de Amiga 500 als sampler/sequencer

Nightly Build

Go for what you know
Ik zit er over te denken om mijn Amiga 500 als sampler te gaan gebruiken voor het ruige 8-bits werk. Ik moet dan nog wel een samplekaart gaan kopen maar die kosten geen ruk meer tegenwoordig.

Ik vond 2 geschikte kaarten: de "Technosound Turbo" en de "GVP DSS8". De laatste lijkt wel de betere van de 2 maar is de Technosound Turbo niet een betere keus om die ruige 8-bits sound te krijgen?

Als ik er ook een MIDI-interface aan zou hangen, kan ik de 500 dan als echte sampler gaan gebruiken? Of moet ik vanaf dan al het sequencewerk vanaf de Amiga doen.

Nou...

Ik gebruikte daarvoor altijd OctaMed, waarbij je zowel audio-amigasamples kon gebruiken en midikanalen kon sequencen.

Het moet kunnen, want ik had er altijd een midi-keyboard naast om met de samples te spelen (bijv.met de record van de tracker aan)
Wat ik nog weet was dat er op de midi in van de amiga een behoorlijke vertraging optrad, iets om rekening mee te houden.

Wat ook goed werkte was de sync mode met andere hardwaresequencer. Dan is het een kwestie van de amiga als master sequencer gebruiken, en de anderen als slave..
T'is effe wennen om de amiga weer te programmeren, maar deze manier werkte bij mij altijd goed (geen vertraging)

Dat zou ik niet weten....ik was een Amiga gebruiker van het eerste uur!!

Ik meen dat SPDK ook nog wel eens met Amiga's werkt, vraag het hem eens.

nog tips voor een goede MIDI interface?
of maakt het niet uit welke.
liefst eentje die zowel op de 500 als de 1200 past.

Ik heb 7 jaar met een amiga gewerkt voor ik overstapte naar PC.

Het sequencen moet je met OctaMed Sound Studio doen

Als sampler had ik een aura sampler (12 bits) deze kan ook 8 bit samplen en werkt allleen op een A1200 (aansluiting aan de linkerkant (harddisk). De software is ook heel tof die er bij zit, je kunt ook als effect bak gebruiken, lekker ranzig)

Met midi had ik nooit problemen (ik had een goedkope 2x2 midi interface)

Succes

Septic

Jawel goede reden voor mij om nog een te vertellen dat ik een hele mooie amiga set in de aanbieding heb.
<a href="https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=3904">Draadje</a>

Amiga 1200
Met interne harddisk
Midi interface
DSS8+ Sampler
Fastracker op harddisk
Veel diskettes, ook veel muziek software

Te ruil voor een leuk muziek ding (synth/effect/drum enz)

Sorry kon het niet laten.

Loopt niet zo strak?? hoe bedoel je dat, en wat is dan hardwarematig het verschil tussen de amiga en de atari??
Ik werk met een 2x2 midi interface (koop er een bij computercity, die zijn goed) en dat werkt met octamed 3.00 supeah!

Origineel geplaatst door bounce
hmm... die vertraging is wel minder. treed dat ook op met de Amiga 1200?

Ik heb een amiga 1200 en een technosound turbo II (die is trouwens 12bit volgens de manual)

Was daar altijd erg tevreden over, en gebruikte dat ding om over de input van de sampler realtime geluidseffecten naar de output te sturen.

Heb jij toevallig al iets aangeschaft?

Ik zou namelijk heel graag een kopie hebben van de nieuwste versie van die software!!

(De standaard software geleverd bij de technosound turbo)

Zie: Techonosound turbo II (inclusief foto's)

Groeten,

Symen

Origineel geplaatst door Symen
Ik zou namelijk heel graag een kopie hebben van de nieuwste versie van die software!!
in hoeverre is daar nieuwe software van dan? lijkt me sterk, tenzij jij de TST1 hebt en je die van de TST2 zoekt...

technosoundturboii.jpg

Origineel geplaatst door 6 trak
in hoeverre is daar nieuwe software van dan? lijkt me sterk, tenzij jij de TST1 hebt en je die van de TST2 zoekt...

technosoundturboii.jpg

Ik bedoel de officiële software geleverd bij TST2.

Zou ik graag willen hebben, kan het online niet vinden op aminet e.a.

Ik heb de TST2, maar de diskette kan ik niet meer vinden. =(

Ik heb de TST2, maar de diskette kan ik niet meer vinden.

De hardware heb ik ni meer,
maar 'k denk dat ik die diskettes hier nog ergens moet hebben liggen...

'k denk wel dat het eerder turbo sound is dat ik nog heb liggen.

Mail maar effe als ik is moet gaan zoeken!

Origineel geplaatst door Symen

Ik heb de TST2, maar de diskette kan ik niet meer vinden. =(
de software heb je toch niet echt nodig... protracker etc. ziet hem gewoon zitten en je kan daar dus mee samplen...

Was daar altijd erg tevreden over, en gebruikte dat ding om over de input van de sampler realtime geluidseffecten naar de output te sturen.

'k kan mij nog altijd die demonstratie herinneren van die realtime effecten op een beurs.

protracker is een tracker.... of heeft ie ook realtime audio effecten??

de software heb je toch niet echt nodig... protracker etc. ziet hem gewoon zitten en je kan daar dus mee samplen...

Met de bijgeleverde software kon je realtime audio effecten gebruiken... (in de software zaten wat presets, o.a. "Darth vader". Het was denk ik allemaal bedoeld voor vocals, maar ik liet er van alles door heen gaan zoals o.a. mijn drumstel enz. Dat nam ik dan op, en daarna sampelde ik dat weer. (i know, geluidskwaliteit van niets, maar toch had het wel wat))

Dat ik kan samplelen met protracker weet ik wel. :)

Protracker was vroeger mijn "numero uno" keuze om muziek mee te maken, vond de interface beter dan die van octamed, en gebruikte dat naast een soort Cubase midi software genaamd "Pirate X" om mijn Kawai K1 aan te sturen.

Volgens mij liep de realtime audio effecten altijd vast als ik eruit wou gaan, je kon ook kiezen uit helicopter mode, en gar nog wat van Doctor who. Was verder een prima "geluids" cardridge ;)

Ik heb hier nog altijd 2 A1200's...die dingen lopen strakker dan strak met MIDI en interne sampling en al die shit...ik heb een tijdje met een PC gesequenced maar die kon niet eens een 808 strak trekken.

Back