memorymoog + kenton midi

Oei! da's een fijne bak...

Stel nu, je hebt een minimoog, is de memorymoog dan echt een goede substituut + meer ? of is het een te groot verschil om daar zo over te denken?

oftewel, als je een minimoog zou hebben, zou je die inruilen + wat cash bijleggen voor deze? (aannemend dat ze beide puntgaaf zijn)

MOOG MEMORYMOOG (six times a MINIMOOG)
ultra rare & brutal fat

Wat een gelul zeg.
De memorymoog heeft gewoon curtis ic's als vco dus kan nooit met de minimoog vergeleken worden.

Da's idd erg populaire prietpraat letterlijk gekopieerd van de vintagesynth site.. ik snap niet dat ze op vintagesynth zo schrijven alsof het nog nieuw in de verkoop is... wees gewoon objectief, het is toch vintage??

Maar als je zou kunnen kiezen tussen minimoog of memorymoog + wat centjes? wat zou je kiezen...

ik zou voor de memory gaan is echt veelzijdger dan een mini.

Origineel geplaatst door mono-poly
Bijna alles is veelzijdiger dan een Minimoog behalve een tb-303.

Dat ben ik verre met je oneens, je kan met de mini echt heel veel doen.
En hij is echt uitgebreider dan menig andere mono synth.

Daarbij klinkt hij vele malen beter dan de gemiddelde mono bak.

Enkel in deze discussie is een Memory / Mini vegelijking aan de orde en
daar legt de mini het af, zowel in klank als in mogelijkheden.

Een minimoog is toch een hele simpele synthesizers met maar 2 voc's als je ook de lfo gebruik.
Je heb geen sync op de oscilators en de modulatie mogelijkheden zijn ook niet uitgebreid,
Klinken doed die uiteraard wel!

Origineel geplaatst door mono-poly
Een minimoog is toch een hele simpele synthesizers met maar 2 voc's als je ook de lfo gebruik.
Je heb geen sync op de oscilators en de modulatie mogelijkheden zijn ook niet uitgebreid,
Klinken doed die uiteraard wel!

Je kan geluiden binnen halen, ik heb vaak liever een 3de osc ipv een lfo.
Uitgebreide mixer, gemakkelijk uittebreiden.
Groot bereik, al met al ken ik meer mono synth's met minder dan meer.
Maar ok, die 3de osc vind ik heel belangrijk en sommige niet.

Er zijn wel manieren om met 2 osc's + Lfo + resonantie van het filter toch 4 tonen te maken op de mini :)

Als vco3 (lfo dus) heel snel staat is het toch weer een toon extra, en de scherpe resonantie + keytracking bezorgt je ook weer een toon extra, dat is dus al een akkoord van 4 noten die je uiteindelijk te horen krijgt. Dat doe je niet zomaar met elke mono-synth.

Maar vwb m'n vraag over welke je zou kiezen, laat maar zitten.. onzinnige vergelijking eigenlijk

ja zeker bullshit dat verhaal van 6 minimoogs...

Kwa polyphony is denk ik de memorymoog de meest rauwe/direct in je bek/harmonische/muzielkale synth die er is........een synthex klink weer liefer en smoother.....maar de cs80 kan ik niet......

Ik ben het helemaal met Grooveron eens. Ik heb een Mini van hem gekocht maar als hij me had laten kiezen had ik om dezelfde reden de Memory gekocht. mij bevalt de klank van de Curtis VCO's wel, maar noem een Memorymoog geen 6voudige Mini want daarvoor is de klank te verschillend.

Back