Midi en Audio TEGELIJKERTIJD opnemen.. lukt niet in Logic!? Hoe wel?

2FLY

Stamgast
Yo heren en dames,

Ik wil iets opnemen. Iemand achter de synthsizer en iemand achter de microfoon die zingt.

Ik kan alleen OF synthesizer OF zang opnemen. Niet tegelijkertijd.

Gebruik een AMT8 + JV2080 + Proteus2000 + PC met Logic. Mic komt binnen via mic-pre in de geluidskaart. Los opnemen no problem.. samen kan niet.

hoezo kan niet? als je wat probeert, zeg maar wanneer gaat het mis?
kan je geen twee audiotracks in opname zetten?

Origineel geplaatst door DJ Fuse
hoezo kan niet? als je wat probeert, zeg maar wanneer gaat het mis?
kan je geen twee audiotracks in opname zetten?

moet volgens mij gewoon kunnen ja ..
ik nam ookaltijd al me 8 subs in 1 keer op als het moest ..

Ik geloof dat de vraag was hoe audio EN midi (als midi events, niet als audio) tegelijkertijd op te nemen. Even gestoeid met Logic 5.5.1 voor PC en het is volgens mij inderdaad niet mogelijk.:confused: :stupid :( . Meerdere audio kanalen tegelijkertijd gaat natuurlijk wel.

Nee ik kan meerdere audio tegelijkertijd opnemen. No problem.

Dit wil ik:

Pianist achter de synthesizer(MIDI)

Zanger(es) achter de microfoon (AUDIO)

TEGELIJKERTIJD OPNEMEN.

Als ik dat doe neemt 'ie OF alleen AUDIO op.. OF alleen MIDI. (afhankelijk op welk spoor ik als laatst op de R heb gedrukt)

Cubase gebruiken :)

Het resultaat is (bij mij) wel zwaar uit sync.. maar dat is met de hand wel weer bij te werken.

Origineel geplaatst door SideFX
Cubase gebruiken :)

Het resultaat is (bij mij) wel zwaar uit sync.. maar dat is met de hand wel weer bij te werken.

Hahahahah... Ik had Cubase toendertijd gekocht bij mijn nieuwe computer.. maar 1 van de belangrijkste tools deed het niet: het potloodje. Heel fout. Dus er zaten te veel bugs in heb ik hem (toendertijd nog zwaar geirriteerd) moeten ruilen voor Logic.. nu helemaal gewend. Maar het komt op hetzelfde neer.. muziek maken.

wat absurd dat dat niet kan... kan het me niet voorstellen gewoon

Origineel geplaatst door 2FLY

Dit wil ik:

TEGELIJKERTIJD OPNEMEN.

Als ik dat doe neemt 'ie OF alleen AUDIO op.. OF alleen MIDI. (afhankelijk op welk spoor ik als laatst op de R heb gedrukt)

Ik weet niet wat voor mixer je heb, of heb je uberhaupt geen? en meerdere inputs op je geluidskaart?

Anyways, als het je echt niet lukt om wat voor reden dan ook, zou je natuurlijk ook gewoon eerst de synth kunnen opnemen, en daarna gewoon de audio streamen vanaf je pc, en dan de zanger(es) laten mee zingen terwijl je dat opneemt.

Hahahahah... Ik had Cubase toendertijd gekocht bij mijn nieuwe computer.. maar 1 van de belangrijkste tools deed het niet: het potloodje. Heel fout. Dus er zaten te veel bugs in heb ik hem (toendertijd nog zwaar geirriteerd) moeten ruilen voor Logic.. nu helemaal gewend. Maar het komt op hetzelfde neer.. muziek maken.

Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen Logic en Cubase..
Logic voelt allemaal wat beter aan.. ziet er strakker uit.. bediening is erg prettiig.. maar ik krijg het niet goed voorelkaar mijn verschillende midi-interfaces aan te sturen..

Logic heeft schijnbaar een bepaalde filosofie bij het defenieren van je setup.. eentje die nog niet helemaal bij mij doordringt :)

dit was best offtopic heh..

