Audio kabels vervangen: welke merken zijn goed?

Origineel geplaatst door Bas
Merk je dat echt zo goed dan? of dat je goede kabels gebruikt of dap kabels. Of merk je het alleen bij kabels langer dan 4meter? kHeb zelf ook wat dap (in de veronderstelling dat 't wel ok zou zijn voor thuis) maar als 't veel scheelt ga ik toch maar 'ns een middagje solderen.

Het is merkbaar. Ik gebruikte voorheen een ongebalanceerde DAP snake van 6m voor mijn Fantom en Kawai. Nu gebruik ik 5m lange gebalanceerde kabels. De brom was overigens enkel hoorbaar als je je koptelefoon voluit zette, kleintje brommetje dus, maar toch....

Brom elimineren is niet enkel een kwestie van kabels. Ik heb laatst mijn 19" rack anders ingedeeld, en in eens bromt mijn Nord Rack 3 enorm, daarvoor was de NR3 een oases van de stilte qua ruis en brom. Waarschijnlijk wordt dat veroorzaakt door een slechte voeding in 1 van de modules. Mijn rack moet nog opnieuw bekabeld worden dus eerst dat maar eens doen. Wordt vervolgt.... :)

Origineel geplaatst door bass-molecules
Tasker of Klotz kabels zijn gewoon super kabels.

Bij tasker moet ik eerst registeren voordat ik de catalogus mag bezichtigen.. lekkere reclame.. :stupid

Nogmaals mijn vraag: hoe kan ik het beste insert kabels maken? Ik weet welke kabel aan welk punt gesoldeerd moet worden, maar moet ik gewoon twee verschillende kabels gebruiken of is er speciale insert kabel van Cordial die ik kan gebruiken die precies past in de Neutrik omhulsels?

Back