iedereen kan spelen (tm)

cyan_circle

_beware of perverts_
ik zit al de hele middag met The Final Countdown van Europe in mijn hoofd [hopelijk jullie nu ook :duivels: ]
het erge is niet dat iedereen dat nummer kan spelen, maar wel dat iedereen dat ook altijd doet als ze een electronische unit met toetsen voor zich krijgen...
vooral als ze keyboardles hebben gehad.

wat zijn nou nog meer van die tunes die je f*cking altijd hoort als er een piano, synth of gitaar in de buurt is?
ik zit zelf te denken aan de vlooienmars, of het begin van Nothing Else Matters op gitaar. of Under The Bridge. of Stairway To Heaven.

ps aaargh damn you europe! get out of my brain! :(

Hmmm...ik kan The Final Countdown ook spelen, maar doe dan eigenlijk vrij weinig...

De laatste tijd speel ik regelmatig The Way It Is, en Listen To Your Heart. Laatst ook weer eens Ghostbusters gedaan, maar dat kwam meer vanwege dat ik de game voor de C64 weer speelde.

Het enige wat ik kan spelen is een stukkie van 'The model' en de vlooienmars :o

Axel F(oley) van Harold Faltenmeyer
Aurora van Nova
Don't Go van Yazoo

Uiteraard zijn deze nummers wel keigoe :okdan:

Zeer iritant zo iets nu zit ik dus de heletijd met die melodietjes in mijn hoofd.....:(

Maar goed dan weet ik er ook nog wel eentje: dat nummer van always look on the bright side of life. Die blijft ook in je hoofd zitten......

Ha ha dat deuntje van flodder 1, als dat jochie achter die piano zit

In veel ouwe yamaha keyboardjes zit die hele foute Last Christmas van Wham. Druk je een keer op het verkeerde knopje.....en gelijk dat deuntje in je kop. (Nu dus ook).

Last christmas I gave you my hart....pompiedom

Ik werk in een hotel-restaurant... altijd als een een bandje is moeten ze ff "You Never Walk Alone" doen...:bekdicht:

jullie spelen toch ook weleens gewoon wat er in je hoofd opkomt? gewoon met een of ander nummer beginnen en gaan combineren met andere nummers die je nog in je achterhoofd hebt? oftewel, jammen!!:okdan:

Ik vind jammen geweldig!!
Gary numans ''complex'' vind ik ook geweldig om te spelen.
de solo's van tim blake new jerusalem zijn ook goeie en leuke dingen om te leren.
Great gig in the sky en us and them van pink floyd vind ik ook te gek om te spelen.

Moet je naar Laibach luisteren
:halleluja :halleluja :halleluja , laibach is te gek.

Wat betreft dan europe deuntje:
:[> , speelde de oude toesenist van mijn de band waar ik nu in speel ook altijd.
Hij is uit de band gezet;)

Origineel geplaatst door Hover
Axel F(oley) van Harold Faltenmeyer
Aurora van Nova
Don't Go van Yazoo

Uiteraard zijn deze nummers wel keigoe :okdan:

Don't go speel ik ook. Hoe kan ik die vergeten. Ben nog altijd benieuwd welke synth(s) en vooral welke drumcomputer gebruikt is. Die handclap is echt de beste die ik ooit gehoord heb. En dan zeg ik nog niets over de arpeggio in de re-remix.

En als het klassiek mag zijn

En als het klassiek mag zijn

Ballade pour Alladin ;)

En alles van The Sound of Music :[>

en hoe heet dat kl*tenummer nou?
dat iedereen speelt die geen piano kan spelen?
je weet wel, die ene die eigenlijk voor 2 personen bedoeld is.

zo met zo'n basisnoot en dan een gebroken akkoord een oktaaf hoger erna [jeuzes wat is dat moeilijk om uit te leggen]

hij gaat zo van
C2 - - C3-E3-G3
A#1 - - A#2-D3-F3
F1 - - F2-A2-C3
G1 - - G2-B2-D3
en dan nog een keer en nog een keer en nog een keer en nog een keer en nog een keer en nog een keer en nog een keer en nog een keer en nog een keer raaaaaaah!
met die stomme solo erover!

[waar ik me allemaal niet druk over maak zeg]

Back