Airbase 99 / Ik hoor geen open hat en high tom

ritzi lee

Stamgast
Als ik op mijn jomox Airbase een open hat of een high tom wil programmeren in m'n sequencer,
dan hoor ik alleen een flauwe 'click' geluid. Ik heb ook even staan te knoeien met de parameters,
maar niets werkt.

Voor de rest lukt alles wel. BD, CL, CH (hard en zacht) enz....

Waar kan het aan liggen?

en excuses als ik het in de verkeerde forum heb geplaatst.

ik wist niet waar dit soort topics thuis horen.

volgens mij is er dan iets geknapt binnen.

maar dat niemand een verklaring heeft. :confused: :confused:

Misschien "te" voor de hand liggend (heb zelf geen airbase) , maar liggen je open hihat en de high tom op de juiste toon / toets?

vraagjes:

1. doen de andere samples (ride & crash cymbal bijv.) het wel goed?

2. maak je gebruik van de individuele outputs? missen je HHats ook uit de stereo mix output?
als ze bij beiden ontbreken zou de VCA kaduuk kunnen zijn

Origineel geplaatst door Mk II
vraagjes:

1. doen de andere samples (ride & crash cymbal bijv.) het wel goed?

2. maak je gebruik van de individuele outputs? missen je HHats ook uit de stereo mix output?
als ze bij beiden ontbreken zou de VCA kaduuk kunnen zijn

1. Ja.

2. Ik maak inderdaad gebruik van de individuele outputs. En ze zijn ook een gemis als ik het door de stereo mix laat.
VCA stuk? Hoeveel kost zo'n reparatie denk je?

Origineel geplaatst door Tom Spanks
Misschien "te" voor de hand liggend (heb zelf geen airbase) , maar liggen je open hihat en de high tom op de juiste toon / toets?

Oooh dat moet ik even controleren.
Vast wel.

Heb je al voorzichtig de jackpluggen wat bewogen van de betreffende geluiden? Als je dan gekraak hoort en je geluid af en toe wél hoorbaar is, dan is de kans groot dat de solderingen van de jackaansluiting gebroken zijn. Dat is niet echt ernstig, aangezien alleen de soldeertin dan barstjes vertoont.

Hoe los je dit op? Airbase uit elkaar halen en even de solderingen aantikken met een soldeerbout. Wat ik zelf doe is een klein beetje extra tin zodat de verbinding wat steviger wordt.

-C-

Vergelijkbare discussies

Back