Ervaringen met Alesis Masterlink ML9600

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Hoi,

Om één of andere reden verspeel ik originele opnames op DAT-cassette. Daarom ben ik info aan het inwinnen over verschillende CD-recorders (zelfstandige, dus niet voor PC en ook geen multitrack).

Zo ben ik op de Alesis Masterlink ML9600 gestoten: CD-recording met ingebouwde HDD, EQ, compressie en limiting, gain normalisatie, 44KHz tot 96 KHz, standaard CD of CD24s formaat. OK ... zo ver ben ik perfect mee, maar hoe IS het toestel? Is het makkelijk in de bediening? Zijn er dingen die minder zijn? Ik heb de handleiding al gedownloaded en doorgenomen en het is natuurlijk HET toestel om te hebben ( zoals alle toestellen dat zijn in hun handleiding ;) ).

ml9600_front.jpg

Of zijn er eventueel andere toestellen die voor een vergelijkbare prijs (740 EUR) aan te raden zijn?

Alvast bedankt :okdan:

:doei:

Geweldig apparaat

Geweldig apparaat

Ik beschik sinds een aantal maanden over de 9600. De eerste CD's heb ik ermee opgenomen zonder het lezen van de manual. Na het lezen van de manual ben ik NIKS anders gaan doen. Dit geeft denk ik perfect aan dat het apparaat zeer makkelijk te bedienen is.

Over de geluidskwaliteit ben ik zeer te spreken. Maar ik moet erbij zeggen dat ik alleen blazers en slagwerk opgenomen heb die ik rechtstreeks van een Alesis HD24 naar de ML9600 heb gestuurd. De eerse keren gebruikte ik compressie (licht) en de normalize functie. Later alleen nog maar de Normalize functie. De compressor haalt naar mijn idee alleen de dynamiek uit de muziek. En dat is voor dit genre niet gewenst.

Back