Nummer 2 van Nova

nick nova

Resonator
Nu, ik toch bezig ben, direkt maar een 2de.
De 3de komt binnenkort.

http://members.home.nl/robbert.v/Mygroundisloose.mp3

Zit even in exitentiele crisis dus kan er niet objectief naar luisteren. Doen jullie dat maar even en laat het me weten. Alle opbouwende kritiek (+ of -) is altijd welkom.
Minpunt: Deze is eigenlijk iets te snel ineen gebokst (demo voor wedstrijd), is niet perfect qua opbouw en te ruw. Wordt een tweede versie van gemaakt.

Thanks

Deze vind ik een stuk beter, alleen heb je hier weer een bas die legato is, ik vind dat persoonlijk nooit zo werken omdat de kickdrum er minder goed door uitkomt. Probeer eens meer kortere decayed basjes te gebruiken.

Cool hoe hij erg druk wordt op een gegeven moment, psychedelisch.

Hier staat weer je beat te zacht, dat is makkelijk, gewoon de beat harder zetten voortaan:)

Wat voor gear heb je gebruikt voor dit nummer??

As always volgende apparaatjes:

- MPC4000
- Kawai K5000s
- Emu morpheus

Distortion is de Korg x911, beestje.
En de ringmodulator-achtigeklank is de Roland sh7 (schaam).

Daar sluit ik me bij aan... het psychedelische neemt je lekker mee... vind vooral de strings erg tof, dat metaalmelodie'tje in het begin, en die pad. (al zijn het er veel)
Vind alleen de drums minder... te standaard samples. Basdrum kan veel harder... en ga toch 's experimenteren met compressie en meerdere lagen in je drums!

Dit nummer gaat wel op m'n i-pod als je het niet erg vindt :)

Orbital meets The Cure?

Re: Nummer 2 van Nova

Origineel geplaatst door nick nova
Zit even in exitentiele crisis.

Geen reden toe, klinkt erg goed. Ik hoor er inderdaad ook wat orbital in. Maar aan de mix kan hier en daar nog wat gesleuteld worden ... (er zijn andere mensen die dat beter kunnen uitleggen dan ik) 8)

jammer van de mix. anders had dit een superfijne track geweest. nu is hij gewoon fijn :D
doet me denken aan Ulrich Schnuass.
alles staat gewoon te hard en overstemt de beats. zet je bass (en derest eigelijk ook) gewoon eens een beetje zachter. die melodie die er na 4:20 inkomt is leuk maar doet mijn boxen gewoon kraken omdat hij sterk resoneerd en ook omdat die resonantie interfereerd met de bas ... denk ik.
zet gewoon eens alle faders van je kanalen op nul en mix de levels gewoon eens opnieuw. ik denk dat je dan al een stuk verder komt. ook kun je je bass en beats samen compressen voor een iets samenhangender geluid omdat die twee elementen toch het belangrijkste zijn in jou track denk ik.

Back