Algemene sounds

Pianoman

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een module met goeie algemene sounds.
Zoals Fluiten, Strings, Trompet, Saxefoon sounds.

Ik ben nu in het bezit van een Yamaha PSR-730 keyboard, en daar vind ik de algemene sounds als aardig goed, maar ik ben op zoek naar iets beters.

Welk merk/module scoort hiervoor t beste?

Grtz

Een Roland JV/XV module, tegenwoordig best goedkoop

Mja, heb t alleen niet zo op roland :r

heb thuis ook een Roland E-36 staan, en die klinkt PRECIES t zelfde, als de nieuwe generatie sounds!

Origineel geplaatst door Pianoman
Mja, heb t alleen niet zo op roland :r

heb thuis ook een Roland E-36 staan, en die klinkt PRECIES t zelfde, als de nieuwe generatie sounds!

Wat bedoel je eigenlijk met 'nieuwe generatie sounds'?

Toch heeft Bass gelijk, want de klassieke instrumenten geluiden op mijn JV1080 vind ik echt hemels. nog niet veel beters gehoord.

Ja maar t gaat mij niet om de Synth sounds op een module...
t gaat mij echt alleen om de standaard sounds!

en met nieuwe generatie bedoel ik bv de RD-170 stagepiano.

T piano geluid daarvan heeft nogsteets naar mijn gehoor dezelfde sound als de piano uit mn E-36 maar dan met een filtertje eroverheen...

Origineel geplaatst door Pianoman
Ja maar t gaat mij niet om de Synth sounds op een module...
t gaat mij echt alleen om de standaard sounds!

Awel, das toch wat ik zei? De klassieke instrumenten (jij noemt ze standaard sounds) op de JV zijn prachtig. En in grote getale aanwezig ook nog.

sounds....

sounds....

roland module XR Fantom is heel mooi, met hele mooie realistische ( akoestische sounds)
En als je bij Yamaha wilt blijven is de Motif/ motif ES Rack wel wat voor je....
Ga zeker weten dat je die mooi vindt...
Met yamaha/Roland kun je eigelijk niet fout.... bedoel dan de XV/XR lijn en de Motif/ Motif ES lijn...
en vooral de realitische sounds ( klassiek,akoestische etc...)
Verder is het ook smaak natuurlijk...
Verder kun je ook naar Kurzweiler/ Korg luisteren, maar ik heb er naar geluisterd en vindt deze persoonlijk
minder kwaliteit en (veel) duurder....

Ik kan niet in je portemonee kijken, maar misschien kun je eens kijken naar de GEM Genesys module. Is toch heel anders dan het bekende Roland / Yamaha geluid - en wel erg goed. Als je het echt in een ander prijssegment zoekt, de brass, sax en fluit van de GEM S2 (Turbo) zijn prima te doen - ook in module te verkrijgen; hier op het forum had pochos er 1 staan voor weinig.

Kijk hier heb ik wat aan :okdan:

ik heb t zelfde bij kurzweil en korg...

Heb nu een kurzweil ME-1 module staan.
De piano's zijn THE BEST van alle digi piano's die er zijn, maar voor de rest zijn strings en trompetten best slecht.

en korg heeft over t algemeen alleen goeie synths en verder is t niet veel...

maarja, dan wordt t dus roland of yamaha!

dan niet :D

waar ga je het dan precies voor gebruiken?
Misschien dat je wat kunt met een tweedehandse EMU Virtuoso. Heb hem zelf nog nooit gehoord, maar de rest van die EMU serie is wel erg bruikbaar (geen ooooh en aaaah geluiden, maar wel lekker in een mix bruikbare sounds).

als je niet alleen naar hardware kijkt is de Edirol Orchestral een echt prachtige plugin. Ik heb nog niet zulke mooie stijkers, blazers, fluiten etc uit een hardware kastje gehoord (ken er ook niet zo heel veel moet ik bekennen). Zelfs mijn ma (klassieke muziek freak) vond de geluiden erg overtuigend en die hoort normaal toch liever een echt orkest.

Je kunt bij deze plugin zelfs grafisch je orkest leden in een bepaalde formatie zetten zodat de volumes en diepte van het overall geluid echt heel realistisch overkomt. Ik zou eens een demo downen en eens door de klanken heen bladeren.

Virtuoso met een B3 en 'Sounds of the ZR' rommetje dus 8o) ;)

Maar dan kun je denk ik het beste zoeken naar een Motif (misschien SE versie) rack - als Roland je niets lijkt. Of een Korg Triton Rack.

Back