Kaartlezer Yamaha Ax000 serie

mc_kwok

Proffessjonel Zeezoogdier
Origineel geplaatst door Don Borito (uit Kaartlezer inbouw instructie voor MPC2000XL)
Ik neem aan dat dit ook voor mijn Yamaha A5000 zal werken?
iemand daar ervaringen mee?

Over de inbouw van een kaartlezer in MPC2000xl is al meer bekend maar de vraag van Don Borito of dit ook mogelijk is in een A3k/A4k/A5k maakte mij ook wel nieuwsgierig. Vond hier ook nog geen topics over. Op de yahoo group van de Yamaha A5000 staan al wat gebruikerservaringen en foto's van interne kaartreaders. Het zou dus moeten kunnen werken.

Even een vrije interpretatie van wat ik gelezen heb: alleen moet het wel een SCSI kaartreader zijn, aangezien IDE conflicteert met de HD.

08insertacf3cg.jpg

Een gebruikerservaring van de group

1.Yes,it can be directly connected to A5k's IDE port witn an ordinary IDE cable.My A5k can access SD/CF with this cardreader. But this cardreader can't be coexisted with an IDE HD. In my case ,before buying this cardreader ,I installed a 13G Quantum KA inside my A5k. I have set this cardreader as a slave device and it doesn't work. Set it as master and unplug the HD, it works. Another point is , it take much time during you mount and unmount.So I try to adapt it as a SCSI device and now I am happy with that. Mount/Access time is satisfied and I can go on with my IDE HD.

Anyway , SCSI-IDE adapter is NOT required but I recommend personally. I installed that just for my internal IDE HD and "performence".

2. Its power connecter is just like an ordinary one(the same with HD's). I wish I can post some pics here.

(...)
my setup is :

[A5k(IDE HD & SCSI cardreader)] - [SCSI device]

[PC(blah blah cardreader)]<-I save wave files to SD and later plug this SD in A5k's cardreader to import wave files...I didn't connect my A5k with SCSI to PC...I have tried before....it works not well under XP...so I give up. Now I don't have a PCI slot to install a SCSI card to make tests.....so I can't give you answers about that.

Or I guess : should I change my setup like this : [PC(SCSI card)] - [My custommade SCSI cardreader]- [A5k] If I connect them like this , then I can save/transfer wave files to cardreader and A5k import that ....but a FAT formatted SCSI device should do that? And I don't think PC can recognize/acess A5k's internal IDE/SCSI devices. I think this one is the same with the AKAI's except color. Compare their slots/led shape and location , you will know what I mean.

well, any advance question welcome.

Regards

De bewuste kaartlezer

Wie durft :D

Lees/schrijft het ook sneller dan (externe) SCSI Hard Disk? Dat duurt echt debiel lang met een A-series sampler.

Ik heb wel interesse, maar dan als vervanger van mijn HD omdat die een bron van herrie is... ik irriteer me aan het lawaai dat m'n sampler maakt. Mijn andere gear heeft geen ventilatoren en harddisks die kabaal maken.

Voor het importeren van wav files gebruik ik mijn externe SCSI cd-rom brander, heel handig is dat (behalve dat je elke wav per stuk moet inladen :()

Druid

Voor 37 dollar (ongeveer) heb je een IDE CF READER die gewoon gezien wordt als harddisk. Het lijkt me dat als je de HD daardoor zou vervangen dat op zich geen probleem zou moeten zijn.

Een 6 in 1 cardreader gaat volgens mij niet werken.

Druid

Origineel geplaatst door druid
Ik heb wel interesse, maar dan als vervanger van mijn HD omdat die een bron van herrie is... ik irriteer me aan het lawaai dat m'n sampler maakt. Mijn andere gear heeft geen ventilatoren en harddisks die kabaal maken.

Ik heb mijn HD er uitgehaald, en er een ZIP drive ingezet, fluitje van een cent en je bent van t gesuis af.
Nog een zip in mn pc gezet en hoppa een mooi systeem voor n paar knaken.

Voor 37 dollar (ongeveer) heb je een IDE CF READER die gewoon gezien wordt als harddisk. Het lijkt me dat als je de HD daardoor zou vervangen dat op zich geen probleem zou moeten zijn.

Een 6 in 1 cardreader gaat volgens mij niet werken.

Druid

Waarom zou een CF reader wel werken en een 6-in-1 reader niet? :confused:

ik heb/had nog 2 100mb zip drives liggen. Heb ze ook in m'n sampler gehad maar heb er uiteindelijk weer vanaf gezien (ben vergeten waarom precies).

Misschien omdat je op de pc de programs niet aan kunt passen?

Origineel geplaatst door PzHKL
lijkt mij dat er op 3,5" niet zoveel ruimte is dat 6 slots past??

