Kaartlezer Yamaha Ax000 serie

Heb beetje lopen zoeken naar IDE-Compactflash cardreaders daar het me wel een handige oplossing leek.
Echter al zoekende lijken er toch wat haken en ogen te zijn data :confused:

De adapters die ik gevonden heb en in de 3.5" bay van A5000 passen ondersteunen bv geen standaard flashgeheugen en zijn NIET hot swapable (je moet apparaat uizetten om geheugen te plaatsen/verwijderen) !

Link naar twintek

Nou zijn er ook flashmodules die al een IDE-connector bevatten:

Link naar Transcend
Link naar Interngeheugen

Er zijn tot 8GB flashdisks verkrijgbaar...heel toepasselijk, want A5000 kan niet meer dan 8GB adresseren.
Als je grotere schijven dan 8GB plaatst, zal er nooit meer dan 8GB (verdeeld over 8 partities) geformateerd worden.

MISCHIEN is dit een optie wanneer schijf/geheugen niet verwijderbaar hoeft te zijn en ingebouwd kan worden.
Ik zeg dus... MISCHIEN !
Want, onthoud dan de A5000 sampler NIET met alle harddisks overweg kan !!!
Zeker met IDE schijven zal je tegen dit probleem aan kunnen lopen, met SCSI heb je veel minder problemen.
The BIG Question......herkend de A5000 deze modules ?!

Ik had in het verleden een 100MB IDE Zipdrive in Yamaha A5000 geplaatst.
Vond dit echter geen succes....ZIP-disks gaan namenlijk regelmatig naar de kl$%ten !
Dus...leuk om WAV-Files te exporteren naar de A5000, maar geen oplossing voor opslaan van kostbare A5000 data =(

De oplossing die ik hiervoor gevonden heb is een MO-Drive (Magnetic Optical), in mijn geval een 230MB versie.
MO-Disks zijn ZEEER betrouwbaar ! Nog nooit problemen mee gehad. Al laat je de MO's vele jaren leggen, de data raakt niet verminkt. De media binnen in een ZIP-disk is vrij soepel en behoorlijk kwetsbaar. De media binnen in een MO-Disk is stevig en veel minder kwetsbaar.

Tevens heb ik een MO-Drive (SCSI) aan PC hangen voor het exporteren van WAV-Files naar de A5000 sampler.

MO-Drives en disks staan nu en dan voor lage prijzen te koop op 2de hands sites zoals marktplaats.
De grafische industrie heeft veel gebruik gemaakt van MO-Drives en sommige muziekstudio's voor samplers ;)

Maar.....blijf flashmemory leuke optie vinden, lees er graag over als iemand dit uitgeprobeerd heeft !

Ik heb net de knoop doorgehakt ik ga een interne IDE CF adapter kopen om mijn harddisk mee te vervangen. Verder ga ik kijken of ik de ventilator kan vervangen door een stille (regelbare) variant of misschien zelfts passief kan koelen.

Ik laat wel horen hoe het gaat!

Druid

Update: Ik heb net voor 37,13 een Compact Flash adapter 40 pin IDE connector besteld bij www.myelectronics.nl incl btw en verzenden

=( Ik heb de CF/IDE adapter ontvangen en in m'n A5000 gezet. De kaart in de adapter wordt herkend, maar hij kan hem niet schrijven/formateren ik krijg een read/write error melding van de A5000.

Ik heb 2 verschillende kaarten gebruikt en ze op zowal FAT als FAT32 geformateerd, maar het helpt niet.

Hebben jullie nog suggesties?

Druid

Update :)

Update :)

Ik heb ontdekt dat de kaartlezer/sampler heel gevoelig is voor het type controler dat op het CF kaartje zit. Ik heb een 32MB kaartje van Sandisk dat door de A5000 gewoon herkend wordt. (Ik ga nog kijken naar een groter kaartje van Sandisk)

Ik heb ondertussen de ventilator vervangen door een andere type met glijlagers, omdat hij veel lucht verplaatst bleef het veel lawaai maken. Dus heb ik (met hulp van iemand die handig is met de soldeerbout) een spannings regelaar en een diode tussen de voeding en de ventilator gemaakt. Hij draait nu 4,3V in plaats van 12V en is bijna niet te horen.

Ik heb gekeken wat er nou precies heet wordt in de voeding, het enige wat echt warm wordt is een NEC K3115 power mosfet die maximaal 150 graden aan kan, maar het liefst bij kamer tempratuur werkt. Vandaar dat ik toch voor active koeling ben gegaan, ik wil geen instabiele voeding riskeren.

Foto's

Druid

Laatst gewijzigd:
En Druid??

Heb je al een CF kaartje kunnen vinden van 4 of 8 GB??
Ik wil ook van die hd+fan noise af!

Wat de hd betreft;
Ik heb een scsii HD al extern aangesloten, zodat ik em gewoon uit kan zetten, nadat de smp-bank geladen is:)

Maar zo'n CF kaartje rulez(als het werkt temiste)

...De oplossing die ik hiervoor gevonden heb is een MO-Drive (Magnetic Optical), in mijn geval een 230MB versie.
MO-Disks zijn ZEEER betrouwbaar ! Nog nooit problemen mee gehad. Al laat je de MO's vele jaren leggen, de data raakt niet verminkt. De media binnen in een ZIP-disk is vrij soepel en behoorlijk kwetsbaar. De media binnen in een MO-Disk is stevig en veel minder kwetsbaar.

Tevens heb ik een MO-Drive (SCSI) aan PC hangen voor het exporteren van WAV-Files naar de A5000 sampler.

MO-Drives en disks staan nu en dan voor lage prijzen te koop op 2de hands sites zoals marktplaats.
De grafische industrie heeft veel gebruik gemaakt van MO-Drives en sommige muziekstudio's voor samplers ;)

Magic Visions. Mocht je dit nog lezen. Gebruik je nog steeds die MO-drives, en bevalt het nog steeds? Welk merk en type gebruik je?

Het is mijn bedoeling om een Fujitsu M2512A zowel aan m'n Roland DJ-70 mk.II als aan m'n akai S-2000 te hangen. Ziet iemand grote bezwaren/problemen die ik kan tegenkomen?

Groeten,
Pjeut.

Back