Virus Ti demonstration video

Weet niet of deze al gepost was!

Virus Ti Video

Die 80 oscillators klinken wel vet. De synth lijkt behoorlijk op Trance georienteerd. Lijkt me dat je er de vette sounds van hedendaagse produkties mee kan maken. De supersaw van de JP8080 lijkt hier een tegenhanger in gevonden te hebben. Vraag rijst natuurlijk. Is het voor de huidige virus bezitters wel noodzakelijk om over te stappen. Klinkt die echt wel beter? De wavetables die ik in de video hoor, zijn niet echt van "Wauwwww". Ik heb een Sequential Prophet VS en die wavetables klinken nagenoeg hetzelfde of zelfs beter. Dus is dit wel nieuws onder de zon? Is dit de perfecte synthesizer?

Oordeel zelf.

Greetz Erik

Re: Virus Ti demonstration video

Origineel geplaatst door Catalunya
Weet niet of deze al gepost was!

Virus Ti Video

Die 80 oscillators klinken wel vet. De synth lijkt behoorlijk op Trance georienteerd. Lijkt me dat je er de vette sounds van hedendaagse produkties mee kan maken. De supersaw van de JP8080 lijkt hier een tegenhanger in gevonden te hebben. Vraag rijst natuurlijk. Is het voor de huidige virus bezitters wel noodzakelijk om over te stappen. Klinkt die echt wel beter? De wavetables die ik in de video hoor, zijn niet echt van "Wauwwww". Ik heb een Sequential Prophet VS en die wavetables klinken nagenoeg hetzelfde of zelfs beter. Dus is dit wel nieuws onder de zon? Is dit de perfecte synthesizer?

Oordeel zelf.

Greetz Erik

Ik was na het kijken van deze video zeker niet van mening dat ik mijn Virus C moest verkopen om dit beest aan te schaffen. Toen ik de aanvankelijke specs zag wel maar ik kwam al snel tot bezinning.

Trancegeorienteerd: Nee, maar je haalt er wel makkelijk trance geluiden uit (al is dat eigenlijk met bijna elke synth zo).
De wavetables klonken zeker erg strak maar daar koop ik liever een andere synth voor als ik dat zou willen hebben.
En Hypersaw, ja leuk om even mee op te scheppen maar ikzelf zou het nauwelijks of niet gebruiken.

Wat ik wel erg stoer vond was de mogelijkheid om onder elke oscillator een andere synthese te zetten. Dan kun je echt vette geluiden maken.

Ik denk dat dit zeker een heel krachtige synth is die heel veel stemmen kan genereren op zeer complexe geluiden (al gebruik ik de maximale polyphony van mijn Virus C al niet eens).

De perfecte synth? Nah, die bestaat niet. Elke synth heeft zijn eigen "sound" en als je veel verschillende sounds wilt hebben zul je altijd een paar synths moeten hebben.

Ik ga hem niet kopen iig!

Ik stap ook niet over. De meerwaarde t.o.v. de virus C lijkt me nihil. Inderdaad die Hypersaw is leuk, maar ben je snel zat.
Wat ik ook vermoed, is dat hij juist moeilijker te editten is. Leuk om te freaken, maar wil je snel een juiste sound, dan ben je meer aan het editten dan muziek maken. Trouwens moet je ook oppassen dat de geluiden niet al te overheersend worden in de mix. Het kunnen wel vette geluiden zijn, maar zijn ze niet "te overheersend?"

Laatst gewijzigd:
Ik snap alleen niet waarom de helft van de bovenkant GEEN knoppen heeft...

Ja dat snap ik ook niet Bas. Zeker voor de prijs die je meer betaald voor de toetsenversie. Beetje goedkoop om de desktop versie in te bouwen. Is natuurlijk een geld (produktiekosten) kwestie. Inderdaad vreemd dat ze de ruimte niet optimaal benutten.

De meerprijs van de toetsenversie vindt ik het ook niet waard. Beetje duur 500 voor ongewogen toetsen
En ze hadden zeker meer knoppen op de toetsenversie moeten doen, als ie helemaal vol had gezeten dan had ik die wel genomen.

De Desktop-versie is daarin tegen wel weer mooi geprijst voor 1699

Nu maar wachten tot half maart, dan is ioe leverbaar nbij uw dealer in de buurt. Ik heb al een beetje rond gemaild. :)

Origineel geplaatst door Bass
Ik snap alleen niet waarom de helft van de bovenkant GEEN knoppen heeft...

Dat heb ik ook nooit gesnapt, totdat iemand z'n Virus B op de KC zette. Past precies :).

De TI lijkt me best vet, maar ik koop hem niet omdat ik het geld gewoon niet heb en ik weet dat ik nog lang niet uitgekeken ben op de virus c.

(dit hadik wel met een roland d110 en de kstation)
de video had ik al eens eerder gezien, best vet vooral die morphing oscs
een hypersaw doe je zo na op de virus c (denk eens aan layeren... :))

Ik heb zelf (helaas) nog geen Virus C, maar ik heb 'm wel al een aantal keren bespeeld. Ik vind 'm (zover ik de geluiden van de Virus C voor me kan halen) niet echt indrukwekkender, maar wil 'm wel eens een keertje betasten... (lees spelen) :D

Als ik het goed begrijp kan de audio door de usb kabel naar de computer. Dus is de virus een soort audio interface.
Wat nu als je al een audio interface hebt?
Met asio kun je maar 1 audio interface aanspreken...
Dus kun je die optie al niet meer gebruiken...

Origineel geplaatst door rinini
Als ik het goed begrijp kan de audio door de usb kabel naar de computer. Dus is de virus een soort audio interface.
Wat nu als je al een audio interface hebt?
Met asio kun je maar 1 audio interface aanspreken...
Dus kun je die optie al niet meer gebruiken...

Mijn twijfel punt idem dito

Die gast die WDM2Asio heeft geschreven moet maar eens een multi MWD2Asio versie gaan maken. Tenminste als zoiets zou kunnen.

Of Steinberg (Yamaha) moet eens over Asio multidrivers na gaan denken en ook uitvoeren. ;)

Die demonstratie vind ik best wel goed. Maar toch spreekt de synth me niet aan. Waarschijnlijk omdat hij zoveel op de Virus lijkt toch, maar dan 'beter' of meer. En de keren dat ik met Virussen gespeeld hebt had ik niet zoiets van wow dit is een gave bak. Maar eerlijk is eerlijk die TI verdiend zeker een kans om eens flink gekieteld te worden. :)

Back