de Roland JX8P, Korg DW8000, Korg PolySix, Poly61, Poly 800 (die overigens ook effecten heeft), Elka EK22, Crumar Bit 99 en weet ik wat al niet meer. Met een beetje mazzel koop je zo 2 analoge synths voor 400 euro.

Origineel geplaatst door OnAcid
Of je bedoeld een (virtueel) analoog, maar dat zal wel niet als je al over Moog spreekt in je beginpost.
Nouja.. je hebt toch ook Moog's met effecten? of ben ik nou gek..
En ja .. over dat Analoge.. het hoeft eigelijk niet perse analoog te zijn.. als het maar analoog klinkt!

trouwens.. die microkorg vind ik eigelijk niets.. te klein.. te weinig toetsen en van mij part te "trance" achtig... al is die vocorder erin wel erg cool.. Ik ben iemand die van Progressive/Symfonische Rock houd

Ok, dan zou ik voor V(irtueel) A(naloog) gaan. De K-Station is wel een goeie, hou je van meer toetsen ga je voor de KS4 of KS5. Een vriend van me is toetsenist in een symphonische rockband en gebruikt de KS5. Die is alleen wel meer dan 400 euro nieuw. Heb je wat meer te besteden, dan zou je voor een Alesis ION kunnen. Die ken ik alleen van horen zeggen, maar het schijnt echt goed te zijn.

Algemene tip: laat je vooral niet misleiden door de presets in die synths. Die zijn idd erg trancy, terwijl je met zelf programmeren van je sounds echt alle kanten op kan.

Origineel geplaatst door Triphonius Z
Algemene tip: laat je vooral niet misleiden door de presets in die synths. Die zijn idd erg trancy, terwijl je met zelf programmeren van je sounds echt alle kanten op kan.

Bedankt voor de tip.. Maar als je bijv. naar de MicroKorg kijkt heeft hij zo'n dikke knop waarmee je Trance/Drum n Base/Hip Hop etc mee kan selecteren.. en tjah.. ik denk niet dat je daar program's achter kan zetten..en daarnaast heeft een Microkorg een erg klein klavier.. en ze voelen niet echt stabiel en lekker aan naar mijn mening..

Origineel geplaatst door deus_ed
Bedankt voor de tip.. Maar als je bijv. naar de MicroKorg kijkt heeft hij zo'n dikke knop waarmee je Trance/Drum n Base/Hip Hop etc mee kan selecteren.. en tjah.. ik denk niet dat je daar program's achter kan zetten..en daarnaast heeft een Microkorg een erg klein klavier.. en ze voelen niet echt stabiel en lekker aan naar mijn mening..

ja, dat klopt. ik zou dan ook voor een Novation (K-Station, KS4 of KS5) gaan. Die hebben fastsoenlijke toetsen en draaiknoppen. Maar wel veel bagger-presets.

ARP Axxe

ARP Axxe

Hoi ,
Ik heb nog wel een ARP Axxe te koop...
Oranje / zwarte versie.
Wat voor jou?
375 euro

Ik weet niet alles

Ik weet niet alles

Maar een Moog met reverb of echo ben ik nog niet tegengekomen (misschien als custom module in een Moog Modular:D ).
Die Axxe is zo gek nog niet!
Kun je voor €100 die Lexicon MPX100 er bij kopen, ook bij vraag en aanbod en dan heb je wel een heel mooi solosynthje.
En de effectjes zijn ook nog voor andere zaakjes te gebruiken :okdan: :halleluja
(Dit advies i geheel belangeloos verstrekt en de schrijver van deze aanbevelingen heeft geen enkele binding met de aanbieders)
Behalve dat het SF-leden zijn natuurlijk!

Origineel geplaatst door Vizion
Zoek een Waldorf pulse of een Roland Juno 60.
Allebei analoog, allebei met arpegiator.
De pulse modern en midi,, de juno vintage met sync,
maar op te vangen met een midi-dcb converter.

Heb je alleen nog geen fx. Als je dat erbij wilt moet
je wat cheaps zien te vinden, of het analoog vergeten
en voor VA gaan daar zitten vaak fx in..

:peukie:

:eureka: He toevallig is er op dit forum een mooie Juno 60 te koop voor maar net iets meer dan 400 E
(zie m'n sig)

Status
Please reply by conversation.
Back