Re: nieuwe nick nova track!
Origineel geplaatst door nick nova
PS bij deze eerste moet de baspad harder gecompressed worden en de drums harder, hou dat effe in je achterhoofd.
Beste Ken,
Als je dit al wist, waarom heb je dat dan niet eerst gedaan ?
Toch kan ik jouw track wel smaken, maar het is dus spijtig van de mix die wat te wensen overlaat.
Je hebt dan wel Dynaudio BM6 - een uitstekende monitor - maar mixen is meer dan alleen afgaan op hetgeen je uit de monitors hoort komen.
Ik vergelijk dit graag met koken. Hoewel er goede kookboeken bestaan die van naaldje tot draadje uitleggen hoe iets te bereiden, toch zijn er mensen die er niet in slagen om dat gerecht overheerlijk te laten smaken.
Dat komt omdat er ook een dosis 'feeling' bij komt kijken naast de theorie. In je hoofd moet je dus iets meer horen dan dat werkelijk uit je monitors komt.
Op de koop toe geef je dan zelf (terecht) toe waar het fout zit, maar toch post je je track. Op zich niet erg, maar je wordt natuurlijk wel beoordeelt op hetgeen je post.
Ondanks dit euveltje kan ik wel horen dat je weet waar je mee bezig bent. Als je nu nog exact kan bepalen waar het allemaal naar toe moet (in deze track is dat soms wat zoek naar mijn gevoel...) dan ben je heel dicht bij releasen van werk.
Om dat te staven met een voorbeeld : Er wordt hier een paar maal gezegd dat de baslijn wat monotoon is.
Ik vind dat niet per defenitie zo aanvoelen.
Ik ken tracks waar de baslijn net zoals hier weinig verandering ondergaat. Toch voelt de bas in dat soort nummers niet zo monotoon aan, puur om het feit dat het aandachtspunt niet op de baslijn ligt maar op arrangementen er om heen.
Nu ligt de aandacht bijna enkel op de baslijn , alleen al omdat hij veel te luid staat, zelfs op het storende af.
In dit geval zou ik bijvoorbeeld eens proberen aan de waggel te gaan met een aantal donkere droge vocal samples, waarom niet je eigen stem en bral wat door een microfoon en tweak het ? Samples of frases die niet eens verstaanbaar moeten zijn maar wel het middelpunt moeten zijn van de aandacht en ergens een thema vormen. Zoiets ?
Tracht ook geen tracks te posten die naar je eigen gevoel mankementen vertonen of niet helemaal af zijn.
Vaak is je eigen gevoel hierover juist (je hebt hier al bevestiging van gekregen) en speelt enkel in je nadeel.
Zelfs als, zoals in dit geval, deze track helemaal niet slecht is...integendeel zelfs.
Naar mijn gevoel is deze track voor 70 % af en is er een zeker potentieel, maar je wordt natuurlijk beoordeelt op de overige 30% die niet goed is...
Veel succes !
Origineel geplaatst door nick nova
Mmmm,
ik vrees dat ik een beetje aan oormoeheid leed tijdens het mixen. Ik doe mijn best om het beter te maken.
Steeds mixen met een 'fris' oor. Dus liefst als je uitgeslapen bent en niet nadat je al uren hebt zitten muziek maken.