analogie

turtel

ELECTRIC
Hay

nou ook nog maar een trackie posten
naar aa lijding van een thread, een stukie muziek gemaakt
het zijn mijn eerste opname in 32 bit, ik weet niet of het verschil maakt met oude mijn oude trackies
ik heb zelf het idee dat de geluidskwaliteit wel is toegenomen

soundscape , beam me up mr zulu

http://home.tiscali.nl/pianozuidholland/analogie.mp3

greetz trutel:peukie:

Ik vind de geluidskwaliteit heel oké. Ik weet natuurlijk niet wat de geluidskwaliteit van je voorgaande tracks was. Van het muziekstuk zelf ben ik iets minder gecharmeerd. Dat pruttel geluid gaat me na een tijdje vervelen.

Klinkt erg lekker, net zoals al je andere trakkies...

Waarmee gemaakt?

Laatst gewijzigd:
Heel erg mooi zoals altijd. 8)

Misschien een klein minpuntje, het "protgehalte" van die ene sound is ietwat over the top vind ik. :D

Origineel geplaatst door apollo
Heel erg mooi zoals altijd. 8)

Misschien een klein minpuntje, het "protgehalte" van die ene sound is ietwat over the top vind ik. :D

hay

ja ik hoor dat nou ook, ik heb net monitoren neergezet en hij pruteld wel te veel
wel wauws met je kop tussen de speakers , nee prutel

maar die 32 bit ben ik wel tevreden over, je kan harder opnemen zonder dat die gaat klipen

maar dan pruteld die weer teveel

ik ga de prutelaar temperen

beam me up to planet prutel mr scoty

greetz prutel

Mooi als altijd ja. Eigenlijk kan ik gewoon precies mijn commentaar bij je andere tracks posten, geloof ik (wat een analogie hè ;) ), behalve dan dat het dit keer wel érg pruttelt, maar dat zei je zelf ook al. Wel een mooi geluid trouwens; zoals allemaal trouwens; past wel in de sfeer van een avondje Gattica en Dead man walking kijken... :)

Maar wat ik eigenlijk erg graag zou horen: een echt uitgewerkte track van je. Niet dat er dan per se drums en dwingende leadmelodieën in moeten zitten of zo, maar gewoon iets uitgewerkts met ontwikkeling in plaats van soundscapes. Lijkt mij leuk/interessant. Aan het einde van deze track lijkt er ook zoiets aan te komen: strings en blubber faden terwijl er van onder uit twee andere, wat strakkere geluiden in komen zetten. Volgens mij zou je daar zo mee verder kunnen, mocht je dat willen.

hay

de prutel is wat getemperd,

probeer bij mijn volgende track ,er een compleet iets van te maken, dan ga ik ook de digitale synths gebruiken
(zei ik vorige keer ook al)
dit is zomaar ontpruteld,spontane prutelingen zijn niet zo doordacht

Greetz Turtel:yamaha:

Origineel geplaatst door divi
hoe bedoel je 32bit? heb je convertoren die op 32bit werken?!
of is het de interne processing van je sequencer/opname software

hay

nee dat gaat alleen om de interne seq, sx

maar ik kom er achter dat dit nog 16 bit opnames zijn,ik had hem op 32 gezet
ik heb een korte proefopname gemaakt en die werd wel als 32 bit weggeschreven
kennelijk toch wat fout gedaan
en of het zin heeft dat 32 bit, ja daar ben ik voor mijzelf nog niet uit
ik geloof niet dat je het kan horen in het eindresultaat, maar als je daardoor harder kan opnemen
vindt ik dat wel goed
:peukie:

greetz turtel

Origineel geplaatst door turtel
hay

nee dat gaat alleen om de interne seq, sx

maar ik kom er achter dat dit nog 16 bit opnames zijn,ik had hem op 32 gezet
ik heb een korte proefopname gemaakt en die werd wel als 32 bit weggeschreven
kennelijk toch wat fout gedaan
en of het zin heeft dat 32 bit, ja daar ben ik voor mijzelf nog niet uit
ik geloof niet dat je het kan horen in het eindresultaat, maar als je daardoor harder kan opnemen
vindt ik dat wel goed
:peukie:

