Welke synth ? Raad gevraagd.

Barto

Barto
Beste Forumleden,

Ik ( newbe ) ben op zoek naar een rack-synth die mij ijle, zweverige ambientgeluiden kan bezorgen.
Ook effecten ( delay / reverb / filters ) denk ik zijn onmisbaar.

De klank die ik zoek :
Boards of Canada ( "Aquarius" ), Bauri, Plaid, Autechre ( ten tijde van "Amber" ), Biosphere, Isan, ...

Voor de beats heb ik een Machinedrum besteld. Verder gebruiken we live bas en gitaar.

Na heel wat zoeken op het forum ben ik tot hetvolgende resultaat gekomen :
Access Virus B, Novation Supernova, Waldorf Microwave XT. Wat denken jullie ? Zou een van die toestellen mijn gedroomde klank kunnen produceren ?

Budget : rond de 800 euro.

Wat zouden jullie mij aanraden ?

Waarom zijn mensen altijd allergisch voor winkels? Ga eens naar een muziekwinkel en ga wat apparaten luisteren!
Daarna kun je uit die selectie de voors en tegens op het forum bespreken. Daarna kun je ook eventueel 2de hands gaan kijken als je weet wat je wil hebben. Met de 20 verschillende apparaten die hier iedereen gaat brullen kom je ook niet veel verder denk ik.

ik heb zelf alleen de virus indigo. dat is wel een heel vet ding, met achterlijk veel mogelijkheden. echt warm klinkt ie niet

Bij mijn weten zijn dat allemaal toestellen die niet meer gemaakt worden... Zie je niet zo vaak in muziekwinkels...

Doe ik uiteraard ook.

Het probleem is alleen dat ik er ter plaatse niet in slaag die geluiden te vinden. Wellicht zou iemand die al wat toestellen in zijn bezit heeft daar wel in slagen...

Vandaar mijn vraag aan forumleden die ervaring hebben met hun toestellen !

Origineel geplaatst door DJ41
Waarom zijn mensen altijd allergisch voor winkels? Ga eens naar een muziekwinkel en ga wat apparaten luisteren!
Daarna kun je uit die selectie de voors en tegens op het forum bespreken. Daarna kun je ook eventueel 2de hands gaan kijken als je weet wat je wil hebben. Met de 20 verschillende apparaten die hier iedereen gaat brullen kom je ook niet veel verder denk ik.

dat komt doordat de meeste mensen op zoek zijn naar een tweedehands en dus betaalbare synth.
deze zijn in het algemeen niet te beluisteren in winkels!

Dat is ook zo, maar hij kan dan wel een bepaalde sound aangeven die hij leuk vind. Naar aanleiding daarvan kunnen anderen (beter) advies geven.

Isa

Isa

Isan, BOC en volgens mij ook Autochre gebruik(t)en de Supernova. Van de anderen weet ik het niet. Ik meen dat Bauri vooral oostblok synths gebruikte. Die zijn zeker allemaal kapot, want hij brengt bijna niets meer uit de laatste jaren. :dubbel:

Supernova racks zijn trouwens heel regelmatig 2e hands te koop.

supernova is een toppertje hoor....

Sanex

Sanex

Helemaal waar B.S.E., maar hij heeft wel heel duidelijk een nogal zacht, wat 'gepolijst' karakter. Ja, met bijv. een Sherman rasp je dat er wel weer vanaf... maar dat is de brute methode.

Het is i.m.h.o. een nogal sferische bak, past dus goed bij de genoemde muzikale voorkeuren van Barto.

Origineel geplaatst door B.S.E.
supernova is een toppertje hoor....

Back