Yamaha cs80 bij Feedback R'dam

toetsenistje

resonerend lid
ik was bij FB in Rotterdam en op de toetsenafdeling staat een CS-80 in goede staat, helaas niet aangesloten (ook niet gevraagd want in de wijde omtrek was geen verkoper te vinden, en ik had haast) dus voor de liefhebbers, neem een kijkje en raak hem aan................ het blijft een godsgeschenk

ik denk het niet, stond een beetje verscholen en geen prijskaartje (helaas) o.i.d., ik denk voor het mooie Feedback toetsenmuseum (hier staat ongeven alles behalve een minimoog)

nee, de eigenaar heeft hem gekocht voor in de vitrine... €1000,- euro heeft ie er voor betaald
naar he?

Origineel geplaatst door DJ Fuse
nee, de eigenaar heeft hem gekocht voor in de vitrine... €1000,- euro heeft ie er voor betaald
naar he?

yeah right.

Misschien dat het een inruil was.

Origineel geplaatst door sander
yeah right.

Misschien dat het een inruil was.

een vriend van mij werkt daar, dus heb ik het redelijk first-hand

ik heb 'm daar zien staan, helemaal in een hoekje gepropt bij de grooveboxen.

wel een verkoper gevraagd of dat ding te koop was maar hij wist het niet...

Goeie deal

Op 5 februari naar de Moog docu geweest in Rotterdam.
Daarna een aantal uur bij Feedback geweest.
Toen was er een hoofdtelefoon aangesloten op de Yamaha CS80.
Allerlei knopjes en sliders geprobeerd, maar geen geluid (behalve dan wat ruis).

Tip voor iedereen die nog eens naar Feedback Rotterdam gaat:

NEEM JE EIGEN HOOFDTELEFOON MEE !!!!!!

Op de synth-afdeling waren er maar twee aanwezig.
En er stond meerdere interessante gear: Minimoog Voyager/Ion/Micron/Virus kC.

Na een kwartier wachten zowat iemand dat ding van zijn kop gerukt !!!

Zo'n ding zou ik dus nooit willen hebben.
Te zwaar, te duur in aanschaf en onderhoud.
Hij klinkt erg mooi maar toch is het niet mijn smaak.

Origineel geplaatst door fuse

vergeef hen Vader, want zij beseffen niet waar ze het over hebben...

NEEM JE EIGEN HOOFDTELEFOON MEE !!!!!!

En of ik dat doe! ghehe, ik neem altijd m'n gesloten Sennheiser mee, heb ik geen last van andere geluiden zoals die van irritante verkopers :duivels: ook de beste manier om een synth op z'n sound te checken natuurlijk, je kent je eigen koptelefoon als de beste

het checken van de sound van de cs80 met de hoofdtelefoon. hhhmmm.

tenzij ie niet wil starten lijkt dat me net zoiets als kijiken of er eigenlijk wel een goeie motor in een ferrari testarossa zit.

Origineel geplaatst door VanHeckis
het checken van de sound van de cs80 met de hoofdtelefoon. hhhmmm.

tenzij ie niet wil starten lijkt dat me net zoiets als kijiken of er eigenlijk wel een goeie motor in een ferrari testarossa zit.

Goed is erg relatief in jouw voorbeeld, zo'n motor heeft heel veel en duur onderhoud nodig.

naar he?

ja, heb ik ook al eens meegemaakt maar dan met een Memorymoog, die stond daar maar als 'klantentrekker', was niet te koop (heb ernaar gevraagd, ook niet na een heel goed bod - was in bijna nieuwstaat), een demonstratie kon er ook niet van af. Dat was balen man! =( :stupid

Origineel geplaatst door fuse

Ik begrijp dat perfect. Ik heb in 92 de kans gehad om een 2de hands CS80 aan te schaffen voor 20.000 BEF (was zo'n 1.000 gulden) en toch heb ik dat niet gedaan. Soms viel één stem weg, enkele toetsen werkten niet en de knoppen voor de geheugens moesten meerdere malen ingedrukt worden alvorens ze contact gaven :confused:

Ook al vind ik de CS80 de meest expressieve synth ooit gemaakt en tevens ook de mooiste qua design, toch denk ik niet dat ik hem zou aannemen voor 1000 EUR.
Ze zouden beter eens moeite doen om opnieuw een synth uit te brengen met al die specifieke dingen van de CS (polyfone aftertouch, een ribbon over het grootste deel van het keyboard gespreid, gewogen klavier, die typische ring modulator). Kurzweil kwam er dicht bij met de 2500 en 2600 maar polyfone aftertouch blijft nog steeds erg schaars.

Maar dat is natuurlijk maar mijn bescheiden mening ;)

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
Ze zouden beter eens moeite doen om opnieuw een synth uit te brengen met al die specifieke dingen van de CS (polyfone aftertouch, een ribbon over het grootste deel van het keyboard gespreid, gewogen klavier, die typische ring modulator). Kurzweil kwam er dicht bij met de 2500 en 2600 maar polyfone aftertouch blijft nog steeds erg schaars.

i couldn't agree more!

poly AT keyboards zijn schaars. Ik heb de Gem S2, de Roland A80 en de Elka MK55 bespeeld en, welliswaar poly aftertouch, maar het haalt het niet bij de manier waarop het cs80 keyboard reageert. de mk55 is nog het best qua touch en de roland is eigenlijk onbruikbaar.

maar goed,
- Arturia cs80V software
- een 2e hands poly at keyboard
- een USB controller met veel knoppen (er is helaas niks met sliders voor zover ik weet)
- een ribbon controller

dat is de enige constructie op het moment, en dan nog komt het eigenlijk niet eens in de buurt...maar, enfin.

die ribbon controller lijkt me wel grappig trouwens, meer info op

http://www.sknote.it/hardware.htm

Back