greetz turtel
lijkt me niet dat je profijt haalt uit 32bit als je convertoren 16 of 24bit zijn, dan gaat ie de opnames gewoon upsamplen. als je softsynths gebruikt die op 32bit werken (is dat zo?) zou er (theoretisch) wel een betere kwaliteit moeten zijn. tenminste, dat lijkt me logisch.

Origineel geplaatst door divi
lijkt me niet dat je profijt haalt uit 32bit als je convertoren 16 of 24bit zijn, dan gaat ie de opnames gewoon upsamplen. als je softsynths gebruikt die op 32bit werken (is dat zo?) zou er (theoretisch) wel een betere kwaliteit moeten zijn. tenminste, dat lijkt me logisch.

hay

ik denk dat je gelijk hebt,het komt van een externe geluidsbron en mijn kaart ondersteunt geen 32 bit
dus dat heeft inderdaad geen zin,scheelt een hoop schijfruimte ook
met de softshynt zal dat inderdaad best kunnen, dat is al in de pc

maar ik ga wel een 32 bit kaart aanschaffen met meer inputs,moet toch een andere hebben

voorlopig dan maar 16 bit

is best acceptabel zo die 16 bit,toch?
je hoort alleen die chorus van die solina best ruisen, moet ik nog camoufleren , ik denk met een hoge string erbij
zo hoog dat de hij boven de navel uitkomt

greetz turtel:peukie:

Origineel geplaatst door turtel
hay

ik denk dat je gelijk hebt,het komt van een externe geluidsbron en mijn kaart ondersteunt geen 32 bit
dus dat heeft inderdaad geen zin,scheelt een hoop schijfruimte ook
met de softshynt zal dat inderdaad best kunnen, dat is al in de pc

maar ik ga wel een 32 bit kaart aanschaffen met meer inputs,moet toch een andere hebben

voorlopig dan maar 16 bit

is best acceptabel zo die 16 bit,toch?
je hoort alleen die chorus van die solina best ruisen, moet ik nog camoufleren , ik denk met een hoge string erbij
zo hoog dat de hij boven de navel uitkomt

greetz turtel:peukie:
volgens mij zijn er geen gangbare 32bit interfaces hoor, je zal 't met 24bit moeten doen

He Turtel,
Op de geluidskwaliteit heb ik weinig aan te merken.
Ik vind er hele mooie geluiden in zitten :okdan: , maar mis een beetje opbouw & structuur waardoor ikzelf moeite heb om de verschillende elementen op hun waarde te schatten.
Voor mijn gevoel zit alles meteen behoorlijk vol.
Begin iets rustiger/leger, bouw het lekker op en eindig mischien ook weer met een of twee geluiden

Slechts mijn mening

Hay

ja Levka daar heb je gelijk in ,heel mijn leven zit zonder structuur:o:

ik heb het begin en het einde verandert, de prutelaar getempert.
nu het midden nog een beetje frutselen
drums mag niet van de doktor
is dat trouwens geen nieuwe muziekterm ,de prutelaaar,
wat speel jij, ik speel de prutelaar , waar , nou daar

Demian, dit is op de arp en solina gemaakt]

alvast bedankt voor jullie feedback, ik merk ,dat ik al heel wat geleerd heb op dit forum
maar nog niet alles

misschien wordt dit wel mijn nieuwe label

:peukie: :L 8~

Attachments

• party.jpg
    party.jpg
    23,3 KB · Bekeken: 68
Hay

bedankt mono en trash, ben hem een beetje aan het afmixen
het vreemde is er gaat meer uit dan erin

greetz turtel:peukie: :mexico:

Back