Crumar BIT ONE midi help!

purejunk

Stamgast
Weet iemand misschien hoe je midi omni off zet en een midi kanaal kiest? nu speelt ie namelijk op alle midi kanalen. Ik heb het volgende op het net gevonden:
"Crumar DID put facilities to get omni off and to change channels, just didn't put them in the manual. To turn omni off at the keyboard put it to ADDRESS 64 and change value to '0'. The channel can also be adjusted using ADDRESS 65."
Probleem is dat als ik naar address 64 en 65 ga, dat er geen values zijn, er valt niets te veranderen->weet iemand hoe dit in elkaar zit?
Thanks!!!

Geen idee, maar op de bit 99 is het functie 72.

edit: ik begin nu wel te twijfelen of het sowieso wel kan, en of de info die jij hebt niet te maken heeft met een update van de oude versie:

'MIDI implementation is rudimentary at best, and the earliest versions were omni-on/poly. My early unit which has SSM ICs appears to work just fine in omni-off/poly mode, so I assume it has received updated EPROMs'

Laatst gewijzigd:
Ik weet er niks van, maar de kans lijkt me vrij klein dat je zulks vind.
Je bent beter af door de Bit One aan te sluiten op een midiport die alleen is toegewezen aan de Bit One, of als dat om één of andere rede niet kan (ik sequence met een Amiga, daar zou het al niet kunnen), met een midi filter zoals bijvoorbeeld de CSF van Phil Rees.

Re: Crumar BIT ONE midi help!

Origineel geplaatst door purejunk
Ik heb het volgende op het net gevonden:
"Crumar DID put facilities to get omni off and to change channels, just didn't put them in the manual. To turn omni off at the keyboard put it to ADDRESS 64 and change value to '0'. The channel can also be adjusted using ADDRESS 65."
Probleem is dat als ik naar address 64 en 65 ga, dat er geen values zijn, er valt niets te veranderen->weet iemand hoe dit in elkaar zit?

In de handleding staat dat door een CC(Control change) met waarde 124 te zenden dat de Bit One in Omni Mode Off komt. Om CC te zenden moet je B0 zenden(CC 176). Dus met je sequncer moet je zenden CC !76, 124. Voor Omni mode On weer moet je waarde 125 gebruiken.
Hoop dat dit duidelijk is.
Yoonchi.

Back