Sustain pedaal piept!

Synthesist

Getoetst lid
Aargh ik word hier echt gestoord van. Zit ik lekker rustig piano te spelen en elke keer als ik het sustainpedaal indruk hoor ik SQUEEK. Het is zo'n yamaha ding dat bij een P90 (en waarschijnlijk ook alle andere P serie piano's) wordt geleverd. Wat kan ik er aan doen?

de draaiende delen voorzien van een druppeltje naaimachine olie of siliconenspray

1056.jpg

Re: Re: Sustain pedaal piept!

Re: Re: Sustain pedaal piept!

Origineel geplaatst door cirkelzaag
misschien is het je enkel.

http://www.lucovit.com/bone.htm

Nee m'n enkel is het niet. Alle botjes/peesjes/whatever wat in m'n hak zit kraakt wel vreselijk als ik op blote voeten loop (niet om aan te horen eigenlijk, hehe) maar m'n enkel zit gelukkig nog wel goed in elkaar. Oh nee wacht... hij is zo doorgezakt als wat. Nou ja, af en toe doorzakken mag best :biertje:

Ok nu ff serieus:

Het oliën van de draaiende delen... zoveel draait er niet in zo'n ding. Alleen de potmeter draait eigenlijk, maar die piept niet. Ik heb een beetje het idee dat het de veer is, maar wat kun je daar aan doen?

Piano harder zetten is ook een optie, maar wil ik het comfortabel houden voor mezelf, dan blijf ik helaas het gepiep van het pedaal wel horen

Back