[Cubase XS] 2 beeldschermen

DJ41

Lid sinds 1834
Ik heb twee 19" beeldschermen in mijn studio staan. Niet dat ik het er specifiek voor heb aangeschaft, ik had ze al.

Nu vraag ik me af wat nou eigenlijk de meerwaarde is voor 2 beeldschermen onder Cubase SX. Ik kan namelijk geen enkel windows naar mijn tweede beeldscherm toe slepen, omdat hij dan bij de rand van de hoofdmonitor blokkeerd. Het enige wat ik kan overslepen naar monitor 2 is mijn EMU patchbay software, maar die hoef ik toch niet constant te bekijken.

Is er een manier om dit op te lossen? Ik kan me het voordeel namelijk wel voorstellen als je VSTi's of de mixer in je tweede monitor kan zetten.

ik heb mijn cubase sx mooi verdeeld over 2 schermpjes, en dat bevorderd het overzicht enorm! ik heb het mixerwindow op het rechterscherm, en de rest van cubase op het linkerscherm. ideaal!

Re: [Cubase XS] 2 beeldschermen

Origineel geplaatst door DJ41
Ik heb twee 19" beeldschermen in mijn studio staan. Niet dat ik het er specifiek voor heb aangeschaft, ik had ze al.

Nu vraag ik me af wat nou eigenlijk de meerwaarde is voor 2 beeldschermen onder Cubase SX. Ik kan namelijk geen enkel windows naar mijn tweede beeldscherm toe slepen, omdat hij dan bij de rand van de hoofdmonitor blokkeerd. Het enige wat ik kan overslepen naar monitor 2 is mijn EMU patchbay software, maar die hoef ik toch niet constant te bekijken.

Is er een manier om dit op te lossen? Ik kan me het voordeel namelijk wel voorstellen als je VSTi's of de mixer in je tweede monitor kan zetten.

Je moet binnen windows je bureaublad uitbreiden naar de tweede monitor. Vervolgens kun je in Cubase de rand van het hoofdscherm verslepen zodat Cubase over twee monitoren is verdeeld. Dan kun je ook allerlei schermen binnen Cubase verslepen naar het tweede scherm. Kan heel praktisch zijn hoor. :)

2 Schermpjes werkt echt perfect en net wat Hazes zegt even het hoofdscherm (parent window wordt dat normaal genoemd) van Cubase vergroten over de 2 schermen (dus niet maximaliseren!)

Back