Steven V ft. Project MSD - "Groove Laid Down"

Steven V

Ouwe rot
Vandaag een anderhalf uur durende jamsessie eropzitten met forumlid Cyber_MSD... 't Was erg leuk :D

Aanschouw hier het resultaat.

Gaarne feedback.

Misschien interessant om de werkwijze te posten, bij deze dus:

Beginnen met een pattern van 2 bars.
Beats inspelen en akkoordjes.
Vocal uitzoeken en samplen (dat was het meeste werk :P).
Pattern verlengen naar 4 bars.
Lead inspelen (hier een orgeltje).
Als laatste de song live spelen door middel van mute en unmute van tracks en het geheel in één take opnemen.

't eerste wat me opvalt is dat er iets mis is met de kick!
Hij lijkt uit fase te lopen ofzo, waardoor die zo nu en dan wegvalt.........
misschien ligt het aan de combi tussen kick en bas ofzo, ik weet het niet (ik luister momenteel ook niet op geweldige speakers)

Verder vind ik het een lekker funky groovy house-deuntje, leuke samenwerking!

Je kan wel horen dat het in 1 take is opgenomen, want iets meer variatie
in de track (en met name de drums) zou nog wel mogen van mij.
Misschien een idee voor take 2? ;)

LOoolz, dit hebben we dus in korte tijd gemaakt, beat live ingerspeeld op promega, is wel beetje mislukt ja, maar het belangrijkste is we hadden LOL/FUN :D

Jaja dat zal nog komen, de kick wordt trouwens nog vervangen door een goede sample hoor, no worries ;)

Dit is gewoon een idee om aan verder te werken. Commentaar in the mean while is heel welkom (bij deze, bedankt).

Het opnemen en muten/unmuten is trouwens mijn werk... Spreekt vanzelf dat het dan op niks trekt :D

de drums vin ik wat minder. de rest vin ik erg leuk. Vooral de bass is erg leuk!:dj:

Origineel geplaatst door Nouveau
de drums vin ik wat minder. de rest vin ik erg leuk. Vooral de bass is erg leuk!:dj:

Kijk kijk, ik vind de drums nu net het sterkste van dit stukje (niet de bassdrum maar de percussie) :)

Zo zie je maar, smaken verschillen... Bedankt voor je commentaar.

De derde versie is een beetje gewijzigd in het arrangement. Tempo is ook naar beneden gehaald (127 bmp voor de geïntresseerden).

klik hier

Uw mening wordt geapprecieerd.

Back