Kraftwerk in Gent!

CraZ

..
Kraftwerk geeft op maandag 23 september een concert in de Vooruit in Gent. Stukje dichterbij dan Parijs.. ;)

Het concert start om 20:00, de deuren gaan open om 18:30.

Tickets kosten € 30 in voorverkoop. Tickets kan je reserveren via www.goformusic.be of telefonisch bij Goformusic zelf (0900-2 60 60) .. al weet ik niet of je die vanuit Nederland ook kunt bellen.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Yep, ga ook.

AUTOBAHN AUTOBAHN AUTOBAHN AUTOBAHN AUTOBAHN

SHE'S A MODEL AND SHE'S LOOKING GOOD, I'D LIKE TO TAKE HER HOME THAT'S UNDERSTOOD

groeten

basicsys

Ach man de Duitse versie is toch veel mooier!

Lijkt me wel leuk om ze eens een keer live te zien, ook al ben ik geen ueberfan.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door bikkel

...

Lijkt me wel leuk om ze eens een keer live te zien, ook al ben ik geen ueberfan.

ik ook niet hoor, maar ik denk dat ik spijt zou krijgen als ik ze niet tenminste een keer zou zien.

Ach man de Duitse versie is toch veel mooier!
Is daar ook een duitse uitvoering van? Nooit geweten....

"Sie ist ein Model und sie sieht gut aus...."

Ja dus... Vanaf "Trans Europe/Europa Express" zijn er van elk Kraftwerk album minimaal een Duitse en Engelse versie verschenen (Van Trans Europe Express zelfs een Franse, dwz alleen Showroomdummies in het Frans (Les Mannequin)).

Ik ga zeker ook... Heb de heren een jaar of 4 geleden voor het laatst in Karlsruhe gezien, en ben benieuwd of ze die 2 nieuwe nummers die ze daar speelden inmiddels af hebben :confused:

ALS... het concert tenminste doorgaat. Er zijn wel vaker boekingen en aankondigingen geweest. Misschien sturen ze wel gewoon de 4 robots naar Gent *D

"....und ich nehme ihr so gerne mit....zu haus"

KORREKT!

Nee echt Kraftwerk vind ik het meest tot zijn recht komen in het Duits juist.

Misschien wel......maar vindt dat Engels met dat Duits accent ook wel iets hebben..........

Ach ja, m'n ouwe lui hebben de LP van autobahn.

Heb laatst de CD gescoord (voor weinig) ;)

Toen bestond er nog geen quantizing. :engel:

pfff kraftwerk moet gewoon in het duits is het zelfde als rammstein met stripped klinkt zo k*t dat nr puur omdat het engels is

Laatst gewijzigd:
Kraftwerk stapt over op softsynths

Kraftwerk stapt over op softsynths

In Parijs, Luxemburg en Gent zal Kraftwerk gebruik gaan maken van Cubase SX en grotendeels softsynths, tenminste, dat beweert Steinberg.....

Als je een beetje Duits kan lezen kun je het HIER lezen....

Engelse versie staat hier

Kraftwerk is de moeite om naar te gaan kijken.Ik heb ze live bewonderd in 1991 en zal dat moment ook nooit meer vergeten.Dit moet je als synthliefhebber gezien hebben of dit is een gat in je cultuur.Zowel de show als de muziekale uitvoering is tot in de puntjes afgewerkt.Het staat nog altijd in mijn geheugen gegrift dat wij , als publiek, ons steentje mochten bijdragen en mochten meespelen.Bij het nummer "pocket calculator" mochten sommige mensen op een midiklavierje enkele noten inspelen en die werden dan verder verwerkt in het nummer.Het was en is nogaltijd verbazend hoe Kraftwerk met een speelse manier omgaan met muziek. Dit moet je gezien hebben.

Groeten,
marcE

Origineel geplaatst door marce
Kraftwerk is de moeite om naar te gaan kijken.Ik heb ze live bewonderd in 1991 en zal dat moment ook nooit meer vergeten.Dit moet je als synthliefhebber gezien hebben of dit is een gat in je cultuur.Zowel de show als de muziekale uitvoering is tot in de puntjes afgewerkt.Het staat nog altijd in mijn geheugen gegrift dat wij , als publiek, ons steentje mochten bijdragen en mochten meespelen.Bij het nummer "pocket calculator" mochten sommige mensen op een midiklavierje enkele noten inspelen en die werden dan verder verwerkt in het nummer.Het was en is nogaltijd verbazend hoe Kraftwerk met een speelse manier omgaan met muziek. Dit moet je gezien hebben.

Absoluut mee eens... Ik ben in Karlsruhe geweest in 1997 en was enorm onder de indruk. Geluidskwaliteit was perfect, en je kunt precies zien wie van de 4 nu precies wat doet (effe op de VU meters letten, die achter de heren zichtbaar zijn). Florian is de man van de effectjes en robo-vocals, Ralf neemt de vocals en meeste synthleads voor z'n rekening, de andere 2 controlleren meer de sequencers en zo (af en toe een MO diskje wisselen en zo).

