Nieuwe Virus C Soundbank van MS

Resonance

Turn up the reso!
*zucht*

Ondanks dat iedereen op dit forum vloekt en tiert op alles wat een preset is... Het zijn toch wel degelijke geluiden. Over het algemeen als je de reverb en de delay's van de sounds afsloopt en zelf wat aan de knoppen draait, kun je er best 'eigen' geluid mee maken (ben nu eenmaal ook van de gemakzucht). Maar of de geluiden zo origineel (JIGGA! JIGGA!) zijn?

Weet iemand of hij nu de geluiden maakt, en dat er daarna hits gemaakt mee worden; of dat hij gewoon de sounds namaakt van de bekende nummers?

Ben wel buitengewoon geinteresseerd in de soundset van Mike Clark voor de Virus. Die komt alleen pas uit als de Ti uitkomt :stupid

Hij maakt sounds na volgens mij. Vast ook wel 'nieuwe' sounds, maar al die typische soundjes zijn wel nagemaakt. Eerste geluid is geloof ik van theme from nofjell van tiesto, die is echt al aardig oud zelfs. Maar ik hoor weer de nodige supersaws langs komen, zaten volgens mij ook in die vorige bank, dus ik zou me als koper eigenljk genaaid voelen. Die virus banks klinken best cool op zich, maar als je die jp banks hoort, dat is echt gewoon 75 procent supersaw, dan ben je echt een nitwit als je die aanschaft. Maar ik kan me voorstellen dat als je niks van synths weet die banks uitkomst bieden.

Zijn dit er weer 128 sounds ?
Wordt dit dan bank i of gaat dit nie ?
Moet ik er dan weer een bankie uit flikeren ?

;{

Ik heb een virus Indigo 1. ( bank A t/m H)

zal misschien niet werken, is voor een virus C en die heeft wat dingetjes extra t.o.v. de indigo1.

Maar misschien werkt het wel.

Ik zou zeggen mail die Manuel Schleiss....

Origineel geplaatst door Alex Omega
zal misschien niet werken, is voor een virus C en die heeft wat dingetjes extra t.o.v. de indigo1.

Maar misschien werkt het wel.

Ik zou zeggen mail die Manuel Schleiss....

Je mist de Mini Moog Style "Analog" Filter; en de EQ.

De sounds doen het wel op een B. Ik vind de demo verder goed, maar er zitten wel wat gedateerde sounds; voor de supersaw sounds kun je met incubation 1 en 2 net zoveel IMHO.
De geluidjes @ 1:49 en 4:01 vind ik zelf wel het lekkerst (even los van het feit of ze makkelijk te maken zijn of nie, maar ze klinken wel lekker).

Dat die eerste van Tiesto Njorefell was dacht ik ook, maar volgens Manuel is het een andere: "der erste Sound ist von der Sol-7 in Energy we trust"

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door JeanV
Wat weet Manuel er nou van?!?

Nou, die heeft die soundset gemaakt :stupid

:D Ach so jah!

BTW:
http://www.discogs.com/release/343783

'Sol-7 / In trance *herstel* energy we trust' is een 2004 nummer van unsere Manuel, en het geluid is toch echt Njorefel. Manuel pleegt dus diefstal van ome Thijs.

Laatst gewijzigd:
Ja joh, die theme from norfjell staat al op de eerste innercity cd, nou hoe lang is dat in godsnaam al geleden.

Ze klinken zeker vet!!! Maar je moet ze wel kopen, misschien een idee we kopen ze met zn alle :-)...dus hierbij allemaal geld inleggen.......:mega:

Ik denk dat ome Manuel dan ook zegt: daar geht meine BMW nicht von ronken jah!

;) Ik moet ze nog beluisteren op de B. Volgens mij is het allemaal wel in orde. Ik ben van het luie type (heb te weinig tijd om echt de muzikant uit te hangen), meestal sloop ik van een leuke preset die belachelijke MS-galm en delay's eraf. Analoge Boost een beetje opdraaien en verder tweaken aan de geluiden -> ik kan er prima en snel mee werken. Manuel is goed bezig. :biertje:

Back