[Chris Korda] geniale grappenmaker of idioot?

[Chris Korda] geniale grappenmaker of idioot?

• een geniale grappenmaker/maakster

Stemmen: 7 33,3%
  • een idioot

Stemmen: 6 28,6%
  • geen idee wat het is

Stemmen: 8 38,1%

• Totaal aantal stemmers
    21
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

equate

Ouwe rot
Misschien hebben jullie het ook al op 3FM gehoord: Chris Korda, die platen uitbrengt op het platenlabel (Gigolo Records) van DJ Hell, is gebanned als artiest van het Lowlands festival omdat hij "voorganger" is van The church of euthanasia
( http://www.churchofeuthanasia.org/ ). Een organisatie die o.a. zaken als zelfmoord predikt als oplossing voor het overbevolkingsprobleem....

Volgens mij was hier een aantal maanden geleden ook al een thread over zijn omstreden video clip "I like to watch" (die overigens ook op zijn website is te downloaden).

Ik had net met schaapje een discussie erover wat we hier nu van moeten denken... Is deze Chris Korda een geniale grappenmaker..of is het gewoon een idioot?

En wat vinden jullie ervan dat hij/zij (??) gebanned is van het Lowlands festival, of we het nu serieus moeten nemen of niet. Vrijheid van meniningsuiting....??

equate

uhh...loop ik achter, of is dit een publiciteits stunt?
Ik had in ieder geval nog nooit van Chris Korda, noch van de C.O.E gehoord....

Geen idee wat ik hiervan moet vinden dus....

Oja, mocht het een publiciteits stunt zijn, is ie wel goed gelukt!

Oxy

Ik vind het echt heel erg flauw dat ie niet meer op lowlands mag komen. Lekkere vrijheid van meningsuiting....:(

Ik vond dattie gelijk had als je zag hoe er commentaar werd geleverd na 11 september. Hoe vaak heb je die gebouwen wel niet zien instorten? En heel die war on terrorism...dat wordt 1 grote misslukking. *En* tegenwoordig lees/hoor je vaak dat er mensen worden aangehouden die een aanslag zouden gaan plegen, maar wie bewijst dat? Want zo overtuigens is het bewijs vaak niet...

Maar ik kan me wel in zijn standpunten vinden...

Ook al is het als grap bedoeld, dan vind ik 'm persoonlijk wel erg overtuigen van wansmaak. maar als ik het goed begrijp is het meer een aanklacht tegen de amerikaanse consumptiemaatschappij... een beetje hip protesteren dus.

Tuurlijk mag dit in het kader van vrijheid van meningsuiting, maar ik begrijp heel goed dat lowlands stelt dat ze met zo iemand niks te maken willen hebben. Kijk, als ie het prive gewoon aanhangt dan is het zijn zaak maar kennelijk heeft chris een soort van zendingsdrang voor dit gedachtengoed, en dan vind ik het een correcte keuze van de lowlands organisatie om hem te bannen.

Origineel geplaatst door OnAcid

Maar ik kan me wel in zijn standpunten vinden...

ik ook op sommige punten...maar onderstaand stukje, een ingezonden (?) brief en een reactie daarop op zijn website vind ik toch wel hoogst bedenkelijk....
-------------------------------------------------------------------------------------
Dear Chrissy,

I want to get off this crappy planet as soon as possible. I've tried to overdose three times now and each time my parents have caught me and had my stomach pumped. The last time they had me committed to a mental hospital. What am I doing wrong?

-Restrained in Richmond

Dear Restrained,

First of all, you're going to have to get yourself out of that dumpy hospital! Do exactly what they say, take your medication, and tell your therapist whatever he or she wants to hear. As soon as they let you out, run away. Be sure to bring your remaining collection of pills. Head for the most remote area you can find. Deep woods are good, abandoned industrial buildings are even better, but make sure it's somewhere that no one will think to look. Don't forget to take the pills on an empty stomach, or you'll be waking up in a puddle of barf. If you want anyone to find you afterwards, mail them a letter with directions on the way there. Better luck next time!

niemand houdt meer van een goeie rel dan ik. en sommige standpunten kan ik het wel mee eens zijn. bovendien is het altijd goed als iemand eens even een staaltje lekkere wansmaak de wereld in helpt.
MAAR! ik heb de muziek van meneer Korda gehoord... en het is gewoon k*tmuziek. niet experimenteel, niet avant-garde, maar gewoon ontzettend slecht.
de bedoeling is goed dus, de middelen schieten echter zwaar tekort.

Hehehehe, bij het lezen van het ertikel in de krant dacht ik alleen maar wat een idioot! Trouwens, over dat euthanasie verhaal heb ik zoiets van pffff moet hij zelf weten. Maar er stond in de krant ook iets dat ze voor kannibalisme zijn en zo. Dat vind ik dan weer een graadje erger eigenlijk.

Dus......

Eric

Origineel geplaatst door cyan_circle
MAAR! ik heb de muziek van meneer Korda gehoord... en het is gewoon k*tmuziek. niet experimenteel, niet avant-garde, maar gewoon ontzettend slecht.

