Edirol UM-880 of 550 gebruikers ? Of Midi-interface's algemeen ...

mky

Ingeburgerd
Hellow ,

Ik heb een 2e hands UM-880 midi interface gekocht , maar ik krijg dat ding eigenlijk niet goed aan de praat , mede door dat er geen Manual bijwas.
Ze hadden zogezegd ingebroken bij de verkoper en ze hadden enkel de manual gejat ....:confused:

Zijn er ook personen hier die met dit toestel werken , ik heb nl. 4 externe synths voor er op aan te sluiten
en zie nie meteen hoe ik het moet doen.
Ik heb al veel informatie gezocht op midi internet pagina's , maar daar spreken ze nooit over de verbinding tussen de midi's van je geluidskaart en de midi interface.
Daar is het ofwel de midi van je geluidskaart ofwel die van je midi interface en deze dan meestal via usb naar je pc.
Zit met veel vraagjes dus.

Can anybody help?

Alvast bedankt

Je zou contact op kunnen nemen met de support afdeling van Roland Benelux.
Deze hebben mij altijd vriendelijk te woord gestaan, antwoord op mijn vragen gegeven en mij geholpen waar nodig.

Ik heb nog even gekeken op de CD-rom die ik bij mijn UM-880 kreeg...
Daar staan PDF's van de handleiding op, maar slechts in het Duits, Spaans, Frans en Italiaans.
Niet erg handig, maar mocht je evengoed interesse hebben dan hoor(lees) ik het wel.

groet

Tom

Je moet usb hebben in je computer en beginnen met de instalatie software (driver)zonder de usb kabel in je pc..Na het installeren moet je restart doen en usb kabel er in ;).Alle 8 out lampjes gaan knipperen en het usb lampje gaat branden en je hebt 8 x 8 usb. suc 7

je geluidskaart met midi en de edirol zijn 2 verschillende dingen...die komen dus ook als aparte midi devices tevoorschijn, en je kunt/hoeft ze niet met elkaar te verbinden....daar zijn je midi sequencers voor

Men probleem is opgelost.
Heb gewoon mijn master keyboard aan de Midi In & Out van mijn geluidskaart gehangen en mijn
4 Hardware synths hangen aan 4 Midi In & Out's van de edirol.
Dus er is geen connectie meer tussen men geluidskaart en de midi interface en het werkt prima in Cubase.
Maar ik liep gewoon met het gedacht rond dat die connectie er wel moest zijn tussen die 2.

Bedankt voor de reactie's anyway !

Back