Raar geluid in preset RM1x

pjeut

Ouwe rot
Hallo,

Gisteren was ik wat aan 't struinen door die 60 presetstyle van m'n RM1x. Ik was aangekomen één van de laatste ('k weet de naam niet meer, een beetje lounge-achtig) toen ik hoorde dat in één van de tracks het geluid van een krakende plaat staat. Vervolgens ben ik even de edit ingedoken om na te gaan hoe ze dit gemaakt hadden. al gauw bleek dat de voice gewoon een sniusgolf was en dat er qua dynamiek (ASDR) en ook filtering niets bijzonders was gedaan.

Hoe kan dit? Wie weet welke truc hier is uitgehaald om dat krakende geluid te maken?

Groeten,
Pjeut.

Ik ken dat geluid wel, zit volgens mij in de SFX bank van de RM1x, maar het is volgens mij gewoon een sample van een krakende plaat, verder niks geen truukjes.

Maar in de...

Maar in de...

Voicing van die track staat dat het om een sinusgolf gaat, níet iets uit de SFX-bank.

Ga vanavond gelijk kijken. In welke style/section heb je het gevonden?

Weet ik...

Weet ik...

...niet meer. 'k Zal vanavond ook even kijken, maar het was één van de laatsten (verder dan nr. 55).

Origineel geplaatst door PzHKL
Ik heb met sample and hold wel eens plaatkraakjes gemaakt...

kweenie of dat ook in de rm1x zit?
nope.Maar zeg pjeut, bedoel je soms preset 58? Dan moet je gewoon ff beter kijken! Die sinus is de bassline, en het krakende geluidje zit op een ander spoor, en heet turntbl :dj:. De kraak zit op 11, de sinus op 12.

De truc die ze dus uitgehaald hebben: een krakend geluidje pakken! :D

Krijg nou, eh.....

Krijg nou, eh.....

...iets naars...:D 'k moet maar 'ns nodig naar de Pearl.

Bedankt, in wezen is het dus een ingebakken sample. Zijn alle geluiden van de RM1x gesample-de sounds? het klinkt er niet naar, maar zou wel kloppen met wat je er aan kan edit-en.

Pjeut

Origineel geplaatst door ProtoHuman
nope.Maar zeg pjeut, bedoel je soms preset 58? Dan moet je gewoon ff beter kijken! Die sinus is de bassline, en het krakende geluidje zit op een ander spoor, en heet turntbl :dj:. De kraak zit op 11, de sinus op 12.

De truc die ze dus uitgehaald hebben: een krakend geluidje pakken!
:erm:

Weten we...

Weten we...

...dat ook weer.

Bedankt DJ Fuse.

Back