Inderdaad...alleen de remixen zijn wel leuk... maar het is niet echt de Gigolo Records standaard...

equate

ik vind Kris Korda geweldig......lekkere muziek ook..heb em/haar vorig jaar op het Sonar festival live zien optreden, en daar waren ook 2 grote schermen met allemaal video-footage te zien van demonstraties van de church of euthanesia..... wat het veelal katholieke spaanse publiek niet echt goed trok als ze het al snapten ;)

weetje, ik denk dat het Kris voornamelijk gaat om het bespreekbaar maken van bepaalde issues, en vergeet niet dat Kris een Amerikaan is...daar zijn zaken als euthenasie behoorlijk taboe, en ik denk dat het goed is als iemand dat bespreekbaar maakt...

verder denk ik dat iedereen z'n mening mag hebben, zolang je maar niet oproept tot haat en moord vinnik het prima...

als laatste: Kris Korda heeft gewoon een beetje raar gevoel voor humor, dat blijkt ook wel uit het antwoord op die brief, en ook uit de videofootage die ik gezien heb...als je die demonstraties ziet moet je gewoon heeel erg lachen, dat gaat compleet over de top op een Monthy Pyton/Jiskefet achtige manier

Olaf

Laatst gewijzigd:
Goed gezegd!

Kijk onderstaande afbeeldingen is natuurlijk een mooie paradox. Maar als je ziet dat de westerse bevolking het merendeel van alle natuurlijk hulpbronnen verbruikt en de 3e wereld steeds verder ontwikkeld en straks ook allemaal 2 tv's, auto's, vliegvakanties ed. willen dan kan dat wel eens verkeerd gaan lopen. Dan is dit natuurlijk een simpele oplossing ;)

humexte2.jpg

Je moet hte gewoon allemaal met een flinke korrel zout nemen...

Dat ie gewoon wordt gecancelled vind ik wel wat kortzichtig... Als je die site bekijkt, dan merk je toch dat het een grote joke is? Beetje grappen en schoppen tegen het huidige denkpatroon, daar is toch nix mis mee? Ik vind het altijd wel grappig, die non-conventionele humor, als je het zo mag noemen.

"The current population is 6,230,756,994 but Kevorkian's catching up...!"

haha

altijd lekker makkelijk om een beetje te provoceren en dan ermee weg komen als grap.
tuurlijk is het allemaal over de top humor, maar het is een zeer middelmatig nivo van humor dat niet zoveel aandacht verdient als het nu krijgt naar mijn mening.

maar smaken verschillen, daar is korda weer een mooi voorbeeld van. ik vind het zelf smakeloos maar vooral makkelijk en kinderachtig.

miketv
www.quickandbrite.nl

En zo zie je maar weer dat ze bij Mojo werkelijk de ballen verstand hebben van andere muziekstromingen dan rock...

De mensen die de elektronika afdeling organiseren voor lowlands zouden ze echt ter plekke wegens onkunde moeten dumpen. Als je een programma samensteld dan doe je dat toch omdat je weet wat je boekt, of zie ik dat nu weer verkeerd? mojo zet Korda daar neer, maar weten niet wat of wie hij is....en het roept dan ook geen vragen op dat je plaat 6 million people can't be wrong heet...

werkelijk ook heel treurig dat de enige, beetje avangardistisch muzikant die op lowlands zou komen nu meteen geschrapt wordt. waar gaat het in nederland in hemelsnaam heen....totale bekrompenheid en non-kennis van zaken...

naar wie luisteren ze daar eigenlijk? naar hun eigen muziekkennis/smaak of naar een paar rellende religieuze fanatici?

ik wind me weer op...das nie goed voor m'n hart.... :doei:

ik vind het ook erg jammer dat er zo bar weinig dance op lowlands staat, en al helemaal weinig experimenteels.
maar wat ik tot nu toe gehoord heb van korda kan me echt niet boeien

Precies, en ik vind het geen kinderachtige humor.. Daar is Andre van Duin al zo goed in..

de dance-kant van lowlands is idd nogal ondervertegenwoordigd, maar toch: Speedy J, DJ Shadow, Darren Emerson, Underworld, Timo Maas, Junkie XL....ook weer niet de minsten.
Ik denk toch dat ik al deze mensen liever zie dan Chris Korda.

Tsja, hier valt moeilijk over te oordelen wat je weet de details eigenlijk niet.
Maar dan nog, MOJO kan maken wat ze wil want ze hebben toch een monopolie. En als ze aan zelfcencuur doen (wat je al of wel niet hypcriet kunt vinden) mogen ze altijd nog zelf weten. Wellicht was het gewoon een afweging tussen kaartverkoop enne, kaartverkoop.

En er zijn wel veel vaker mixen tussen kunst en politiek geweest en dat ging ook niet altijd goed. Maar dit is in ieder geval wel een produkt van de maatschappij en als het tegen het zere been schopt zegt het op zich al genoeg.

Hmm hij zou voor mij draaien of optreden op Lowlands.
Ik heb zijn muziek gehoord. ik denk dat het gewoon iemand is die niet creatief is en op deze beetje kinderachtige
manier aandacht probeert te trekken.
Er is niks mis mee om een beetje te provoceren maar dit is zo suf en niet creatief.
Als je nou echt een "statement" hebt doe het dan met een beetje stijl en op een creatiefe manier.
Check dit maar dan snap je wat ik bedoel.
http://www.churchofeuthanasia.org/catalog/video.html
Dit is echt iemand die niks kan en dat verdoezelt door stompzinnig te shockeren.
Ik vraag me af waarom die gozer geboekt was ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back