(Spaced out Techno) Munami - Soul Locker

wokenangel

www.munami.nl
Hoi, hierbij mijn/onze eerste track :)

onderstaande track komt in april op een eindhovense verzamelcd van een kunstenaarscollectief.

Gemaakt met enkel en alleen een RS7000.

Het is tevens de allereerste track die we in logic geproduceerd hebben, dus op een manier is het eigenlijk onze eerste track.

ik ben heel erg benieuwd naar commentaar!

Jonathan

rechtermuisknop, opslaan als

http://student-kmt.hku.nl/~bj/munami/data/MP3/Munami - Soul Locker [256].mp3

Ik vind em wel ok! Misschien had ik zelf een andere bassdrum gekozen maar dat is smaak denk ik.

collega Rs7000 user :D

R

Ik vind 'm ook wel ok. Die vocal zou ik alleen wat minder vaak erdoor laten komen.

thx voor 1e commentaar.

arv; ja die kick is onderwerp van discussie geweest. Op de monitorspeakers klinkt ie erg vol, maar als ik hem op een nederig stereosetje luister blijft er niet zoveel van over. Wat voor kick zou jij gebruiken? Vol met lange decay richting 808, of kort en scherp?

hazes; het zijn trouwens voicesamples afkomstig van een plaat van Phillip Glass. Naar de vocals zal ik nog een keer luisteren.

Deze kritiek is erg nuttig. Heeft er nog iemand iets over de opbouw? Of is het geheel langdradig? Wat vinden jullie van de gitaarachtige leadlijn op het einde?

J

pfuuuhhh!!!

Ja dit is echt heftig, ik stel me jullie alleen niet echt als kunstenaars voor!
want
Dit is gemaakt vanuit de plek waarvanuit je dit eigenlijk zelf zou moeten horen.
zou willen horen, ik graaf dit totaal
maar kunstenaars staan meestal niet daar ...
hehehe

:W

@tragmadat Het klopt dat we geen kunstenaars zijn, maar eerder hard werkende muzikanten. De cd is ook geen kunstproject maar een verzamelaar van eindhovense leuke muziekjes.

Het kunstenaarscollectief kun je vinden op www.kolonne.nl

Ja, leuke track!
Doet me een beetje denken aan de stijl van vroeger, toen de eerste acid parties begonnen. Dit was mijn idee van trance voordat het een nieuwe defenitie kreeg. Vind het een leuke track, instrument keuze is o.k. voor wat mogelijk is op een RS7000. Waar komt eigenlijk logic om de hoek? Ik neem aan dat je de sequencer van de RS hebt gebruikt?

Enige opmerking is dat om deze track helemaal af te maken er nog een overtreffende trap in mag. Daarmee bedoel ik iets extra's om het moment dat ie moet gaan knallen. Iets wat nog niet aanwezig was in de track met een veel energie. bijv. ergens rond de 3:12. Ik doe dat meestal door een extra breakbeat ervover heen te layeren, daar haal ik dan het laag af (anders wordt het snel rommelig) en ik haal hem meestal door een bitcrusher of overdrive om wat meer aanwezigheid te creeeren.

Ronald.

Back