IISDMC.jpg

The IISDMC-IDE (ATAPI) Interface 3.5" Card Reader provides you with the easiest, fastest way to access your digital storage cards including SD/MMC/Memory Stick/Memory Stick Pro/SM/CF Type I/II and IBM Microdrive.

@mc_wok

Waarom zou een CF reader wel werken en een 6-in-1 reader niet?

Omdat de sampler niet met zoveel drives om kan gaan zo'n 6-n-1 reader doet alsof hij 6 losse drives is, de sampler ondersteund alleen harddisks en zip drives op IDE of SCSI. Waarschijnlijk gebruiken de 6-in-1 modellen ook een USB interface en niet IDE waardoor je ze uberhaupt niet kan aansluiten op de sampler.

Er zijn zat 3,5 inch 6-in-1 readers trouwens, dat past prima... google er maar eens op!

@PzHKL

Dat is inderdaad ook niet zo handig, met de bzone editor moet je wel samples van de Ax000 kunnen gaan editen in de toekomst (dacht ik). (ik heb de post waarop je reageerde verwijderd... :erm: )

Druid

Mijn A4000 hangt met scsi aan de PC. Overblazen vanuit wavelab naar de sampler en dan opslaan op de harddisk die er in zit. Als backup heb ik een 250MB zipdrive waar ik mijn belangrijke programs en samples op zet.

Toch lijkt het me wel interessant een CF card reader, want het is waar, een harddisk maakt erg veel lawaai, vooral een scsi drive.

-C-

@PzHKL

Dat is inderdaad ook niet zo handig, met de bzone editor moet je wel samples van de Ax000 kunnen gaan editen in de toekomst (dacht ik).

Druid

Ja precies dan kun je de samples en programs uitlezen net zoals op de sampler, moet zeggen dat ik daar nog niet ingedoken ben.

Ik heb een pc met remote desktop bij mn sampler staan om het via scsi over te zetten, die hoeft dus alleen maar aan als je 'm nodig bent. Ook handig en jij bepaalt wanneer er gesuis is. :dj: :peukie:

Een IDE kaartreader, zou dat idd wel werken?

Ik heb ook een harddisk in mn A4000 en het hele apparaat maakt gewoon lawaai.. klinkt als een PC, mede door de ventilator die er in zit.

Ik weet niet hoor, maar ik vind een zipdisk of harddisk toch wat betrouwbaarder overkomen dan zo'n ielig kaartje...

Op dit moment heb ik een IDE-Zip in mn A4k en een IDE-zip in mn PC.. samples overzetten gaat dus gewoon. Het iritante is dat WAV's en AIFF's alleen per stuk ingeladen kunnen worden.

Maarrr... ik ga een SCSI kaartje kopen voor mn PC zodat ik mn scsi zip drive eraan kan hangen. Zodoende kan ik met A3kDisky gewoon mn samples vanaf yamaha geformateerde zips lezen, en zodoende per map inladen....
Schijnt dus wel goed te werken, dat A3kDisky. Je schijnt dus gewoon je samples vanaf je PC direct op je yamah geformateerde disks te kunnen slepen, drag-en-drop enzo.... Lijkt me wel makkelijk...

Origineel geplaatst door Furious5
Op dit moment heb ik een IDE-Zip in mn A4k en een IDE-zip in mn PC..

Ik heb een scsi zip in mijn A3000, past volgens mij geen IDE in de 3000. Dit is blijkbaar bij de 4000 anders.

Furious5: Laat je je ervaringen met disky hier ff weten? Thanx :)

Origineel geplaatst door PzHKL
Ik heb een scsi zip in mijn A3000, past volgens mij geen IDE in de 3000. Dit is blijkbaar bij de 4000 anders.

Maakt voor jou dus ook niet uit... Je zet je samples gewoon op je zip in je A3k. Daarna stop je je zip in je PC scsi-zipdrive en haal je je samples vanaf zip naar je pc. En al draggend en droppend plemp je ze direct weer op je zip disk en laad je ze daaran weer in je a3k.....

Volgens mij is zo'n kaartlezer voor de yamaha's niet zo'n goed idee.

Je kan namelijk alleen maar yamaha format samples, samplebank en programs op yamaha geformateerde kaartjes/disk opslaan.
Je kan die 'yamaha' kaartjes niet standaard inlezen in je PC, die herkent dat format niet.

A3kDisky kan wel yamaha disks lezen, maar alleen via scsi. Dus moet je in je PC een scsi kaart lezer hebben.

Je kan natuurlijk een PC geformateerd kaartje in je sampler stoppen maar dan leest/schrijft hij alleen aiff of wave files weg. Bovendien kan je ze alleen per stuk inlezen/wegschrijven.. Traag dus.

Naar mijn idee is een zip diskje dus het beste medium om je spullen op te slaan en uit te wisselen met je PC.

Heeft iemand het al toegepast? en werkt het goed en redelijk snel?

.

Back