Gevonden !

ano220424

in de ban
in de ban
Nou ben ik niet de grootste fan van x0x bakken van Roland. Dat weten jullie onderhand wel.

Eergisteren moesten Jazzmann en ikzelf naar het containerpark om bouwafval te dumpen.
Er staat daar een container waar mensen oude hifi en andere huishoud-electronica in moeten gooien.
Als we op het containerpark zijn gaan we geheid "snollen" in deze container.
Wat we daar al afgehaald hebben dat nog werkt. Broodroosters, radio's, cd-spelers en andere ineteressante zaken.
Je begrijpt niet dat mensen dat weg gooien.

Maar goed, wij dus aan 't snollen in diezelfde container en kijk wat we deze keer bovengevist hebben dat op 2 ontbrekende knopjes verder volledig werkt !!! :

Een 808 die we niet gaan gebruiken maar wel houden als deco :)
Morgen nog eens kijken of we daar geen 909 kunnen opvissen }:|

Attachments

• pict0056.jpg
    pict0056.jpg
    138,8 KB · Bekeken: 84
Laatst gewijzigd:
WAAAAAAAAAAAAAAAAATTTTTTTTT !!!!!!!!!!!!

dit soort dingen droom ik meestal, maar echt gebeuren ? nope.
mja ik heb ooit wel een 808 gevonden maar toen moest ik er voor dokken:(

mazzelaar !

Ik ben ook zeker geen fan van de X0X bakkies van Roland, behalve van de TR808! Wat een geil ding is dat zeg: subtiel en vet tegelijk...
Als je hem ooit wilt 'verliezen', dan kom ik hem wel ophalen! :biertje:

Ja mijne heren, het lijkt onwaarschijnlijk en sterk, maar het is wel zo. Ik snapte d'r zelf niets van.
Wellicht een overleden "orgel" speler wiens erfgenamen grote kuis hebben gehouden of zo...het moet zo iets geweest zijn.
Ik heb 10 jaar geleden eens een setje 606 & 303 gekocht voor 50 euro (!!!) van een echte oude hasj rokende hippie die die dingen ook had gebruikt waarvoor ze dienden.
Als rythm+bass begeleiding voor gitaristen.
Om nog maar te zwijgen van die Chroma Rhodes die stuk was en daarom gratis kreeg. Bleek gewoon de voeding stuk.
Herstelkost 70 euro. Samen met een Polaris verkocht voor 6250 euro aan Koen T. / BB Jerome, die kost wat kost die krengen "moest" hebben.
Tel uit je winst. :)

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Shit happens 8~ Nu weet ik waarom al die handelaren in afval zo rijk worden!

Het lijkt stom maar afval is deze dagen inderdaad big business!

Laatst gewijzigd:
Zo had ik een keer een 909 gezien op een vlooienmarkt. Hij koste 15 euro. Ik heb het maar niet gedaan, want ik had er toen al eentje. ;)

Gefeliciteerd man, altijd leuk om zo iets te vinden :biertje: En zeker een 808! Lijkt me altijd nog leuk en interessanter dan een 909 (maar dat is uiteraard hardstikke persoonlijk).

Ik vind het moeilijk te begrijpen wat sommige mensen kunnen weggooien......alleen de onderdelen kunnen al erg nuttig zijn!

Ga je niet kijken of hij nog aan de praat te krijgen is?

Origineel geplaatst door etaoin
volgens mij schrijft sKeLeTvM:

Je hebt helemaal gelijk; ik ben echt keihard aan het weekend toe.

Eerst nog #%$^%*& even een dagje werken :(

Op de site van Senso staan nog wat onderdelen:

TR-808 TR808
RL-KHC11901R Step/Pattern Switch Replacement . . . . . . . N 1,25
RL-KHC11901RS Full 16-Switch Replacement-set . . . . . . . . N 16,00
RL-KHC11901H Step/Pattern Switch-housing w/LED . . . . . . Out of stock
RL-N-165 Tempo Knob . . . . . . . . . . . . . . . . . . Out of stock
RL-N-167 Step-switch Cap White . . . . . . . . . . . . Out of stock
RL-N-168 Step-switch Cap Orange . . . . . . . . . . . . Out of stock
RL-N-167 Step-switch Cap Yellow . . . . . . . . . . . . Out of stock
RL-N-180 Step-switch Cap Red . . . . . . . . . . . . . Out of stock
RL-13119806 12-Pos.Rotary Switch Instr.Select - SRM101CY15 NOS 8,45
RL-13219233 Volume Pot . . . . . . . . . . . . . . . . . . Out of stock
RL-13219315 Pot 100KA Instrument Level - incl. knob . . . NOS 4,90

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Een 808 die we niet gaan gebruiken maar wel houden als deco :)
Morgen nog eens kijken of we daar geen 909 kunnen opvissen }:|

Tja,had hem dan laten liggen en hopen dat iemand die bak vond,en er zeker wat mee doet en de bak te gek vind.
Dat je die apparaten kut vind weten we onderhand wel.
Beetje nutteloos statement van je.

Lol@trash.

Maar verkoop hem dan voor schandalig veel. Kun jij wat nuttigs met die euri's doen. (als je dit nou eens niet aan je baas (vrouw) verteld.) Koop je een leuke JP8000 of zo. (ik zeg maar wat)

Origineel geplaatst door trash
Dat je die apparaten kut vind weten we onderhand wel.
Beetje nutteloos statement van je.

Ik zal het iets duidelijker maken. Op zich zijn de x0x apparaten best ok. Niks fout aan.
De hype er rond is niet ok en de vraagprijzen zijn rond uit schandalig.
Er zijn echt mensen die overtuigd zijn dat "het" zonder niet gaat. En da's foute boel, toch ?

Origineel geplaatst door fuse
Lol@trash.

Maar verkoop hem dan voor schandalig veel. Kun jij wat nuttigs met die euri's doen. (als je dit nou eens niet aan je baas (vrouw) verteld.) Koop je een leuke JP8000 of zo. (ik zeg maar wat)

Het enige dat ik op synth niveau nog ontbreek is een Neuron.
Nee, hij staat wel leuk als deco en verder kan ik hem nu gebruiken om aan te tonen dat de hype er rond niet kosjer is.
Weet je dat ik ooit een luister test heb gedaan met een aantal mensen (met geoefende oren) waarbij ik 2 identieke patterns programmeerde op een orginele 909 en de R8MKII met de dance & electronic cards. Niemand kon het verschil horen. Sterker nog. Nadat ik zogezegd van toestel veranderde maar toch 2x na elkaar de R8 liet horen waren er zelfs mensen die zeker waren dat ze de orginele 909 hoorden...tot ze het tegendeel zagen en hoorden. Consternatie alom !echt gebeurd !

Back