Dit wil ik:

TEGELIJKERTIJD OPNEMEN.

Je moet SHIFT ingedrukt houden, en dan elke track (audio track, midi track) klaar zetten voor de opname.
Of zo iets...

yeps. Je audiotrack(s) selecteren (arm for recording) dan SHIFT + je midi kanalen (ook arm for recording). En klaar is Kees. :)

:slotje:

Lijkt me sterk dat dat niet kan. En anders moet je maar naar Sonar daar werkt het zowiezo opnemen tegelijkertijd midi en audio. Al in versie van cakewalk proaudio 3.

Heb ged8 aan Sonar... Creamware toch?

Kijk mijn mixer doet het niet zo lekker meer... en wil een nieuwe kopen.. maar die ik wil is de Mackie 1604 VLZ Pro.. check m'n engelse post maybe heb je er een antwoord op...

OK...

I'm considering buying a Mackie 1604VLZ Pro.

1 problem. The level of the control room and the headphone is controled by 1 rotary. Translation: you can't turn up the headphone without turning up the monitors (yes I know it's retarded).

This desk has 4 busses. 1 main out. 1 control room out. bus 1-2 out. bus 3-4 out. I have a 4-in headphone amp.

Is this the solution to the headphone problem.

On all 16 channels press the 1-2 sub button to send it so sub 1-2.
Then take the Sub 1-2 out and plug that in to the ins of the headphone amp.
That way the control room rotary is for the monitors.. and channel Sub 1-2 is for the monitors.

THE BIG QUESTION:

If I don't press the L-R assign to mix buttons above the sub 1-2 channels.. does the sub 1-2 out still give the signal to the headphone pre-amp????????

If not.. it means I have to turn up the sub 1-2 and mess up the mix. If yes.. I'm buying this baby.

Don't let your limitations control your thinking.. let your thinking control your limitations..

Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen Logic en Cubase..
Logic voelt allemaal wat beter aan.. ziet er strakker uit.. bediening is erg prettiig.. maar ik krijg het niet goed voorelkaar mijn verschillende midi-interfaces aan te sturen..

VERSCHILLENDE? Hoeveel dan.. ik heb 1 AMT8 voor 5 midi apparaten.

Logic heeft schijnbaar een bepaalde filosofie bij het defenieren van je setup.. eentje die nog niet helemaal bij mij doordringt :)

Ja.. het heet het Environment. Ben er zelf 3 dagen mee bezig geweest nadat m'n splinternieuwe computer met nieuwe mic toen binnenkwam.. KLOTE was dat. Maar nu werkt het en het werkt perfect. En je kan er schijnbaar ONWIJS veel indoen... naast je basis-setup. Ook edits aan de Audio (met faders... automation volgens mij...) echt SUPER krachtig schijnt het te zijn.

Midi + Midi +Midi

Midi + Midi +Midi

Waar ik al jaaaaaaren achter zoek is hoe je in Logic meerdere miditracks over verschillende midi-inputs tegelijk kan opnemen.

Dat lukt werkelijk niet. Ook in de manual vind ik er niets over terug, of ik kijk er al jaren over...

Iemand ?

Re: Midi + Midi +Midi

Re: Midi + Midi +Midi

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Waar ik al jaaaaaaren achter zoek is hoe je in Logic meerdere miditracks over verschillende midi-inputs tegelijk kan opnemen.

Dat lukt werkelijk niet. Ook in de manual vind ik er niets over terug, of ik kijk er al jaren over...

Iemand ?

Misschien ook gewoon shift inhouden en dan je midi-kanalen waar je op wilt opnemen in record-mode zetten (de R in Logic aanklikken).

Probeer het ff. Het werkt voor Midi en Audio.

Oplossing #2 zou kunnen zijn je environment zo aanpassen dat het kan.. maar hoe?? Mail anders ook ff naar Emagic support. www.emagic.de

VERSCHILLENDE? Hoeveel dan.. ik heb 1 AMT8 voor 5 midi apparaten.

Ik gebruik een poor-mans solution: 4 soundblasters ;)

Back