Fantom Xa eigenaren?

2 vraagjes:

- wat word er precies bedoelt met digitale uitgang??

- kan je de XA aansluiten op je pc (zoja via welke ingang(en))

maybe domme vragen....maar ik weet dan ook geen moer over synths :P

Als je een digitale uitgang hebt op je synth en een digitale ingang op je PC, kun je de synth aansluiten en opnames maken zonder kwaliteits verlies.
Om nu opnames te maken moet je de XA met een audiokabel (tulp pluges en of jackpluggen) aansluiten op je geluidskaart en heb je altijd iets aan kwaliteits verlies (afhankelijk van de kabels en pluggen die je gebruikt en de geluidskaart)
Ook een optie is om een midi track te re-samplen (dus het interne geluid opnemen) en die sample op te slaan op een compact flash kaartje. Dat kaartje kun je vervolgens laten uitlezen door een cardreader. Als je die cardreader niet hebt kost dat ongeveer € 10,--

De Xa heeft ook een USB aansluiting die kan fungeren als midi aansluiting op je PC.

Groetjes van Rudo.

Ik wilde erg graag even de review lezen van Sound on Sound.
Kan iemand die lid is heel misschien een scan maken van dit artikel over de Fantom Xa?
BVD! :halleluja

@rudo, hoe bevalt de Xa?

Interface

Interface

In de nieuwe Interface staat een recensie van de Xa (Allard Krijger). En ook een 'belangrijkste specificaties' overzicht van alle verschillende Roland Fantoms tot nu toe. Ik zag het in de kiosk gisteren maar heb die Interface nog niet in huis.

Lijkt me evenwel de € 7 waard om even aan te schaffen als je twijfelt tussen X en Xa.

Back