Sherman qmf/octave cat/pro one op marktplaats

Re: nette prijs

Re: nette prijs

Origineel geplaatst door R-ond
en wat mag zon mks eigenlijk opbrengen

Waarde MKS-80+MPG-80 : tussen 1200 en 1600 euro.

Waarde is puur gevoelsmatig. Ik zal mijn set niet verkopen, of er moet een enorm bod op gedaan worden.
Zo'n brute power, heerlijk apparaat. En de programmer werkt perfect, voor mij als hardware boer veel beter
als welke software editor dan ook.

Maar ik kan me voorstellen dat er zat mensen zijn die de set niet eens 1200 euro waard vinden.

ik weet van wie die spullen zijn en ze zien er (en klinken) zonder meer goed uit.
die sherman is echt een prachtig apparaat waar er maar 96 van zijn gemaakt dus echt een collctors item.
geen inspiratie qua klank? met dit ding komt die spontaan, gooi er een willekeurig geluid doorheen en je staat verbijsterd.
die cat heb ik ook gehoord en dat is zondermeer een apart bakkie met een eigen klank, sweeps on the fly!!(+CV in)
heb zelf een Jen sx1000, maar die haalt het er niet bij.

Raad eens wie de zeer gelukkige eigenaar is geworden van de QMF... :luv: wat een prachtapparaat is het :{

Zal binnenkort eens wat ranzigs posten.

(btw, die Cat ziet er perfect uit, aanrader)

Origineel geplaatst door Sander02
Raad eens wie de zeer gelukkige eigenaar is geworden van de QMF... :luv: wat een prachtapparaat is het :{

Gefeliciteerd! Ik heb er ook 1! Welcome to the club!!! ;)

Weet je wat ik wel lastig vind opzich? dat is die "-b /0/-b +LH" filter correctie knop. Is wel een aparte knop hè.

Hoe klinkt dat nu zo'n 96dB Sherman filter ;)

Samen met de G2 met z'n 4 outs is het een perfect duo wat dat betreft :dj: dat haalt het digitale randje er een beetje af zeg maar.

kunnen we nu eens eindelijk horen hoe zo een qmf klinkt?
iedereen zit op die qmf te kwijlen maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn die hem effectief al gehoord hebben. dus maak een aparte thread met wat samples aan dan weten we eindelijk hoe dat ding klinkt. want ik ben ook nieuwschierig :)

dat haalt het digitale randje er een beetje af zeg maar.

LOL

Dus.. met 2 sherman Quadfilterbanks ben je dus er helemaal van af, goed om te weten ..! :D

Trouwens, gefeliciteerd met je aankoop :)

er van af

er van af

Origineel geplaatst door demian
LOL

Dus.. met 2 sherman Quadfilterbanks ben je dus er helemaal van af, goed om te weten ..! :D

hmmmmmm ik ben er ook vanaf ,...mn sherman 2 dus , net verkocht
en de ander ister erg contentie mee,...das ook weer mooi !!!zo zie je maar
en die -b/o/-b +l+h ofso knop das wel een erg belangrijke wat er uit uindelijk uit je fiter komt
sooms ben/was ik aan t zoeken ,
naar waarom een instelling niet dat stukje hoog /band whatever gaf ,...dan moest je DIE knop iets corecten
iig ook gefeliciteerd met je quad ; dikke rups banden eronder en je hebt net een hummer ,haha

Trouwens, gefeliciteerd met je aankoop :)
:halleluja

Thanks Demian!

Wie wil mag een sampletje posten, dan gooi ik dat sampletje op verschillende manieren door alle 4 heen.
Bijv. eerst serieel waarbij ze allemaal gelinked zijn en daarna paralel geschakeld zonder dat ze gelinked zijn.

kom maar op! :W

Weet je wat ik wel lastig vind opzich? dat is die "-b /0/-b +LH" filter correctie knop. Is wel een aparte knop hè.

Hoe klinkt dat nu zo'n 96dB Sherman filter ;)

Samen met de G2 met z'n 4 outs is het een perfect duo wat dat betreft :dj: dat haalt het digitale randje er een beetje af zeg maar.

G2 en digitale randjes eraf halen?

Denk dat je je vergist. G2 klinkt zo clean als het maar kan. Zo clean dat ie van mij wegmocht.

G1 had misschien niet zulke goeie convertors maar hij klonk el stukken beter!

QMF,s tja, tuurlijk is dat mooi. Maar ook heel erg duur! Te duur vind ik, ga ik mijn geld niet instoppen.

hier een patch die ik in absynth gemaakt heb.
er zit niets van eq of compressie op. enkel interne effecten van absynth zelf.
verbaas me :)

Attachments

• shermandry.mp3
    807,2 KB · Bekeken: 81
G2 klinkt zo clean als het maar kan. Zo clean dat ie van mij wegmocht.

Mee eens, hij klinkt erg clean ja, dat bedoelde ik eigenlijk met dat digitale. Een digitaal randje is natuurlijk als je iets met 12 bit sampled ofzo, sorry voor de verwarring. :engel:

Ik gaat het morgen posten, zit nu op m'n werk =(

Te duur vind ik, ga ik mijn geld niet instoppen.
Ok, doe maar eens 4 filterbanks2 bij elkaar optellen, en het feit dat-ur maar 95 van zijn gemaakt.. dan vind ik de prijs opzich 'meevallen'. (dat het veel geld is ben ik met je eens)

Nou, het klinkt een beetje crappy deze mp3 maar het geeft wel ongeveer weer hoe het klinkt als je isnie's sample door alle 4 in serie gooit terwijl de envelopes getriggered worden vanuit Cubase... knappe jongen die isnie's sample nog herkend :duivels:

Attachments

• shermany.mp3
    81,2 KB · Bekeken: 75

mijn klomp breekt! is dit een van de meubels voor je nieuwe huis? ga je de boel helemaal zo inrichten??!!
;-)

Origineel geplaatst door mono-poly
Jezus 64kbit mp3
Kan het nog slechter?

Mono is ook niet snel tevreden :frons:

En ja, dit is idd een van m'n nieuwe meubels ja :D je kent het wel hè Leo.. ;)

nou vooruit, 192Kbit, met alle 8 filters gelinked.. uitkijken voor je oortjes/speakers :L

Dit is dus een hand-omdraai van 1 knop 8D

Attachments

• shermany2.mp3
    363,7 KB · Bekeken: 70
Back