Af en toe gaat het ook wel eens fout. Zo heb ik nog ergens een opname van KW die lekker bezig zijn, totdat de computer crashed !!!

Ben benieuwd of ze die 2 nieuwe nummers die ze toen in '97 speelden inmiddels af hebben :)

We zullen het wel zien over een dagje of 12 in Gent.

Sie komme nach gent um zu spieln??? das ist jah gans geil!!!

Kraftwerk in concert: the review....

Kraftwerk in concert: the review....

Het was absoluut de moeite waard, alleen al voor de muziek en de video clips.

Kraftwerk heeft in jaren niet meer opgetreden, en dit concert zou het 2e van een Europese tournee worden, ware het niet dat het 1e (in Luxemburg) uitgesteld was, dus dit was het eerste sinds jaren.

Deze keer geen kasten met synthesizers op het podium, maar gewoon 4 (Sony Vaio) laptops met de 4 heren Ralf Huetter, Henning Smitz, Fritz Hilpert en Florian Schneider erachter. op die laptops Cubase SX, vol met samples, die door de heren aangestuurd werden. Ook (jammer) geen robots op het podium.

Het concert viel op door de fouten, gelukkig maar, want anders had je het idee naar een videofilmpje te kijken. De heren staan enorm statisch op het podium, Florian staat zelfs af en toe met z'n handen achter op z'n rug....

Ze beginnen met Expo 2000, het meest recente "meesterwerkje" van de heren. Deze keer niet in een van de bekende remixen, maar eigenlijk een remix van die remixen. We vervolgen met de klassiekers (want alle andere nummers van Kraftwerk zijn klassiekers, het meest recente nummer is uit 1986, alhoewel sommige nummers in de versies van het album The Mix (uit 1991) gespeeld worden.
Want komt er zoal voorbij: The Model, Neon Lights, Trans Europe Europe, The Robots, Autobahn (1974 !!!!), Radioactivity, Airwaves, Homecomputer/It's more fun to compute, Pocketcalculator, The man machine en dan wordt het stil.... maar er komt nog een toegift.... Numbers en Computerworld en als afsluiter Boing Boom Tschak en Music Non Stop... Tijdens dit laaste nummer verlaten de mannen (traditiegetrouw) een voor een het podium, Florian als eerste, Ralf als laatste.

Het geluid was fenomenaal !!!!! Een bas die tot diep in de kelders van de zaal te horen en te voelen was, vooral bij de versies van het The Mix album... Drie beamers projecteren video fragmenten, perfect synchroon met de muziek. De muziek ging af en toe fout, zoals al gezegd, gelukkig maar, want anders had je niet in de gaten dat het "live" was.

Overigens kwam de muziek uit alle 4 de hoeken van de zaal, wat vooral bij de rondscheurende auto's uit Autobahn te horen was, je zit er echt middenin.... technisch gezien was het concert dat ik in 1997 in Karlsruhe bijwoonde, beter.... Maar Kraftwerk live zien, dat moet je minimaal 1 keer in je leven meegemaakt hebben.

Het publiek: van ouwe knakkers (zoals ik), tot 20 jarigen, en ze gingen welliswaar niet allemaal uit hun bol, maar de sfeer was perfect.

Ik heb in ieder geval genoten......

't was erg vet! zoals leon al zei, dat moet je minimaal 1x in je leven meemaken. geen hardware, geen robots, wel erg coole video, die volgens mij gekoppeld en gesynct aan e muziek was; moet wel, want het liep met txt in beeld & geluid zo strak...plus dat toen tijdens autobahn een van de computers uitviel ook een van de 3 beamers uitviel.
laptops ja, maar wel met verscheidene controllers eraan gehangen. ben wel benieuwd welke. die het meest links stond had iig toetsen, de 3e van links een uitgebreide controller..was ook wel te horen dat 't live was gelukkig; tijdens the model (dacht ik) had er een de cutoff van een geluid helemaal weggedraaid waardoor je een hele diepe bas kreeg ipv een schel toontje..degene die ernaast stond verbaasd kijken en en beetje lachen. wat me trouwens ook nog meeviel; ik had ze NOG statischer verwacht.
vetste nummers:
radioactivity, TEE (dat middenstuk met die closeups van treinen was vet!), music non stop.

wel slecht vond ik dat ze sommige nummers (o.a. the robots) voorzien hadden van zo'n hip mellow/club beatje met zo'n zwaar standaard ts.ts.tsjjj hihatje en zo'n pof beatje.

maar ja. 't was wel super kicke en ik ben harstikke blij dat ik geweest ben!

Back