Quasimidi Raven Maxx

G

Guest

Guest
Als je veel dance en vintage presets zoekt, die niet al te goed hoeven te zijn (bv omdat je ze door een oude effectenbak haalt of zo), plenty drumsounds, bassen en synths, en je wilt meteen een 1e klas masterkeyboard met een aantal controllers, zeer uitgebreide arpeggiators en een stepsequencer die ook nog 's vol zit met allerlei goed te combineren presets patterns, en iets dat neit iedereen al heeft, koop dan die Raven met Maxx uitbreiding op de www.keyboards.de veiling - 350 euro en je hebt hem sofort!
Ik heb 'm een paar keer gehad (een verademing als je niet kan spelen!) en ik zou hem haast weer kopen. Werkt heel makkelijk in een midi setup; (delen van) patterns naar cubase, synchroon starten, patterns combineren, echt een leuk ding, vooral als je nog niet te veel spullen hebt.

Hoe kan dat nou, dat er niemand op biedt?! Nu is de veiling afgelopen. Willen jullie dan perse allemaal een korg, yamaha en roland? Alleen de sequencer en het toetsenbord met de controllers maken hem het geld al dik en dwars waard.
Nou ja, de mensen willen gewoon niet geholpen worden!

Origineel geplaatst door leo
Willen jullie dan perse allemaal een korg, yamaha en roland? Nou ja, de mensen willen gewoon niet geholpen worden!

Aan de bestellingen die ik deze maand heb gedaan kleeft een zwaar irrant gevolg:
COMPLEET PLATZAK:[>

... Willen jullie dan perse allemaal een korg, yamaha en roland? ...

quasimidi rocks. als ik nog ooit ergens een niet te dure polymorph vind issie van mij..leuk vriendje voor m'n 309 om mee te spelen. maar ik hoef geen toetsen.

zoveel geld heb ik niet, ik hou gewoon de bankafschriften weg bij mijn vrouw! maar eh... volgens mij is dat het probleem niet; ik zie regelmatig impulsaankopen als micro q en rack attack weer aangeboden worden. man die raven maxx is echt leuk middenin een setup. die preset patterns, maar ook de handigheid van de sequencer met realtime, roll en step recording van drumsounds en van bass lines en zo. je weet niet wat je meemaakt. en het toetsenbord is hetzelfde als van de kawai k5000s en w. perfect naar mijn idee.

zoveel geld heb ik niet, ik hou gewoon de bankafschriften weg bij mijn vrouw! maar eh... volgens mij is dat het probleem niet; ik zie regelmatig impulsaankopen als micro q en rack attack weer aangeboden worden. man die raven maxx is echt leuk middenin een setup. die preset patterns, maar ook de handigheid van de sequencer met realtime, roll en step recording van drumsounds en van bass lines en zo. je weet niet wat je meemaakt. en het toetsenbord is hetzelfde als van de kawai k5000s en w. perfect naar mijn idee.

wat betreft die micro q ... ik vind het een vrij lekker beestje om eerlijk te zijn! niet bepaald een impulsaankoop.
(overigens 5 van de 7 advertenties op interface en marktplaats van de mQ zijn van eenzelfde persoon):)

maaruh...
zo een hardware sequencer met realtime, roll en steptime... waar vind je die verder nog? (de yamaha serie sequencers vind ik niet zo)
een hardware sequencer lijkt me op zich wel leuk (niet een rm1x of iets dergelijks, maar een prettiger werkende) maar dan meer om ook buiten de studio (bijvoorbeeld in de zon) je ideetjes uit te kunnen werken. kortom hij moet kleiner zijn dan ingebouwd in een QM Maxx :P

Origineel geplaatst door Roel

(overigens 5 van de 7 advertenties op interface en marktplaats van de mQ zijn van eenzelfde persoon):)

maar dan meer om ook buiten de studio (bijvoorbeeld in de zon)

hé roel, laat je niet gek maken door 2 dagen zon joh: volgende week is het weer kloteweer!

en van die advertenties van dezelfde persoon, daar heb je wel gelijk in..

zon? nee daar maak je mij niet gek mee!! dan gaan we gewoon in de zon hangen of in de schaduw en dan heb ik toch meestal veel betere dingen te doen ;)

maar even om op mijn puntje terug te komen.
is het niet heel erg praktisch om een klein simpel sequencerachtig dingetje te hebben van een stuk of 4 tot 6 tracks waarmee je je ideeen lekker op je gemakje kan componeren cq uitwerken?

Origineel geplaatst door Roel
is het niet heel erg praktisch om een klein simpel sequencerachtig dingetje te hebben van een stuk of 4 tot 6 tracks waarmee je je ideeen lekker op je gemakje kan componeren cq uitwerken?

Zoiets als een Roland Personal Music Assistant( PMA-5) ?

4457.jpg

Die Roland schijnt een ramp te zijn om mee te werken. Niets meer dan een echte gadget.

Zelf heb ik heel even een Yamaha QY100 gehad voor die doeleinden. Zou zo'n twee uur op een set batterijen moeten kunnen werken. Nu, dat ding was iedere keer ruim binnen de 30 minutekes op :stupid
Eerst een adapter bijgekocht maar goed, wanneer je een idee hebt moet je ook een stopcontact hebben... Heb hem uiteindelijk maar verkocht. Zonde van het geld.

Korg z'n minimultitrackertje lijkt me overigens wel wat. Als je een idee hebt je drum en bass partijen gewoon inzingen net als Bobby Mc Ferrin. Je eigen lyrics erover... Dat spreekt me wel aan. Enig bijkomend nadeel is dat omstanders waarschijnlijk een ziekenwagen gaan bellen :D

ik kon op mijn mc 303 altijd lekker overal waar een stopcontact was, ideetjes realiseren, dat mis ik nu best wel nu ik m weg heb gedaan, nu moet ik perse achter de computer zitten...

Leo, mischien interesse in een Drumstation ??????
Tja, is zo maar een ingeving.....

Dat zal Leo ook wel doen als hij werkelijk geinteresseerd is lijkt me....... ;)

Origineel geplaatst door LastResort
ik kon op mijn mc 303 altijd lekker overal waar een stopcontact was, ideetjes realiseren, dat mis ik nu best wel nu ik m weg heb gedaan, nu moet ik perse achter de computer zitten...

dat heb ik met mijn rm1x gehad. die mis ik ook wel een beetje, maar was zoo uitgekeken op de yamaha samples.
misschien koop ik ooit nog wel eens een groovebox-achtig apparaatje, maar dan denk ik toch eerder aan een korg electribe dan aan een mc303 of een rm1x.

Back