[breakbeat/DnB] Mijn eerste track in deze stijl

hardcoreslavery

Hardcore Junky
yo mensen,

Ik ben een weekje terug eens bezig geweest met iets totaal anders als wat ik normaal doe.....
Ik zou graag wat feedback willen zodat ik kan bekijken of t de moeite waard is om hier ooit nog een vervolg aan te maken dus...... alle mits onderbouwde kritiek is gewenst.

http://www.mp3.com.au/popup/popup.asp?id=97532&new=Y

Begint veel beloofend... De beat komt uit het niets misschien wat langer opbouwen en beter aankondigen. Bass geluidje klinkt te gameboy achtig, hij moet moet gewoon hard scheuren. Die donker string geluiden zijn zeker wel oke, lekker duister. Stemmetje klinken er ook wel bij maar zouden wel wat harder mogen. Dat bij 1.30 past er niet bij, zou igg beter klinken als je daarna veel zwaarder verder gaat, het komt er ook te hard in. Het geluidje wat je er daar na in gooit vind ik er niet echt bij passen.

Al om al wel een lekker nummertje maar hij moet gewoon veel ZWAARDER BEUKEN, sucses.

Begin is lekker donker
Die beat komt inderdaad uit het niks, beetje opbouw kan geen kwaad.
De eerste break is wel oke maar mocht wel iets langer. De hihat en snare zat naar mijn idee te hard overheerst teveel. De bass hoor je nauwelijks en past ook niet echt bij de drums. Er gebeurd ook niet veel in de track tis allemaal een beetje van hetzelfde. Ik vind de mix vrij druk waardoor hij niet echt lekker loopt.
Voor de rest als eerst track is dit zeker goed

ik vind 'm wel oke, de beat zou naar mijn idee wat meer aangekleed mogen worden met ritmische dingetjes als shakertjes, tambourijntjes, hier en daar een ride en af en toe een extra trommeltje. zodat 'ie wat meer gaat grooven en dan smeer je de beat wat meer dicht. 't is nu een beetje een statische beat als je begrijpt wat ik bedoel.
jij hebt boemtsjakboemboemtsjak terwijl het eigenlijk....

boemtstsjakatrrdigdigtsjakplokplokboemboempielewieliedengtssssssboemtsjakbom zou moeten zijn.

de rest van je sounds is vet:okdan:

ja, coole sounds....
die beat is misschien nog iets te springerig en mag idd nog wat meer beuken!

Lekker doorgaan in deze richting!! :)

Iets zegt me dat je normaal hardcore doet. :D

Ok, goede elementen: de haunting strings, die toffe noise bij 1:37. Zoals hierboven gemeld, is er niet echt een begin. Er is ook niet echt een einde. Bij 1:37 dacht ik, yeah nu gaat hij eindelijk los en komt er een knallende bassline in... maar helaas. :erm: De bass is erg zacht ingemixd, de balans van de hele mix is nogal treble achtig.

Prima intro, dat die beat erin knalt is top. Als je een dikke subbass gebruikt in plaats van wat je nu hebt denk ik dat je een eind op weg bent. Je hihats zijn te 909. Probeer ipv die hats een tweede drumloop te gebruiken. Tune om op de main beat te lijken en gooi er een hipass filter op om de hihats ervan te solo-en...

Goed begin...

:D bedankt voor jullie reacties :okdan:

Er zitten idd veel waarheden in de dingen die gezegd zijn. Het is ook nogal veel van hetzelfde..... te weinig variatie en de heletijd dezelfde beats....
cikelzaag weet het met een duidelijk voorbeeld goed te omschrijven :D

@ Breed; zou het de naam zijn????? ;)

misschien dat ik deze track nog aan ga passen maar ik denk dat ik dan beter een nieuwe track kan beginnen in deze stijl en al deze adviezen daar in mee nemen......

:biertje:

zijn er nog meer mensen met een mening over dit nummertje??

ik vind t einde te gek...verder hoor je idd de hardcore invloeden, welke je hier netjes in hebt verwerkt...

dank u dank u :D

Ik heb m inmiddels iets aangepast maar ik wacht nog ff met uploaden omdat de link anders een aantal dagen plat ligt en zo heel veel is er niet veranderd alleen wat percussie toegevoegd en iets meer in de details gewerkt ddus.....

nog wat meer hardcore beats erin en je hebt zon beetje break core :) Klinkt wel lekker, ik hou wel van de duistere kant van het nummer.

hmmmm breakcore idd..... misschien iets voor mn volgende project :)

Back