Roland mc300 vraagje

- -

Ouwe rot
ik wil deze sequencer kopen , dan noten vanuit cubase in die sequencer stoppen, en dan ipv pc met deze sequencer live optreden, ie deze daar geschikt voor?
en wat wordt er bedoelt met 4 tracks opnemen terwijl die 16 parts midi heeft.

The MC-300 is the same as the original MC-500 sequencer in a cheaper case but is still totally compatible with the MC-500 and mkII sequencers. There's 4-track recording in real or step time and 16 midi channel multitimbrality, a dedicated rhythm track, a built-in 3.5" disk drive with 100,000 note capacity and an LCD screen. Newer operating system version can be loaded via the disk drive. Editing is intense and precise. The sequencer has 30,000 note capacity, track merging, microscopic editing, quantization and it's relatively simple to use. (1988)

Grappig... attack of the giant MC300's, lijkt wel, de laatste tijd op dit forum.
Ik heb er ook nog eentje staan die ik denk ik maar eens wegdoe.

Wat betreft je vraag over noten uit cubase in je MC300: zover ik weet wel, je kon met de latere SUPER MRC software dacht ik uiteindelijk MIDI files inladen->converten naar het eigen MRC formaat.
Of gewoon afspelen in cubase en dan recorden in je MC300.

Wat bedoel je met live optreden? gewoon op play drukken en gaan? Geschikt.
Maar wil je live improviseren, daar is het niet echt een bakje voor, imho.

Verder zijn die 'tracks' (4 met gewone MRC, 8 met de SUPER MRC software) niet gerelateerd aan de midi tracks, maar zijn het gewoon losse sporen, waar je in ieder 'spoor' gewoon alle 16 kanalen kan aanspreken.

er moeten enkele accoordpartijen gesequenced worden want ik heb maar 2 handen.
gewoon opnemen dus vanaf cubase lijkt prima. heeft ie verder een strakke midi timing?

idd attack of the MC`s....die van mij staat in het museum nu...:D

idd je kan met de superMRC software .mid files overzetten naar het Rolandformaat. Puur als begeleidingsequencer istie prima. Om on the fly mee te freaken....uhhhh als het je lukt, wil ik graag een masterclass van je...

voor mij was de timing strak genoeg...

bedankt voor de waardevolle informatie !!!!!!!!!!!!!!!!!!

...... een zeer bruikbaar sequencertje dus.
Ik hoef er niet live mee te freaken, er moeten alleen enkele accordlijnen vanuit deze sequencer naar wat modules gestuurd worden, die ik eerst in Cubase ga maken. en dan overzet naar deze sequencer omdat dat veel betrouwbaarder is en ook lekker compact. de rest gebeurt gewoon live .

Back