Yamaha EX5 gevraagd

Status
Please reply by conversation.
Thx voor de link, da's dezelfde die op speurders & 2dehandsnet staat... Ziet er naar uit dat ie de hoofdprijs wil hebben :(

Dat zijn van die gasten die iets te koop zetten voor een debiele prijs, en dan zeggen,,,, ja hij hoeft niet weg,,,:(

dat zijn zulke wankers, die gasten vervuilen de markt,
Zo kan ik ook wel mn dx200 voor 300 te koop zetten

Hoezo duur?

D'r zit wel een SCSI, 64Mb en 4 output expansie bij. Weet je wel dat die los ook nog behoorlijk aan de prijs zijn?
Als je de nieuwprijs van alles bij elkaar optelt zit je ruim boven de 3000 euri en dan is 1000 euro 2ehands een hele normale prijs.
Een losse EX5 zonder expansies zou je voor zo'n 600 a 700 kunnen scoren. Maar die expansies zijn of niet meer aan te komen of stevig aan de prijs. En dan nog kun je gewoon bieden hoor.

op de website van peter verspuy staat bij die occasion EX5 niet dat hij uitgebreid is. Mischien dat rene meer weet en dan zou ik zeggen, sla je slag.

vergelijk de EX5 met een motif 7 en kom erachter dat de motif niet simpel beter is dan de EX5. Op sommige punten wel
(betere sequencer, meer ROMwaves) maar op andere punten niet (EX5 is 126 stemmig en de motif 64, EX5 heeft AN, VL, FDSP). De tweedehandsprijs van een motif 7 ligt ook boven de 1000,-

de EX5 staat bekend om problemen met midi timing en om zijn langzame SCSI. Met de nieuwste OS (v1.11) is het midi timing probleem volledig opgelost.
SCSI blijf traag maar de EX5 heeft flashRAM als optie, hoef je niet iedere keer samples te laden als je je synth aanzet.

Het midi probleem is (bij mij) nog niet opgelost hoor. Heb de op een na nieuwste versie van het OS.
En 126 stemmig blijkt hij in de praktijk ook niet aan te kunnen, vanwege te slome CPU's die erin zitten.

EX5 moet je zien als een synth die ook samples kan afspelen. De sequencer is puur extra.

En die prijs. Een XV5080 koop je ook al voor een 800 euri en da's qua synth voor je geld toch verdraaid meer dan een TR808.

Origineel geplaatst door fuse
Een XV5080 koop je ook al voor een 800 euri en da's qua synth voor je geld toch verdraaid meer dan een TR808.

Wie heeft het nou over een Tb303 ? 8o)

Origineel geplaatst door bobaphat
Dat zijn van die gasten die iets te koop zetten voor een debiele prijs, en dan zeggen,,,, ja hij hoeft niet weg,,,:(

dat zijn zulke wankers, die gasten vervuilen de markt,
Zo kan ik ook wel mn dx200 voor 300 te koop zetten

Nou nou, relax kerel. Hij stelt een prijs en geeft "jou" de keus om te kopen. Ik vind hem nog niet eens zo duur.

Origineel geplaatst door fuse
Het midi probleem is (bij mij) nog niet opgelost hoor. Heb de op een na nieuwste versie van het OS.

ik heb de nieuwste versie en heb hem laatst flink wat midi te verstouwen gegeven. Dat klonk in mijn oren prima. Heb je anders een testMIDI file voor me?

Thx lui, waarsch. kan ik een ruil doen met een ander tof forum lid voor een CS6x; ook leuk en ht kan met gesloten beurs :)

Ben idd zwaar onder de indruk van de EX5, ik denk dat ie op een aantal punten de Motif overtreft. (AN,VL,FDSP,126 stemmig, 4 insert effects etc.)

Status
Please reply by conversation.
Back