Midi over RME apparaten

Prophet

Ouwe rot
Ben in de toekomst van plan om een HDSP 9652 te kopen van RME
http://www.rme-audio.com/english/hdsp/hdsp9652.htm

De vraag is, heeft iemand ervaring met die midipoorten die daarop zitten?

RME spreekt van High Speed MIDI 2X16 en dus 2X I/O poorten via die bijhorende kabel.
De bedoeling is om die aan mijn roland A880 midipatcher te hangen, zoals ik jarenlang gewerkt heb met atari/cubase.
Zo bespaar ik geld op die midex8 want die kost al bijna zoveel als zo 1 HDSP en lijkt me dan overbodig, niet? Of zie ik hier iets over het hoofd.
Ah ja, de software die ik wil draaien is Nuendo.

Alvast bedankt voor wat professionele info. ;)

Re: Midi over RME apparaten

Ik heb mijn RME HDSP 9652 een tijd lang als midi interface gebruikt en nix dan lof. Midi timing is prima (een stuk beter dan mijn Steinberg Midi-2-USB). En in al die tijd geen enkel probleem tegen gekomen. Dus wat mij betreft een prima oplossing. Ik heb inmiddels zelf een midex 8 aangeschaft, maar dat is om dat ik meer midi i/o poorten nodig had.

Allez vooruit dat is goed nieuws dobbit! Bedankt.
Ja via die A880 kan ik dan gewoon manueel gaan switchen voor dumps of filter cc's ed. Meer moet dat niet zijn. Want die midex of wat anders 8 i/o van een deftig merk dat kost toch al rap om en bij de 300 euro'kes dus....
En zo'n HDSP zit rond de 500.

Met welk sequencerpakket heb je dat gedraaid en op welke compie?

Ik gebruikte de HDSP midi in combinatie met een Windows XP sp2, Dual Xeon 3.06GHz en Cubase SX 3.0.

O ja, een nadeel van de RME midi driver is dat hij niet multi client is. Je kunt dus niet 2 applicaties die beide gebruikmaken van de midi interface naast elkaar laten draaien (tenzij je een hele hoop trucks gaat uit halen met andere multi client driver). Voor mij was dat o.a. overweging toch te gaan voor de midex die native multi client is, omdat ik altijd met SX en SoundDiver tegelijk werk. Dat was met de RME driver een hoop gezeur omdat goed naast elkaar te laten draaien. Dus als je ook op een dergelijke manier wilt gaan werken zou ik de keus voor RME midi heroverwegen.

ah ja? :confused:

Amai dat is dan wel serieus deppig dat die niet door wat anders kan gebruikt worden tegelijk.
Goed dat je me daar op wijst, zal dan toch maar midex of wat anders worden met deftige drivers dan.

Misschien doen ze ooit een update bij RME of kan dat niet omdat de electronica niet geschikt is(goedkoper)
ofwel willen ze steinberg en andere niet schenen stampen ermee?
Want die bedrijven die werken goed samen hè? Die Nuendo96 kaart bvb was een zuiver RME produkt een tijd geleden....

Ik heb bij RME support gevraagd of de drivers misschien in de toekomst multi client zouden worden. Het antwoord daarop was negatief, lag voorloppig nog niet in de planning. Tja, dat is dan wel een beperking van je interface capaciteiten en dus een negatief verkoop argument wat mij betreft.

Is dan een midex3 geen optie?

zoiets heet een workaround fuse, geen oplossing of optie lijkt me.
beetje jammer van rme dat ze dat niet fixen...

Origineel geplaatst door fuse
Is dan een midex3 geen optie?

Zou kunnen maar heeft ook zo zijn beperkingen, bv slechts 1 midi in.

Bovendien wordt de midex 3 niet meer geproduceerd. Dus je koopt dan direct (als je nog een nieuwe op de kop kunt tikken) een product waarvan je weet dat Steinberg stopt met de support. Lijkt mij geen lange termijn oplossing. Maar goed, volgens de geruchten geldt het zelfde voor de midex 8.:confused:

toch raar allemaal hè?
gewoon midi in/midi uit boxen en wat een zever dat die pipo's verkopen of rotprogrameren.

Ze moesten sommigen van die gasten gewoon multidimensioneel naar de seventies katapulteren om commodore's of Z80's rudimenten te gaan proggen 16 uren per dag :L

toch bedankt gasten voor den info! I appriciate that! ;) :biertje:

Back