Access Virus patches compatibility

renepela

Ouwe rot
Hoi allemaal,

Ik ben van plan binnenkort een Access Virus TI te gaan kopen. Ik vroeg me aleen af of de patches van vorige Virus modellen, zoals de classic, de B en de C, gebruikt kunnen worden in de TI. Zijn die patches compatible?

Groeten,

Rene

Re: Access Virus patches compatibility

Origineel geplaatst door renepela
Hoi allemaal,

Ik ben van plan binnenkort een Access Virus TI te gaan kopen. Ik vroeg me aleen af of de patches van vorige Virus modellen, zoals de classic, de B en de C, gebruikt kunnen worden in de TI. Zijn die patches compatible?

Groeten,

Rene

Ja ze zijn patch compatible maar ze zullen niet in alle gevallen hetzelfde klinken!

Re: Re: Access Virus patches compatibility

Re: Re: Access Virus patches compatibility

Origineel geplaatst door Acidfever
Ja ze zijn patch compatible maar ze zullen niet in alle gevallen hetzelfde klinken!
Waarom niet?

andere dacs en de virus c optimised patches klink anders omdat ze virus c extra's hebben.

Re: Re: Re: Access Virus patches compatibility

Re: Re: Re: Access Virus patches compatibility

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Waarom niet?

De Access Virus B heeft geen per-part equalizer en heeft geen vintage filter emulatie. De A is wat dat betreft al helemaal de pineut - 2 oscillators plus sub ipv 3 + sub. De TI-patches hebben ook nog nieuwe oscillatormodellen die de vorigen niet hebben (wavetable, hypersaw/square), en delay/reverb per part die dus ook mee opgeslagen worden in 1 enkele patch.

Maar, alles wat op de A kon kon ook op de B. Alles wat op de B kon kon op de C, en alles wat op de A/B/C kan werkt dus ook op de TI. Zo krijg je die 2048 geheugenplaatsen wel vol ;).

Back