geen digitale opname in cubase mogelijk??????????????

michielhemmer

Stamgast
ik heb sinds kort een pod xt pro (gitaar effect processor, verterker simulator) en ik moet nu ook digitaal kunnen opnemen.

nu mijn vraag: ik hoor geluid (digitaal in op mijn geluidskaart), ook in soundforge kan ik gewoon opnemen perfect geluid!!

maar: als ik cubase opstart gaat alles mis!!! geen geluid meer....ik heb ook onder multitracks andere dingen ingesteld zoals externe spdif ....heb eigenlijk alles geprobeerd weet er iemand misschien een oplossing????

moet vrij simpel zijn (dat is het meestal) maar ik weet het nu niet meer...(hoor alleen een vette ruis in cubase)

ik gebruik cubase sx 2.2........(terratec dmxfire)

Origineel geplaatst door michielhemmer
wat bedoel je met paradox????
Of 't een gekraakte versie is :erm:. Beetje loze post, want het helpt je niet verder, en de Paradox-versie heeft er de handleidingen in PDF bij, dus. Overigens zit ik hier keurig legaal met SX3 voordat iemand aannames wil maken.

Enniewee, hoe staan de samplerates ingesteld? Je Pod kan namelijk op 44.1k, 48k, etc. Staat het in Cubase ook op hetzelfde ingesteld? Kan je DMXfire ook andere signalen aan dan SPDIF (het formaat plug wilt niet altijd iets zeggen) en staat dat misschien omgeschakeld?

Even heel stom misschien - als je een Pod XT Pro hebt zit daar ook USB op, en kun je via de USB-kabel je sound doorsturen. Dat al eens geprobeerd?

'hoor alleen een vette ruis in cubase'

Hoe kan dat; waar komt deze vandaan?
Een digitale ingang hoort muis-stil te zijn...

Als ik in Logic mijn POD wil gebruiken moet ik het inkomende signaal wel routeren van een input (met de fader op 0 dB) naar of een track of naar een bus, met de software monitoring ingeschakeld.
Ik neem aan dat je het zo in Cubase ook moet doen.

Hay

check je asiodriver:peukie:

ik heb hem in cubase op spdif staan maar zie nergens op hoeveel hrz hij precies staat??

waar het omgaat is......ik kan natuurlijk gewoon analoog opnemen in cubase (gaat al jaren prima!!!) maar nu wil ik gaan "re-ampen" dus het droge geluid opnemen en later het geluid toevoegen van de pod. daarvoor heb ik dus 2 line ins nodig en daarom wil ik spdif gaan gebruiken.

maar ik zie nergens in mijn handleiding van de pod hoe je opneemt met je usb kabel (dat zou ook kunnen )???
heb hem wel aangesloten en werkt prima met de software van line6.

als iemand me dat ff kan vertellen ....dus in cubase opnemen vai usb (geen midi maar audio)

Kan dat eigenlijk wel ? Audio opnemen via de usb van je pod ?
Met de Pod XT (niet de pro dus) gaat dat iig niet. :(

je weet hoe dat gaat met dit soort dingen ...je kunt de manual nog zo goed lezen sommige dingen snap je niet zo goed.

ik heb op een gegeven moment die pod als master gezet maar het ging nog steeds niet goed.

Back