Cubase SX2 Remote probleempje

meesha74

Muzikant
Ik ben overgestapt van SX1.01 naar SX2. In versie 1 had ik een mooie generic remote gemaakt voor mijn Evolution UC-33. Bij het importeren in SX2 van deze setup zag ik dat niet alles goed werd meegenomen. Geen probleem, maak ik hem wel overnieuw. Alleen kan ik nu de PAN voor een kanaal in de track mixer niet kiezen.

Ik heb alle controllers gedefinieërd. Ik wil een aantal draaiknoppen gebruiken voor de pan van kanaal 1-8 danwel 9-16 (etc). Ik heb bij device gekozen voor "Mixer" maar ik kan bij "Value/Action" niet kiezen voor "PAN" Ik kan in die lijst sowieso veel minder functies selecteren dan bij SX1.01 (zoals eq, Sends, etc). Ik kan dus ook geen sends maken. Alleen volume kan ik wel kiezen zodat ik wel mijn faders correct kan instellen. Ook als ik bij device een andere sellectie maak (bijv VST Mixer) krijg ik precies dezelfde lijst.

Wat doe ik verkeerd?

:stupid

Als je nu eerst de remote lijsten van de cd op cubase zet
Kun je dan ook niet de pan regellen

Ik heb de mijne een tijdje geleden weg gedaan,maar ik had gewoon wel mijn pan goed????op2.0

Toen heb ik de remote lijst van de cd gehaald en van daar uit mijn eigen remote lijst gemaakt !!

Maar dat heb je ook al geprobeerd denk ik:confused:

Het moet zeker weten kunnen met cubase sx 2.0 en3.0

Succes

ik weet het niet zeker meer (lijkt al weer zo lang geleden :) ) maar volgens mij zat er helemaal geen panning in sx 2.0, die kwam er pas vanaf 2.2.

maar goed, ik weet het niet zeker meer, dus kan complete onzin zijn wat ik nu zeg :stupid

Kan me haast niet voorstellen. Ik zag in de manual dat het wel zou moeten kunnen. Er staat iets zoals "...Wanneer bij "Device" is gekozen voor "VST-mixer" kun je bij Action/Value kiezen voor functies zoals volume, pan, mute etc....".

@mpower: Wat bedoel je precies met remote lijsten van cd? Ik neem aan dat je hebt over de verschillende templates op de UC33 cd? Daarop staan inderdaad templates voor verschillende programma's maar ik heb mijn generic remote behoorlijk aangepast en heb ik eigenlijk zelf vanaf nul opgebouwd. Bovendien lijkt het mij dat in de "Actions/Value"-lijst standaard alle mogelijkheden zouden moeten staan die voor het desbetreffende device (in dit geval dus de mixer). Dus functies zoals Volume, pan, sends, mute etc. Dat heeft in principe niks met de controller zelf te maken. In Cubase SX1.01 was dit een lange lijst met bijna alle functies die op de mixer zitten.

Ik zal nog wel even proberen wat ik met die cd kan doen. Iemand anders nog enig idee?

:okdan:

Ben ietsie pietsie verder: Wanneer ik (bijv.) 24 midi-tracks aanmaak, kan ik bij "Action/Value" wél kiezen uit een hele lijst met mixerfuncties. Als ik dan die miditracks verwijder en ik maak 24 (mono) audiotracks aan dan krijg ik een veel kortere lijst met functies die ik niet nodig heb maar waar niet de functies instaan die bij de mixer horen (zoals pan, send, eq's). Volume staat er dan weer wel in maar verder staan er dingen als: "VU select, VU range, Record enable, Meter, Metermax, Instertviewselect". Hier heb ik weinig aan.

Met de cd van de uc33 ben ik niet verder gekomen (wat ik ook al verwachtte).

Ben ook al aan het zoeken op het Steinberg forum.

Iemand enig idee???

:okdan:

Hay

kan het niet zijn dat je eerst 1.01 moet updaten naar 1.06 ,dan saven
en daarna pas naar 2

misschien nog bugs in 1.01 ?

Greetz Turtel

Origineel geplaatst door meesha74
Dat zou vreemd zijn. Wanneer je dan nooit 1.01 of 1.06 hebt gehad maar meteen begint met 2.0 zou dat dus betekenen dat je dit probleem standaard al hebt??

Maar bedankt voor het meedenken. Ik heb geen 1.06 dus dat wordt lastig...

ja dat weet ik ook niet ,

maar die update van 1.06 kun je gewoon bij steinberg(pinnacle) downloaden

dat is de laatste gratis update voor 1.01

Grtz trtrl

Back